برگزاری امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم در ۵۴۰ حوزه از ۲۷ اردیبهشت

معاون ‌آموزش ‌متوسطه ‌آموزش ‌و ‌پرورش ‌استان ‌اصفهان ‌آخرین ‌وضعیت ‌برگزاری ‌امتحانات ‌نهایی، زمان امتحان، تعداد ‌حوزه‌های امتحانی ‌و آمار دانش ‌آموزان ‌دو پایه تحصیلی ‌نهم و دوازدهم برای شرکت ‌در امتحانات ‌را در استان اصفهان ‌تشریح ‌کرد.

برگزاری امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم در ۵۴۰ حوزه از ۲۷ اردیبهشت

محمدرضا ناظم‌زاده در خصوص آخرین وضعیت برگزاری امتحانات نهایی در استان اصفهان، اظهار کرد: امتحانات پایه نهم و دوازدهم از روز دوشنبه _۲۷ اردیبهشت ماه_ در حوزه‌های امتحانی به صورت حضوری برگزار می‌شود و در راستای اتخاذ تدابیر برای نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسات مختلفی با مدیران حوزه‌های امتحانی و رؤسای ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

وی افزود: لیست موارد پروتکل‌های بهداشتی به ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان ارسال شده و رعایت این موارد ابلاغ شده است، قبل از شروع امتحانات از همه حوزه‌های امتحانی بازدید می‌شود و نقاط ضعف قبل از برگزاری امتحان برطرف می‌شود.

افزایش حوزه‌های امتحانی مقطع دوازدهم برای کاهش تجمع

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: برای برگزاری بهینه امتحانات نهایی دانش‌آموزان و رعایت موازین بهداشتی با مرکز بهداشت استان هماهنگی‌های لازم شد و جلساتی هم با حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای تعیین روند برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان برگزار شد.

وی ادامه داد: دو سال گذشته قبل از شیوع ویروس کرونا در استان برای برگزاری امتحانات نهایی حدود ۲۹۰ حوزه امتحانی فعالیت داشت و امسال به دلیل شیوع کرونا و به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شلوغی حوزه‌های امتحانی به ۵۴۰ حوزه افزایش یافت تا امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم با جمعیت کمتر برگزار شود.

دانش‌آموزان قبل و بعد از جلسه امتحان تجمع نکنند

ناظم‌زاده با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم و دوازدهم در امتحانات نهایی استان اصفهان شرکت می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳۶ هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم و بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز در پایه نهم برای امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و امتحانات نهایی این دو پایه تحصیلی تا ۲۴ خردادماه ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان به خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: تجمع در حوزه‌های امتحانی از مهمترین نگرانی‌های مسئولان آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات نهایی است، آنها برای مدت طولانی دیداری با همکلاسی‌های خود نداشتند و احتمال دارد قبل و بعد از امتحان بیرون از مدرسه یا در حیاط مدرسه با دوستان خود تجمع کنند که لازم است خانواده‌ها در این مورد به فرزندان خود هشدارهای لازم را بدهند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق ممکن است برای دانش‌آموزان آسیب‌هایی به دنبال داشته باشد، باید خانواده‌ها فرزندان خود را توجیه کنند که رعایت فاصله‌گذاری را با دوستان خود قبل و بعد از امتحان، در حیاط و بیرون از مدرسه رعایت کنند و در حوزه‌های امتحانی و ساعتی که فرزندان آنها در جلسه امتحان هستند به اقدامات پیشگیرانه آموزش و پرورش اعتماد کنند و مطمئن باشند دانش‌آموزان هیچ مشکلی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نخواهند داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار