واکنش رئیس سازمان صمت اصفهان به افزایش قیمت "نان"

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با ارزیابی پارامترهای قیمت تمام شده نان، جلسات کارشناسی متعددی با حضور نمایندگان اجرایی مختلف برگزار شده است.

در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت نان در نانوایی‌ها شهر اصفهان بودیم و همین عامل باعث نارضایتی مردم نیز شده است.

ایرج موفق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره علت افزایش نرخ نان در نانوایی‌های سطح شهر اصفهان اظهار داشت: بحث نرخ نان در کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار مطرح شده است و با ارزیابی پارامترهای قیمت تمام شده نان، جلسات کارشناسی متعددی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مختلف عضو این کمیته برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در برخی انواع نان‌ها بر اساس قیمت کارشناسی افزیش قیمت داشته‌ایم. مردم می‌توانند افزایش غیر متعارف قیمت نان را با شماره 124 بازرسی در میان بگذارند اما در این میان ممکن است با توجه به افزایش نرخ نان برخی از نانوایان قیمت‌ها را سلیقه‌ای تعیین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: عواملی که در پارامترهای افزایش قیمت نان موثر بوده است کارشناسی شده است و به مصوبه تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان ابلاغ شده و از طریق حوزه بازرگانی عملیاتی شده است.

وی درباره سهمیه آرد موجود در نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: آرد موجود در بازار با 2 نرخ 665 تومان و 900 تومان به صورت یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای توزیع می‌شود و نانوایانی که آرد را با قیمت جدید خریداری کرده‌اند نان را نیز با توجه به مصوبه جدید کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار با قیمت جدید به فروش می‌رسانند و این کار قانونی بوده است.

موفق ادامه داد: برای قیمت جدید انواع نان سقف و جداولی تعیین شده و این در حالی است که در اصفهان نان کم تر از نرخ تعیین شده به فروش می‌رسد.

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار