تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از تشکیل و آغاز فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سردار سرتیپ مهدی معصوم بیگی اظهارداشت: پلیس امنیت اقتصادی در راستای مبارزه و پیشگیری از جرایم اقتصادی در روزهای آینده فعالیت خود را در کنار سایر پلیس های تخصصی در این استان آعاز خواهد کرد.
وی افزود: زیر ساخت‌های لازم برای تشکیل این نهاد امنیتی در استان اصفهان فراهم شد و ماموریت آن رصد فعالیت های اقتصادی در این استان و مقابله موثر با جرایم اقتصادی است.

یک نیروی انتظامی مصدوم در درگیری با سارق در شاهین‌شهر شهید شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان که به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی سخن می گفت به شهادت یکی از ماموران انتظامی استان به دست سارقان مسلح خبر داد و گفت: میلاد امینی مامور وظیفه شناس ناجا چند روز قبل در درگیری با ۲ سارق مسلح در شاهین شهر مچروح و به بیمارستان منتقل شد.
وی ادامه داد : برغم تلاش‌های انجام شده این مامور نیروی انتظامی ساعت یک بامداد امروز بر اثر شدت جراحت در بیمارستان به فیض شهادت نائل شد.
سردار معصوم بیگی تصریح کرد: امنیت کشور حاصل رشادت‌ها و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی است و نیروی انتظامی برای تامین امنیت هموطنان هر هفته شهید و مجروج تقدیم انقلاب اسلامی می‌کند.

افزایش کشفیات شیشه در اصفهان نگران کننده است
فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه به کشفیات مواد مخدر در استان در ۶ ماه گذشته اشاره و اضافه کرد: در این مدت بیش از ۲۳ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.
وی میزان کشف این مواد در ۶ ماهه سال گذشته را ۱۹ تن اعلام کرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان بدون اشاره به آمار دستگیر شدگان گفت: تعداد دستگیرشدگان در رابطه با مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.
وی طرح های اجرا شده برای پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در اصفهان را ۶۸۷ اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۴ طرح در اطراف مدارس و مراکز آموزشی، ۱۴۱ طرح در حوزه امنیت اجتماعی و ۲۷۷ طرح در جاده های برون شهری و مواصلاتی اجرا شده است.
معصوم بیگی تصریح کرد: نکته نگران کننده اینکه کشفیات ماده مخدر شیشه در ۶ ماه امسال در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱۱ درصد افزایش نشان می دهد و این هشدار جدی به خانواده هاست که بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

آمار سارقان دستگیر شده در اصفهان افزایش یافت
وی با اشاره به اینکه طی نیمه نخست امسال ۶۲ گروه سارق در این استان شناسایی و دستگیر شدند بیان کرد: آمار سارقان دسگیر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه قدرت کشف وسایل سرقت شده حدود ۱۲ درصد افزایش و فاصله کشف تا وقوع جرم کاهش یافته است ادامه داد: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۳۰ میلبارد تومان اموال مسروقه در اصفهان کشف شد.
فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به اینکه طی این مدت ۲۳ گروه جعل و کلاهبرداری شناسایی و متلاشی شدند، گفت: در این استان آمار جرایم جعل حدود ۳۰ درصد و کلاهبرداری حدود ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.
به گفته وی مدت یاد شده ۵۵۰ نفر از کلاهبرداران و جاعلین در این خطه دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: همچنین بزرگترین انبار احتکار برنج که اقدام به احتکار ۴۳۰ تن از این ماده غذایی کرده بود کشف شد.

آمار جانباختگان موتور سوار کاهش یافت
سردار معصوم بیگی به تلاش ها و فعالیت های انجام شده برای ارتقای فرهنگ رانندگی و ترافیکی اشاره کرد و گفت : در نیمه نخست امسال آمار جانباختگان ناشی از حوادث ترافیکی در درون شهرهای استان ۹ درصد کاهش یافت.
وی اضافه کرد: طی این مدت جانباختگان راکبان موتور سیکلت در استان ۲۲ درصد کاهش یافت.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در عین حال آمار جانباختگان عابران پیاده در حوادث ترافیکی استان در ۶ ماه نخست امسال را نگران کننده دانست و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار جانباختگان تصادفات در جاده های استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش یافت تصریح کرد: برغم کاهش جانباختگان در مجموع حوادث ترافیکی استان 431 نفر در این مدت جان خود را از دست دادند و 9 هزار نفر مصدوم شدند که آمار نگران کننده ای است.
وی بیان کرد: باید فرهنگ رانندگی در استان توسعه یابد زیرا آمار جانباختگان حوادث ترافیکی و تصادفات زیبنده اصفهان به عنوان پایتخت تمدن و فرهنگ ایران اسلامی نیست.
سردار معصوم بیگی سهم راکبان موتورسیلکت در تصادفات استان را 45 درصد ، سهم عابران پیاده را 22 درصد و سهم رانندگان خوردوها را 22 درصد و مابقی را سهم سایر وسایط نقلیه اعلام کرد.
وی پرحادثه ترین روز در استان اصفهان را چهارشنبه ها بیان کرد و گفت: 31.6 درصد تصادفات در این روز اتفاق افتاده است.
فرمانده انتظامی اصفهان پرحادثه ترین ساعت در این خطه را 18 تا 22 اعلام کرد و اظهارداشت: 28 درصد تصادفات در این زمان بوقوع پیوسته است.
به گفته وی 40 درصد تصادفات به دلیل عدم توجه راننده به جلو بوده است.
سردار معصوم بیگی اضافه کرد: بیشترین برخورد با تخلف رانندگان در اصفهان در گذرگاه عابر پیاده انجام شده که 83 درصد می باشد .
وی درباره تخلف عبور موتورسواران از پیاده روهای اصفهان گفت: آمار این تخلف در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش یافت.
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.

منبع ایرنا
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار