۳۰۰ کلاس درس در اصفهان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان از تجهیز ۳۰۰ کلاس درس در مدارس استان به سامانه گرمایشی استاندارد و ایمن خبر داد.

مهدی میربد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس سامانه گرمایشی ۴۶ مدرسه در سال تحصیلی جاری بر مبنای حرارت مرکزی و دور از دسترس دانش‌آموزان به عنوان یک سیستم ایمن و استاندارد تجهیز شده است.
وی اظهارداشت: بر این اساس تعدادی از مدارس استان اصفهان به سیستم بخاری‌های تابشی و رادیاتورهای برقی استاندارد مجهز شدند.
میربد با اشاره به اینکه هنوز به برخی مناطق دوردست و خارج از دسترس به ویژه در روستاهای غرب استان گازرسانی نشد افزود: اکنون ۸۱ کلاس که به طور عمده در سمیرم، فریدونشهر و چادگان قرار دارند که زیرساخت تبدیل به سیستم استاندارد گرمایشی را ندارد.
این مسوول تصریح کرد: در مدارسی که به دلیل نبود سامانه حرارت مرکزی ناچار به استفاده از بخاری هستند، استفاده از بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد مجاز است و در استفاده از این گونه بخاری‌ها ضمن بررسی دقیق و کسب اطمینان از سالم بودن آنها، با رعایت ضوابط ایمنی در نصب، از آنها استفاده می‌شود.
مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان یادآور شد: به محض اعلام آموزش و پرورش این مناطق مبنی بر شروع عملیات گازرسانی، کارشناسان و مهندسان این اداره کل برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس آن مناطق وارد عمل می‌شوند.
وی یکی از اهداف و برنامه های مهم سازمان نوسازی مدارس را گرایش به سمت مدیریت و معماری سبز در فضاهای آموزشی ذکر و اضافه کرد: منظور از این نوع معماری فقط پوشش گیاهی نیست بلکه با این رویکرد به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی، کارایی بالاتر، آلودگی کمتر است.
میربد با اشاره به اینکه تاکنون مشارکت خیرین استان بیشتر در حوزه مدرسه‌سازی بود، گفت: از آنها دعوت می‌شود که در بخش تجهیز و تعویض سامانه‌های گرمایشی مدارس حضور یابند.
وی به آخرین وضعیت فیزیکی مدارس استان اشاره کرد و گفت: از مجموع بالغ بر ۹۰۰ هزار فضای آموزشی استان ۳۳ درصد مستحکم، ۳۹ درصد نیازمند مقاوم سازی و حدود ۲۸ درصد فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی (ساختمان هایی که بیش از ۳۰ درصد هزینه اجرا نیازمند مقاوم سازی) است.
وی اظهارداشت: در این راستا اکنون دست کم ۹ هزار و ۳۰۰ کلاس درس در استان نیازمند تخریب و بازسازی است، حدود ۱۳ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی و ۱۰ هزار و ۸۰۰ کلاس درس مستحکم هستند.
استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس به تاکید کارشناسان لازمه امنیت فضای تعلیم و تربیت و تامین ایمنی و سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان است.
این ضرورت در پی پیشگیری از بروز حوادث تلخ و جانسوزی است که در سال های گذشته در فصل پاییز و زمستان در مدارس برخی مناطق کشور رخ داد.
هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از ۹۰۰ هزار و ۵۳۸ نفر است که در ۶ هزار و ۵۷۵ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار