گام محکم اصفهانی‌ها

دور نخست گام حذفی برای دو تیم اصفهانی حاضر در این رقابت‌ها بدون مشکل خاصی به پایان رسید تا سپاهان و ذوب‌آهن با برتری مقابل حریفان راهی دور دوم شوند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: سپاهانی‌ها همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد حریف خرم‌آبادی را بدون مشکل خاصی از پیش رو برداشتند اما ذوبی‌ها در شهرستان جم با دشواری پارس جنوبی را کنار زدند. با دو پیروزی نماینده‌های اصفهانی پای به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها گذاشتند و باید منتظر بمانند تا 24 و 25 مهرماه پس از قرعه‌کشی حریف این دو تیم در مرحله بعد مشخص شود.

سپاهان در خرم‌آباد دچار مشکل نشد

تیم فوتبال سپاهان عصر دوشنبه گذشته در ورزشگاه تختی خرم‌آباد به مصاف خیبر این شهر رفت. تیمی که در لیگ دسته دو کشور حضور دارد و بزرگ‌ترین افتخاری که به دست آورده مربوط به 33 سال پیش است که توانست به فینال جام حذفی راه پیدا کند و عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد. با این شرایط قابل پیش بینی بود که شاگردان امیر قلعه‌نویی در خانه حریف دچار مشکلی چندانی نشوند به‌ویژه آن‌که سرمربی سپاهان تیم اصلی خودش را راهی میدان کرده بود. تنها غایب بزرگ زردپوشان اصفهانی مقابل میزبان استنلی کی روش بود که به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی سال گذشته مقابل پرسپولیس با محرومیت روبرو شده بود.دیگر بازیکنان سپاهان در بازی با خیبر خرم‌آباد را همان نفراتی تشکیل می‌دادند که در دیدار جمعه گذشته مقابل پرسپولیس به میدان رفته بودند. این شرایط نشان از آن داشت که سپاهان بازی‌های جام حذفی را جدی گرفته و می‌خواهد این بار طلسم شکنی کرده و با تمام توان برای رسیدن به جام دوم فوتبال ایران یورش ببرد. اما سپاهانی‌ها برای باز کردن دروازه حریف خرم‌آبادی که پیش چشم هشت هزار تماشاگر پر شور به میدان آمده بودند تنها 10 دقیقه منتظر ماندند و با ضربه والی مرتضی منصوری مدافع راست پیش‌تاخته خودشان مقاومت میزبان را در هم شکستند.این گل باعث شد تا طلایی پوشان اصفهانی با آسودگی بیشتری به کارشان ادامه دهند هرچند تا پایان نیمه نخست دیگر موفق به گلزنی نشدند. در نیمه دوم هم این شرایط ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 83 بروی یک ضد حمله شیرازه تیم کم‌تجربه خیبر از هم پاشید و مهدی کیانی با ضربه‌ای پرقدرت گل دوم بازی را ثبت کرد.گل سوم هم تنها یک دقیقه بعد از گل دوم در اوج آشفتگی تیم خیبر به ثمر رسید و علی قربانی گلزن سوم سپاهانی نام گرفت تا شاگردان امیر قلعه‌نویی در دور نخست جام حذفی پیروزی بی‌حرف و حدیثی را به نام خودشان سند بزنند.

ذوب‌آهن از جهنم جم به‌سلامت گریخت

تیم فوتبال ذوب‌آهن دوشنبه‌شب با دشواری توانست پارس جنوبی جم را از پیش رو برداشته و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی شود.سبزپوشان اصفهانی که با قرعه دشواری روبرو شده بودند همچون دیگر تیم رقیب همشهری یعنی سپاهان با تمام توان وارد رقابت با پارس جنوبی جم شدند. این در حالی بود که میزبان بازیکنان ذخیره خودش را به میدان فرستاده بود تا بازیکنان اصلی با استراحت لازم آماده نبرد جمعه‌شب مقابل تراکتور شوند.ذوبی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند هرچند برای رسیدن به گل 22 دقیقه انتظار کشیدند.کریستانتوس مهاجم نیجریه‌ای ذوب‌آهن سرانجام قفل دروازه میزبان را گشود تا ذوبی‌ها یک‌بر صفر پیش بیفتند. این گل موجب شد تا میزبان برای به‌تساوی کشاندن بازی تلاش مضاعفی به خرج دهد. تلاشی که 13 دقیقه بعد نتیجه‌بخش شد و

رضا خالقی‌فر با ضربه سر دروازه یوسف بهزادی را گشود تا دو تیم با تساوی راهی رختکن شوند.با شروع نیمه دوم پارس جنوبی با آوردن بازیکنانی مثل محمد ابراهیمی نبض بازی را در دست گرفت و موقعیت‌های مناسبی را پدید آورد. این در حالی بود که ذوبی‌ها هم بروی ضد حمله‌هایی که توسط امید نورافکن طراحی می‌شد حساب بازکرده بودند.این نیمه باوجود حمله‌های دو تیم با تساوی بدون گل پایان یافت تا وقت‌های اضافه یا ضربات پنالتی تکلیف تیم پیروز را مشخص کند. با شروع 15 دقیقه نخست وقت اضافه ذوبی‌ها خیلی زود بانفوذ از سمت راست میلاد فخرالدینی صاحب یک ضربه پنالتی شدند که وحید محمد زاده با یک ضربه حساب‌شده آن را به گل دوم تیمش تبدیل کرد. پارسی‌ها که با دریافت این گل که بازی را ازدست‌رفته می‌دیدند برشدت حملات خود افزودند اما این حمله‌ها راه به‌جایی نبرد تا ذوب‌آهن در دیداری دشوار موفق به شکست میزبان شده و راهی دور یک‌هشتم نهایی شود.آنچه در بازی با پارس جنوبی به چشم آمد جای خالی قاسم حدادی فر بود که با تصمیم منصوریان در ترکیب ذوب‌آهن قرار نداشت تا با استراحت لازم برای شهرآورد فوتبال اصفهان آماده شود.به‌هرحال ذوبی‌ها پس از پنج هفته ناکامی در کسب پیروزی سرانجام این طلسم را شکستند و حالا باروحیه‌ای بهتر به مصاف رقیب همشهری یعنی سپاهان خواهند رفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار