روحانی: انتخابات، ضامن مشروعیت نظام است/ رئیس‌جمهور، رئیس یک جناح نیست

رئیس‌جمهور انتخابات را ضامن مشروعیت نظام دانست و گفت: اگر تصمیمات نظام پشتوانه مردمی نداشته باشد، مشروعیت ندارد.

روحانی: انتخابات، ضامن مشروعیت نظام است/ رئیس‌جمهور، رئیس یک جناح نیست

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: حادثه ای که در سوم خرداد ۱۳۶۱ بوجود آمد، پیروزی نهایی در برابر یک توطئه جهانی علیه ایران، انقلاب اسلامی و انسجام ملی بود. رزمندگان، در برابر این توطئه توانستند آن عملیات بزرگ را انجام دهند.
روحانی گفت: تکلیف جنگ تحمیلی در سوم خرداد معلوم شد. البته ما فراز و نشیب‌های زیادی در جنگ داشتیم. البته جنگ با عملیات مرصاد پایان پیدا کرد اما همه دنیا در سوم خرداد فهمیدند که توطئه علیه ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید.
وی افزود: در سال ۶۸ و پس از ارتحال امام، کسی باور نمی‌کرد که مجلس خبرگان رهبری قادر باشد تا قبل از غروب، بتواند یک مساله پیچیده مذهبی و سیاسی را حل کند و با رأی قاطع پرچم را به رهبر انقلاب بدهد.
رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهور، رئیس یک حوزه انتخابیه یا رئیس یک جناح نیست بلکه نماینده کل ملت ایران است. مردم باید با آزادی و آگاهی کامل باید پای صندوق آراء بیایند و ملاک هم تشخیص ملت است.
روحانی تاکید کرد: انتخابات، ضامن مشروعیت نظام است. ادامه مشروعیت نظام با حضور مردم پای صندوق انتخابات است. اگر تصمیمات نظام پشتوانه مردمی نداشته باشد، مشروعیت ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار