کشف ۴ هزار کیلوگرم گوشت قرمز تاریخ گذشته در اردستان

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: بیشترین تخلفات حوزه دامپزشکی، عرضه فرآورده‌های دامی تاریخ گذشته و فروش غیرمجاز است که اخیراً بیش از چهار هزار کیلوگرم گوشت قرمز غیرمجاز و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا، میثم استکی، امروز (یکشنبه) در نشست خبری روز دامپزشکی، اظهار کرد: شبکه دامپزشکی در سال جاری طرح پیشگیری از بیماری نیوکاسل در بین مرغ‌های گوشتی را انجام داده است که طی آن حدود ۱۱۴ هزار قطعه در بیش از ۹۰ روستای اردستان تهت پوشش قرار دادیم و در استان جز شهرستان‌های نمونه در این موضوع بودیم.

وی با بیان اینکه واکسن نیوکاسل می‌تواند طیور خانگی را ایمن کند، گفت: برای اینکه بتوانیم مراحل دوم و سوم این طرح را اجرا کنیم و سطح بیشتری از مناطق را پوشش دهیم نیاز به کمک نیروهای بسیج و دیگر سازمان‌ها داریم.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان با بیان اینکه شهرستان اردستان رتبه اول تولید مرغ گوشتی و جوجه ریزی در استان اصفهان را دارد، افزود: تعداد ۱۳۶ واحد مرغداری شهرستان در شش‌ماهه نخست امسال بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی گوشتی انجام دادند که بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ از این واحدها بارگیری شده است. همچنین در این مدت تعداد ۱۵۴ هزار جوجه ریزی مرغ تخم‌گذار انجام شده است.

استکی با اشاره به حساسیت تخلفاتی که در حوزه دامپزشکی شهرستان انجام می‌شود، گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۶ مورد تخلف در دامپزشکی ثبت شده است که برخی از این تخلفات به دستگاه قضایی ارجاع شد. بیشترین تخلفات، عرضه فرآورده‌های تاریخ گذشته و فروش غیرمجاز بوده و اخیراً بیش از چهار هزار کیلوگرم گوشت قرمز غیرمجاز و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان با بیان اینکه در شش‌ماهه اول امسال بیش از ۳۳۰ سگ هویت دار در اردستان واکسیناسیون شدند، گفت: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۶۳ هزار دام سبک را بر علیه تب برفکی واکسینه کردیم. همچنین بیش از ۱۷۶۰ دام سنگین بر علیه بیماری تب برفی و مالت واکسینه شدند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار