بیش از ۱۸۶ میلیون تردد خودرو در استان اصفهان ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: ۱۸۶ میلیون ۶۰۵ هزار و ۱۱۵ تردد خودرو در ۶ ماه اول سال‌جاری توسط دوربین‌های موجود در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد.

مهدی خضری روز شنبه در گفتوگو با ایرنا افزود: این تعداد تردد نسبت به سال گذشته در همین مدت ۸.۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان‌اینکه بیشترین حجم تردد عبور خودروها در فروردین و کمترین حجم مربوط به خرداد بود، گفت: زمان اوج تردد در مدت یادشده ساعت ۱۸ تا ۱۹ روز جمعه نهم فروردین و ساعت اوج تردد متخلفان سرعت در ساعت ۱۷ تا ۱۸ روز چهارم فروردین بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور ۱۹۱ هزار و ۲۹۷ تخلف و سامانه‌های توزین در حین حرکت، تردد ۱۲ هزار و ۱۶۹ تخلف را ثبت کرده‌اند.
وی با اشاره به فرارسیدن فصل پاییز و افزایش احتمال بارندگی در سطح استان از رانندگان خواست تا ضمن رعایت قوانین و مقررات، قبل از سفر، از وضعیت آب و هوایی مسیر مقصد خود اطلاع پیدا کنند.

خضری با بیان‌اینکه ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است که اصلاح ۶۷ نقطه از آنها در اولویت قرار دارد، گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از تصادفات در استان بدلیل عوامل انسانی است.
وی بیشترین عامل تصادفات در استان را ناشی از بی‌توجهی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اعلام کرد و افزود، افزود: عمده تصادفات محورهای مواصلاتی استان به واژگونی ناوگان حمل و نقل منجر می‌شود.

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.
۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
استان اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار