تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های حضوری؛ باقی مانده معوقات معلمان پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اتخاذ تصمیمات لازم برای برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری در سال تحصیلی جدید گفت: تلاش خواهیم کرد با شرایط مطلوب امکان بازگشایی مدارس در مهرماه فراهم شود.

تمهیدات وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های حضوری؛ باقی مانده معوقات معلمان پرداخت می‌شود

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه دیدار با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار داشت: تعطیلی مدرسه در ابتدای کرونا توسط همه مجامع بین‌المللی به دلیل نگرانی از وضعیت ناشناخته توصیه شد.

وی افزود: اما امروز تمام مجامع بین‌المللی تأکیدشان این است که تحت هر شرایطی باید مدارس باز شود؛ چراکه دور بودن دانش آموزان از مدرسه با آسیب‌هایی عمیق و گسترده و دیرپایی همراه خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بلوغ اجتماعی، فرایند جامع پذیری، انضباط، همکاری گروهی و ارتباط با همسالان از جمله آسیب‌هایی است که ممکن است در اثر دوری دانش آموزان از مدرسه ایجاد شود.

حاجی میرزایی از دیگر آسیب‌های ناشی از دور بودن دانش آموزان از فضای درس و مدرسه حقیقی را تغییر عواطف دانش آ» وزان نسبت به آموزش و پرورش و سبک زندگی آن‌ها عنوان کرد و افزود: بنابراین توصیه بر این است که تحت هر شرایطی باید مدارس در شروع سال تحصیلی آینده باز شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش درخواست خود را مبنی بر بازگشایی مدارس از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا مطرح کرده است و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند که این امر جزء اولویت‌ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس آنچه اعلام شده است واکسیناسیون معلمان در مردادماه 1400 انجام خواهد شد و ما نیز همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا با شرایط مطلوب امکان بازگشایی مدارس در مهرماه فراهم شود.

حاجی بابایی در مورد پرداخت معوقت معلمان گفت: با کمترین میزان معوقه نسبت به سال‌های گذشته وارد سال 1400 شده‌ایم و بخش اندکی از مطالبات فرهنگیان و معلمان باقی مانده است که امیدواریم در همین ماه‌ها تا قبل از پایان دولت فعلی پرداخت شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار