۶ میلیارد تومان صرف احداث جاده سمیرم - یاسوج شد

افزون بر ۶ میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای مرحله اول طرح ملی چهارخطه محور ارتباطی سمیرم - یاسوج شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های استان اصفهان از این طرح بزرگ ملی به ایرنا، گفت: پیمانکار طرح در دو نقطه، از کیلومتر یک تا هفت و کیلومتر ۱۷ تا ۲۳ فعالیت دارد.

به گفته علیرضا طایی کل طول اجرای طرح در محدوده سمیرم و استان اصفهان ۳۲ کیلومتر و اعتبار طرح ۱۰۴ میلیارد تومان است که در مدت ۹ ماه گذشته که عملیات احداث پروژه آغاز شد ۶ میلیارد از این مبلغ هزینه شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم با بیان اینکه حذف گردنه پشته در محدوده سمیرم به یاسوج مهمترین کار اجرای این طرح در مرحله اول اجراست تصریح کرد: با چهارخطه شدن این مسیر از سمیرم تا پل گرداب(قره) استان چهارمحال و بختیاری مشکلات تردد و برفروبی بویژه در فصل زمستان به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی افزود: افزون بر ۱۰ هزار تردد خودرو در روزهای عادی و بالای ۳۰ هزار تردد در روزهای تعطیل و پایان هفته در این مسیر ترانزیت و گردشگری شمال-جنوب ثبت شد که نشان از اهمیت این محور شریانی دارد.

طایی در رابطه با کارهای فنی و عمرانی برای احداث جاده سمیرم یاسوج توضیح داد: برآوردهای پیمانکار حاکی است که ای طرح ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر کوه بری و سنگ بری و خاکبرداری و همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی دارد.

به گفته طایی حدود ۸۰ هزار متر عملیات بتنی، احداث دو تونل، یک پل بزرگ و ۹۰ پل کوچک در طول مسیر نیز در طرح گنجانده شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی سمیرم تصریح کرد: تا امروز بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و کوه بری و ۲۰ هزار متر خاکریزی در دو قطعه ای که پیمانکار مشغول کار است داشته ایم.

وی درباره مدت زمان اجرای این طرح بزرگ جاده ای گفت: طبق قرارداد باید ۴۲ ماهه شاهد تکمیل این جاده باشیم اما ممکن است به دلیل مشکلات مالی دولت و معارضان اجتماعی در مسیر جاده این زمان تغییر کند و نوسان داشته باشد.

رییس بنیاد مسکن سمیرم در جریان بازدید خبرنگاران از طرح مسکن ۲۲۲ واحدی این نهاد عمرانی گفت: ۱۲۰ واحد از این تعداد در سال جاری برای آسیب دیدگان از سیل اختصاص یافته است.

روح الله افشاریان اظهارداشت: بقیه واحدها به تعداد ۱۰۲ واحد دو طبقه پیش از این به فروش رسیده و در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این واحدها ۱۰۰ متری مستقل از واحد دیگر است بیان داشت: اعتبار دولتی و آورده متقاضی برای عموم مردم و برای سیل زدگان، علاوه بر تسهیلات حوادث شهری و روستایی، خیران نیز کمک های خوبی به این اقشار کرده اند.

به گفته وی در بخش تسهیلات شهری ۱۷۰ فقره و در حوادث روستایی نیز ۱۹۳ فقره تسهیلات مصوب داشتیم که قرارداد ساخت و تعمیر ۱۴۰ مورد در شهر و ۲۸ مورد در روستاها منعقد شده است.

وی با تاکید بر بهتر شدن همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات به سیلزدگان ابراز امیدواری کرد: تا نیمه آبان ماه امسال شاهد تکمیل طرح های ساختمانی مربوط به آسیب دیدگان از سیل فروردین ماه باشیم.

خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه های مختلف استان اصفهان در سفر امروز خود به سمیرم از روستای مِهرگرد بعنوان روستای ملی بافت های داری و صنایع دستی، طرح چهارخطه سمیرم یاسوج، سالن ورزشی آموزش و پرورش، بافت فرسوده محله کوشک، طرح های عمرانی بیمارستان سیدالشهدا(ع) و پروژه ۲۲۲ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دیدن کردند.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و باغداری دارای چهار بخش، شش شهر و ۱۵۰ روستا و آبادی است و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار