واژگونی خودرو در محور خور و بیابانک، یک کشته برجا گذاشت

واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در کیلومتر یکصد محور خور به طبس، یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.

مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان خور و بیابانک روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این حادثه که بعداز ظهر امروز رخ داد، یک زن۳۶ ساله در دم جان باخت.
رضا رحمت، مصدومان این حادثه را یک مرد ۳۷ ساله و دو کودک سه و پنج ساله اعلام کرد که با اورژانس هوایی به بیمارستان شهید سیدمصطفی خمینی طبس منتقل شدند.
به گزارش ایرنا، جاده‌های خور و بیابانک در مسیر نائین و طبس به طول ۳۰۰ کیلومتر برای مسافرانی که این راه را برای سفر انتخاب می کنند، از لحاظ وقوع سوانح جاده ای، ناشناخته است.
موضوع راه و توجه به حملونقل جاده‌ای از مهمترین نیازهای خور و بیابانک است که یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه این شهرستان محسوب می‌شود؛ اما وضعیت این بخش مطلوب نیست و جاده‌های آن نیازمند مرمت و بازسازی اساسی و استاندارد است.
با توجه به حجم بالای تردد در جاده‌های این شهرستان و نبود زیرساخت‌های حمل‌ و نقل مناسب در آن، باید افزایش ایمنی راه‌های این منطقه را جدی گرفت.
ضرورت دارد موضوع ۲ خطه شدن جاده‌های شهرستان خور و بیابانک با جدیت پیگیری و هرچه سریعتر اجرایی شود.
به اعتقاد کارشناسان، با ۲ خطه شدن جاده‌های این شهرستان، آمار تصادف و سوانح جاده‌ای در حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
اصفهان جز استان‌های پرتصادف کشور است که شناسایی نقاط حادثه‌خیز و بررسی دلایل آن و برنامه‌ریزی مناسب در این پیوند می‌تواند زمینه کاهش تصادفات را به همراه داشته باشد.
البته در چهار ماه سال‌جاری، آمار تصادفات در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته و تعداد فوتی‌های در صحنه تصادفات سال گذشته ۱۴۲ نفر بوده که امسال به ۱۲۲ رسیده است.
واژگونی خودرو در کشور به‌ویژه در محورهای بیابانی، سالانه میلیاردها تومان به اقتصاد کشور خسارت می‌زند که باید برای رفع این مشکل دنباله‌دار، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرد.
استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ است.
وضعیت نامطلوب جاده‌های بین شهری در شهرستان خور و بیابانک و انتشار همیشگی خبرهای متعدد از تصادفات مرگبار در این جاده‌ها باعث نگرانی مردم شده است.
شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی دارد.

جاده‌های این شهرستان کویری، دوطرفه است و تاکنون حتی یک کیلومتر آن هم دو بانده نشده است.

این شهرستان در ۳۹۰ کیلومتری شرق شهر اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار