ضریب ایمنی در شرکت گاز استان اصفهان افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر ضریب ایمنی در شرکت گاز استان اصفهان افزایش یافته است.

به گزارش موج، سید مصطفی علوی با بیان اینکه این شرکت به‌عنوان تأمین‌کننده بخش اعظم انرژی استان، برای حفاظت از جان و مال مردم موظف به انجام کار ایمن است، بیان داشت: با رعایت الزامات ایمنی در اجرای پروژه‌ها، توسعه و تعمیرات شبکه و تجهیزات گازرسانی و فرهنگ‌سازی ضریب ایمنی در شرکت گاز استان اصفهان افزایش یافته است.

او با تأکید بر پیام وزیر نفت مبنی بر اینکه، همه شرکت‌ها و تأسیسات صنعت نفت در شرایطی که تحریم‌ها صنعت نفت را نشانه گرفته است، در برابر تهدیدهای فیزیکی و سایبری هوشیاری کامل داشته باشند، گفت: رعایت اصول ایمنی ضامن سلامتی، آرامش ذینفعان و تداوم گازرسانی است.

علوی افزود: گاز اصفهان با تکیه بر کارکنان متعهد و تأمین‌کنندگان توانمند خویش، در زمینه ارائه خدمات مستمر و ایمن توزیع گاز طبیعی از طریق عملیات طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی، جهت رفع نیاز و رفاه مشترکین تجاری، صنعتی، خانگی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فنی فعالیت می‌نماید.

او، به بیان برخی از حوادثی که در اثر عدم رعایت نکات ایمنی در اجرای پروژه‌ها و تأسیسات و…در سطح استان و سایر نقاط اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی بسیاری از حوادث قابل‌پیشگیری هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تأکید کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی برای افزایش مهارت‌های کارکنان در زمینه ایمنی صنعت گاز، بسیار مهم و حیاتی است به‌گونه‌ای که در آموزش می‌توان نکات آموزنده حوادث گذشته را به‌عنوان درس‌آموزی از حوادث مورد بررسی قرار داد تا از این طریق با کاهش خطرات انسان‌ساز روبرو باشیم.

علوی با اشاره به اینکه همه کارکنان در هر سمت و رده فعالیت موظف به رعایت اصول ایمنی کار هستند، تصریح کرد: عوارض ناشی از حوادث و یک محیط غیر ایمن بسیار زیاد است؛ هزینه‌های بالای حاصل از حوادث و آسیب‌ها، هزینه‌های بالای نگهداری و تعمیرات، تضعیف روحیه‌ی همکاران، احساس ناامنی خانواده کارکنان و عدم ایجاد فضای آرام در خانواده‌ها، عدم اطمینان جامعه به محیط کار، اتلاف وقت، لطمه به اعتبار شرکت و افراد آن و… را از مهم‌ترین این عوارض می‌توان برشمرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: گاز طبیعی یک انرژی پاک، ارزان و استراتژیک است که در چرخه اقتصاد کشور سهم بسیار زیادی دارد؛ اما به همان اندازه هم پتانسیل خطر دارد و درصورتی‌که مدیریت و نظارت در اجرای صحیح کار با توجه به نکات ایمنی باشد هیچ حادثه جانی و مالی نیز روی نخواهد داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار