اصفهان ۲۰۲۰؛ تعبیر رؤیاها

سال ۲۰۲۰ میلادی به‌عنوان سال طلایی ورود اصفهان به مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های صنایع‌دستی، گردشگری و هنری هدف‌گذاری شده است.

اصفهان امروز| این طرح به تائید معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور رسیده است. بر همین اساس آیین رونمایی از نشان و شعار پروژه اصفهان 2020 در هنر سرای خورشید اصفهان برگزار و «اصفهان 2020، تعبیر رؤیاها» به‌عنوان شعار پروژه انتخاب شد. همچنین از طراحان سه نشان برگزیده این پروژه تقدیر شد و نشان برگزیده به نمایش گذاشته شد.

دبیر اجرایی پروژه «اصفهان ۲۰۲۰» با بیان اینکه سه کلیدواژه عشق، معرفت و مدیریت جهادی ضامن موفقیت این طرح است افزود: اکنون نزدیک به یک سال از آغاز طرح «اصفهان ۲۰۲۰» می‌گذرد و تا شروع سال ۲۰۲۰ نیز چیزی نمانده است، برگزاری چندین اجلاس بین‌المللی با همکاری یونسکو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین ده‌ها پروژه میراثی، گردشگری و هنر در برنامه‌های طرح «اصفهان ۲۰۲۰» است. پیروز ارجمند با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان با درک موقعیت کنونی شهر با همکاری ذی‌نفعان سه حوزه هنر، گردشگری و میراث فرهنگی «اصفهان ۲۰۲۰» را برای سال آینده در نظر گرفته است، افزود: اجرایی شدن این طرح نیازمند همکاری بین دستگاه‌های مختلف در سطح کشور و استان است؛ اما عشق، معرفت و مدیریت را سه کلیدواژه اصلی اجرایی شدن و نتیجه‌بخش بودن این پروژه می‌دانم. او درباره چگونگی برگزیدن نشان و شعار طرح «اصفهان ۲۰۲۰» گفت: شعار و نشان‌های زیادی به دبیرخانه فرستاده شد و هرکدام در کمیته‌های تخصصی داوری شدند. درنهایت ۱۴ شعار و سه نشان به مرحله نهایی راه یافتند و یکی از آن‌ها در یک شورای ۱۴ نفره از مدیران ارشد شهرداری، جامعه شناسان و اساتید ادبیات و متخصصان گردشگری برگزیده شد.

تاکنون سهم خود را از صنعت گردشگری نگرفته‌ایم

استاندار اصفهان نیز در پیامی ویدئویی گردشگری را صنعتی ارزشمند برای کشورهای دنیا ذکر کرد و گفت: صنعت گردشگری به‌عنوان بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا مطرح است که جا دارد ما نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود به این صنعت بپردازیم. عباس رضایی ایران را یکی از 10 کشور برتر دنیا ازنظر وجود جاذبه‌های گردشگری عنوان کرد و افزود: بااین‌وجود ایران جایگاه خوبی در این صنعت در دنیا ندارد و اینجاست که باید بهانه‌هایی را پیدا کنیم که به دنبال استفاده جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی خود برای رساندن جایگاه ایران به رتبه‌های بالا به‌صورت عملی باشیم. او با بیان اینکه ایران دارای جاذبه‌های متعدد و متنوع طبیعی و تاریخی است، تأکید کرد: این جاذبه‌ها در اصفهان به‌صورت اختصاصی است، هر گردشگری که قصد سفر به ایران را داشته باشد به‌طور حتم اصفهان را به‌عنوان مقصد اصلی خود انتخاب می‌کند؛ بااین‌وجود در کمال تأسف همچنان نتوانسته‌ایم سهم خود را از این صنعت بگیریم و لازم است به این فکر کنیم که بسیاری از مشکلات اقتصادی خود را می‌توانیم با بالا بردن سهم خود از گردشگری مرتفع کنیم.

هویت گردشگری نقش مهمی در زندگی مردم دارد

شهردار اصفهان نیز در پیامی ویدیویی، درباره پروژه «اصفهان ۲۰۲۰» اظهار کرد: اصفهان به‌عنوان یک کانون گردشگری طرحی را تحت عنوان «طرح ۲۰۲۰» تعیین کرده است. اگر خواستار تغییر هستیم، همه باید این طرح را حمایت کنند. تمام مسئولین در تمام سطوح باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند. قدرت اله نوروزی با بیان اینکه به دنبال نتیجه‌بخش بودن این طرح هستیم، گفت: تمام کسانی که به دنبال پیشرفت گردشگری در ایران هستند به این طرح کمک و نقطه نظرات خود را اعلام کنند. گردشگری هویت است و این هویت می‌تواند نقش مهمی در زندگی مردم، زیست پذیر شدن شهر و رفاه و اشتغال ایفا کند.

امروز ظرفیت‌های خوبی در شهر اصفهان وجود دارد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در پیامی ویدئویی در این مراسم جایگاه اصفهان را به‌عنوان نگین گردشگری ایران افتخاری برای همگان ذکر کرد و گفت: جاذبه‌های انبوهی در شهر اصفهان وجود دارد که سرمایه‌های استان به‌حساب می‌آید. علیرضا نصر اصفهانی تصریح کرد: از مردم درخواست داریم همان‌طور که همیشه حامی برنامه‌های شهرداری بوده‌اند در این برنامه نیز ما را همراهی کنند. او با بیان اینکه امروز ظرفیت‌های خوبی در شهر اصفهان وجود دارد، افزود: سی و دومین جشنواره فیلم کودک در شهر اصفهان برگزار شد و نشان دادیم زیرساخت‌های خوبی برای برنامه‌های مختلف مرتبط با گردشگری داریم. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: امروز اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار کودک در یونیسف شناخته‌شده است. زیرساخت در اصفهان وجود دارد و اصفهان متعلق به همه مردم کشور است و ما در این راستا دست نیاز به‌طرف مردم دراز می‌کنیم.

شهر یک موجود زنده است

فریدون اله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در پیام ویدئویی گفت: شهر یک موجود زنده‌ای به شمار می‌رود و بسیاری ابعاد ضرورتی که در حیات انسان نقش دارد در شهر هم دیده می‌شود و لازم است به آن توجه شود. او اضافه کرد اصفهان در طول تاریخ با هنر شناخته‌شده و بر همین اساس فرصت‌های زیادی در حوزه میراث فرهنگی چه ملموس چه ناملموس دارد و با توجه به مسائل و چالش‌های عصر حاضر، پروژه 2020 می‌تواند باعث توسعه و ارتقای شهر اصفهان شود. در این مراسم نیما مجمع رتبه سوم، کیارش نصر اصفهانی رتبه دوم ‌و غلامرضا نصر اصفهانی رتبه نخست ارائه طرح و نشان پروژه اصفهان ۲۰۲۰ را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار