مبارزه با سن در بیش از ۷۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مبارزه با سن از ابتدای سال جاری تاکنون در ۷۸ هزار و ۳۲۶ هکتار از اراضی استان اصفهان صورت گرفته است.

مبارزه با سن در بیش از ۷۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان

حسنعلی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب، اظهار داشت: قرار است، طی سال جاری در بیش از ۹۵ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان اصفهان مبارزه با سن انجام گیرد.

وی با اشاره به اقدامات گستره شکل گرفته در راستای مبارزه با سن در سطح استان بیان داشت: این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۰ هزار هکتار بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه تا این لحظه متعلق به شهرستان اصفهان با ۳۵ هزار هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: با تلاش تمام کارشناسان و عوامل شبکه مراقبت استان، شاهد افزایش قابل توجه سطوح مبارزه با سن در استان هستیم، البته در مواردی با کمبود امکانات در برخی مناطق روبرو هستیم اما این نواقص نیز نتوانسته مانع فعالیت کارشناسان در مبارزه با سن شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: هیچ سالی تخصیص بودجه مبارزه با آفات به کمتر از ۷۰ درصد نرسیده و این نشان از جدیت و اهمیت مبارزه با آفات با وجود تمامی محدودیت‌های بودجه‌ای سازمان است.

وی با اشاره برخی مشکلات این بخش همچون کمبود خودرو، اعلام کرد: تلاش ما بر این است که با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای بتوانیم به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ گونه وقفه‌ای به حمایت از فعالیت‌های مختلف سازمان بپردازیم.

رحیمی گفت: خوشبختانه تمهیدات سازمان جهاد کشاورزی برای مبارزه با سن به خوبی جواب داده و هیچ گونه مشکلی از این لحاظ در سطح استان وجود ندارد و مبارزه با این آفت با موفقیت انجام شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار