ویژه‌برنامه‌های هفته کودک در اصفهان

۱۳ تا ۱۹ مهرماه به نام هفته ملی کودک نام‌گذاری شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همچنین خانه کودک، وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، به مناسبت این هفته ویژه‌برنامه‌هایی را در سطح شهر اجرا می‌کنند.

اکرم شبان، کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های این کانون برای گرامیداشت هفته کودک اظهار کرد: از ۱۳ تا ۱۸ مهرماه، ویژه برنامه ای به نام «مهرواره بازی‌ها» با تاکید بر شادی و نشاط و با همکاری اعضای کمیته کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که شامل بخش‌های مختلفی مثل نمایشگاه، ابربازی‌های چوبی و همچنین انواع بازی‌های فکری و محلی است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های کانون به مناسبت هفته ملی کودک، می‌توان به معاینه رایگان صافی کف پای کودکان اشاره کرد که با همکاری هلال‌احمر استان در دفتر مرکزی کانون انجام می‌شود. همچنین، از ۱۳ تا ۱۸ مهرماه نیز کودکان، با استفاده از عروسک‌های دست‌ساز خود در مراکز کانون، نمایش خلاق اجرا می‌کنند.

شبان تصریح کرد: به‌منظور آگاه‌سازی خانواده‌ها از حقوق کودکان، ۱۷ مهرماه نشستی در کانون برگزار می‌شود و کودکان ۱۰ تا ۱۲ سال که عضو فعال کانون هستند نیز روز ۱۴ یا ۱۵ مهرماه با استاندار اصفهان دیدار و مسائلی را حول محور حقوق خود و خواسته‌هایشان مطرح می‌کنند. مربیان کانون نیز در مناطق محروم شهر، آموزش حقوق کودک را طی این هفته، در دستور کار قرار می‌دهند.

کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، دیدار مسئولان و مربیان کانون با کودکان سرطانی و بیماری‌های خاص، همچنین تقدیر از فرزندان شهیدان مدافع حرم را از دیگر برنامه‌های کانون به مناسبت هفته ملی کودک برشمرد و گفت: سالن حکمت باغ غدیر اصفهان نیز ۱۶ مهرماه و هم‌زمان با روز جهانی کودک، رأس ساعت ۹ صبح میزبان ویژه‌برنامه این کانون خواهد بود.

زهرا کاظمی، مدیر خانه کودک اصفهان نیز درباره برنامه‌های این دفتر به مناسبت هفته کودک اظهار کرد: ما در برنامه‌ای به نام «چهل‌تکه آرزو»، از کودکان خواسته‌ایم تا آرزوهای خود را روی پارچه‌های ۴۰ در ۴۰ سانتی‌متری نقاشی کنند یا بنویسند و به معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصفهان در مناطق ۱۵ گانه تحویل بدهند تا پس از متصل کردن این پارچه‌ها به هم، آن را به شکل یک بالن دربیاوریم و روز ۱۶ مهرماه رأس ساعت ۱۵ روبروی ارگ جهان‌نما آن را به نمایش بگذاریم.

زهرا کاظمی ادامه داد: تئاتر خیمه‌شب‌بازی «مبارک در جنگل سیاه» به کارگردانی مجتبی طالبی روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۲ ویژه مهدها و مدارس و روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ ویژه خانواده‌ها در خانه کودک اصفهان روی صحنه می‌رود. برنامه «لحظه‌های نقره‌ای» که شامل کارگاه‌های کلاژ، آشنایی با کودک ایمن، حقوق کودک و محیط‌زیست است نیز روز ۱۶ مهرماه از صبح تا بعدازظهر روبروی خانه کودک اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌ای به نام «۱۴ قدم کودکی» گفت: این برنامه با همکاری مشاوران سلامت و حقوق کودک ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محور اصلی گذر چهارباغ برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن نیز آموزش تغذیه مناسب و تأثیر آن بر رشد کودک، آموزش حقوق کودک به خانواده‌ها و همچنین تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر روی کودکان است.

کاظمی خاطرنشان کرد: کودکان در برنامه «۱۴ قدم کودکی» می‌توانند بازی‌های رایانه‌ای انجام بدهند و هدف از ایجاد این فضا برای آنان، ثبت اولین تجربه‌شان در رویارویی با بازی‌های رایانه‌ای است.

انتهای پیام

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار