جریان زاینده رود به سمت گاوخونی

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه مخزن سد زاینده‌رود به ۴۵۴ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: خروجی این سد از روز گذشته کاهش یافته، اما بسته نشده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حسن ساسانی، با اشاره به پایان دوره آبیاری کشت تابستانه در استان، اظهار کرد: حجم آب خروجی از سد زاینده‌رود روند کاهشی داشته و بر اساس مصارف شرب و صنعت تنظیم خواهد شد. توزیع آب کشاورزی در شبکه شرق نیز مطابق برنامه خواهد بود.

وی درخصوص تأمین حقابه تالاب گاوخونی، گفت: خروجی سد رودشتین از روز چهارشنبه دهم مهرماه حدود پنج مترمکعب بر ثانیه به سمت تالاب گاوخونی افزایش یافته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه سد رودشتین آخرین بند در شرق اصفهان است، افزود: تا زمانی که آب در رودخانه زاینده‌رود است، این آب به سمت تالاب گاوخونی در جریان خواهد بود.

ساسانی ادامه داد: فاصله سد رودشتین تا تالاب گاوخونی حدود ۱۳۰ کیلومتر است و از آنجایی که مسیر طولانی است و مدت‌ها خشک بوده است نمی‌توان نظری درباره میزان رسیدن آب به تالاب گاوخونی داد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ورودی آب به سد زاینده‌رود ۱۸ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۳۲ مترمعکب بر ثانیه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار