توصیه رئیس دانشگاه اصفهان به نودانشجوهای دهه هشتادی

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: روابط دوستی در دوران دانشگاه گسترده‌تر از دوران مدرسه است و افراد باید با مهارت‌هایی که کسب می‌کنند روابط خودشان را مدیریت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ طالبی پیش از ظهر امروز در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دوران دبیرستان متمرکز بر آموزش است، اما دام آموزش در دانشگاه مبتنی بر تلاش دانشجویان است و دانشجویان نباید منتظر ارائه اوای علمی از سوی اساتید باشند.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: افراد با ورود به دانشگاه هویت اجتماعی جدیدی پیدا می‌کنند، اگر چه دانشجو بودن به معنای استقلال کامل از خانواده نیست اما فرد در نوع روابط خود با خانواده تجدید نظر می‌کند.

وی تصریح کرد: روابط دوستی در دوران دانشگاه گسترده‌تر از دوران مدرسه است و افراد باید با مهارت‌هایی که کسب می‌کنند روابط خودشان را مدیریت کنند؛ هدف از ورود به دانشگاه نگاه به آینده است که زندگی شغل و فرزندان را شامل می‌شود و دانشجویان باید با ترسیم دقیق افق پیش روی خودشان برای رسیدن به آن تلاش کنند.

طالبی با اشاره به اینکه این دانشگاه در طول هفتاد سال فعالیت 100 هزار نفر فارغ‌التحصیل داشته است، بیان کرد: در سال جاری از 4 هزار دانشجوی جدید، 2 هزار نفر دانشجویی مقطع کارشناسی، 1300 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 300 نفر در مقطع دکتری و 300 نفر دانشجوی انتقالی هستند.

دانشگاه فقط جای درس خواندن نیست

حجت‌الاسلام میثم شریف نیز در این مراسم اظهار کرد: بسیاری از اساتید دانشگاه اصفهان دارای‌های جایگاه‌های بین‌المللی هستند و دانشجویان باید از ظرفیت‌های این اساتید استفاده کنند، به عنوان مثال چهار نفر از اساتید این دانشگاه در جمع هزار دانشمند برتر جهان قرار دارند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تأکید کرد: دانشگاه جای درس خواندن است اما فقط جای درس خواندن نیست، بلکه دانشگاه جایی برای یاد گرفتن زندگی، تجربه آموختن و خاص شدن است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار