چاه‌های فلمن اصفهان خشکیدند

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان گفت: چاه‌های فلمن امسال کامل خشک شده و آبدهی چاه‌های سطح شهر نیز نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

چاه‌های فلمن اصفهان خشکیدند

مهرداد خورسندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دِبی چاه‌های فلمن در سال‌های گذشته بیش از سه هزار لیتر بر ثانیه (سه مترمکعب بر ثانیه) بود که سال گذشته به ۷۰۰ لیتر بر ثانیه و امسال به صفر رسیده است.
وی ادامه داد: چاه‌های پراکنده سطح شهر نیز امسال ۵۰ درصد کاهش آبدهی داشته است.
چاره‌ای جز وارد مدار کردن چاه‌های متفرقه نیست
مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه در روزهای گرم سال و ساعات اوج مصرف چاره‌ای جز وارد مدار کردن چاه‌های متفرقه نیست افزود: تصفیه خانه آب بابا شیخعلی با تمام قدرت کار می‌کند اما میزان مصرف مشترکین از حجم آب تولیدی تصفیه خانه و چاه‌های متفرقه بیشتر است و باید سامانه دوم آبرسانی در مدار بهره‌برداری قرار گیرد تا مشکل کاهش شدید فشار یا قطع آب در برخی نقاط تحت پوشش برطرف شود.
آب چاه‌ها با نظارت مرکز بهداشت کلر زنی می‌شود
خورسندی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۱ متر مکعب آب تصفیه شده از تصفیه خانه بابا شیخعلی با حدود یک تا یک و نیم متر مکعب آب چاه در ثانیه مخلوط و در شبکه‌های آب توزیع می‌شود افزود: آب چاه‌ها با نظارت مرکز بهداشت کلر زنی می‌شود و تا زمانی که بهداشت محیط مرکز بهداشت استان مجوز ندهد هیچ چاه آبی در مدار بهره برداری قرار نمی‌گیرد.
مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب اصفهان که آزمایشگاه مرجع در کشور به شمار می‌رود همراه با مرکز بهداشت استان روزانه آزمایش‌های کیفی و نمونه گیری از آب چاه‌ها را انجام می‌دهند و اگر کوچک‌ترین تغییری در کیفیت آب مشاهده شود، آن چاه را از مدار خارج می‌کنند.
خورسندی با اشاره به اینکه شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ به هم متصل است و اگر آب کمترین آلودگی داشته باشد بر همه ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستایی که تحت پوشش سامانه اول آبرسانی هستند اثر می‌گذارد، گفت: سلامت مردم خط قرمز ما است و شهروندان و روستاییان عزیز از هر نظر مطمئن باشند که آب سالم است.
اصفهان اکنون ۳.۲ مترمکعب بر ثانیه کمبود آب دارد
وی با بیان اینکه ۹۸ شهر و نزدیک به ۱۰۰۰ روستا تحت پوشش شرکت آبفا استان اصفهان قرار دارد که از این تعداد ۵۷ شهر و ۳۸۰ از سامانه اول آبرسانی استفاده می‌کنند، افزود: بیشترین مشکل و کاهش فشار آب در سامانه اول است که هم اکنون ۳.۲ مترمکعب بر ثانیه کمبود آب شرب داریم و پیش بینی می‌کنیم اگر سامانه دوم آبرسانی وارد مدار نشود با توجه به گرمای هوا در ماه‌های پیش رو به ۴.۳ متر مکعب (چهار هزار و ۳۰۰ لیتر) بر ثانیه برسد.
مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان تصریح کرد: یکی از بزرگترین تصفیه خانه‌های آب خاورمیانه تصفیه خانه آب بابا شیخعلی است که با آن همه سرمایه گذاری و تجهیزات، با کیفیت ترین آب را در شبکه توزیع می‌کند اما متأسفانه برخی از شهروندان به دلیل اطلاعات ناکافی و تبلیغات سو فروشندگان، به دستگاه تصفیه خانگی سه میلیون تومانی اعتماد می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار