ذوب‌آهن در رویای پیروزی

تیم فوتبال ذوب‌آهن رتبه‌ای بهتر از چهاردهمی جدول لیگ را در اختیار ندارد. رتبه‌ای که برای تیم ششم فصل پیش عجیب و غیرقابل‌قبول به نظر می‌رسد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: کسب حتی یک پیروزی در شش بازی گذشته جایگاه فعلی سبزها را تا رده نهم جدول هم‌تغییر می‌داد اما این اتفاق نیفتاد تا شاگردان منصوریان تنها دو رتبه با انتهای جدول فاصله داشته باشند. تداوم چنین شرایطی می‌تواند فصل کابوس واری را برای نماینده نصف جهان رقم بزند اگر هر چه زودتر شرایط دچار دگرگونی نشود. البته مدیران باشگاه حداقل در ظاهر به تغییر شرایط موجود چشم امید بسته‌اند و حتی نسبت به برخی خبرها غیررسمی جابجایی بروی نیمکت تیمشان واکنش تندی نشان داده‌اند. بر این اساس به نظر می‌رسد تا نیم‌فصل منصوریان به کارش ادامه خواهد داد اما اگر نتایج ذوبی‌ها آن‌گونه که انتظار دارند، پیش نرود به‌طورقطع باشگاه هم به گزینه‌های جایگزین هم خواهد رفت. تیم فوتبال ذوب‌آهن در حال حاضر شرایطی خاصی پیداکرده است و به نسبت فصل پیش در همین بازه زمانی پنج امتیاز کمتر اندوخته دارد. ذوبی‌ها فصل پیش در نخستین گام موفق به شکست نساجی در قائم‌شهر شدند و نخستین پیروزی فصل را دشت کردند. بازی با ماشین‌سازی در تبریز که هفته دوم برگزار شد هم دومین پیروزی ذوب‌آهن را به دنبال داشت تا سبزها در همان شش هفته نخست لیگ فصل پیش دو بار موفق به شکست حریفان شده باشند. اما در فصل جاری تنها چهار تساوی و دو باخت برای شاگردان منصوریان ثبت‌شده است تا این تیم همراه با گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر تنها تیم‌های بدون پیروزی لیگ برتر باشند. بدون امتیاز ماندن گل گهر سیرجان و شاهین شهرداری بوشهر که تازه در فصل جاری جواز حضور در لیگ دسته یک را به دست آورده شاید قابل توجیه باشد اما حضور ذوبی آهن در میان سه تیم بدون برد لیگ با هیچ متر و معیاری جور درنمی‌آید. تیمی که فصل پیش به‌عنوان تنها نماینده ایران موفق به صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد هرچند در مرحله حذفی گوی رقابت را به نماینده پرقدرت عربستان یعنی النصر واگذار کرد.

خط دفاعی پراشتباه ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن در شش بازی گذشته لیگ برتر هشت گل دریافت کرده است که میانگین 3/1 گل در هر دیدار را نشان می‌دهد. این آمار به نسبت ضعیف عاملی شده تا ذوبی‌ها در هر بازی با گل خورده از میدان خارج شوند. ذوبی‌ها تنها در هفته‌های دوم و سوم مقابل پارس جنوبی جم و تراکتور توانستند دروازه‌شان را از گزند مهاجمان رقیب مصون نگه‌دارند در چهار هفته دیگر موفق به حفظ دروازه نشده‌اند. این در حالی است به‌جز رشید مظاهری که این فصل از جمع سبزها جدا شد و به تراکتور پیوست دیگر عناصر دفاعی ذوب‌آهن تغییر نکرده‌اند. بر این اساس تغییر درون دروازه نماینده اصفهان را باید عاملی مهمی در ناکامی سبزها به شمار آورد چراکه محمدباقر صادقی به‌عنوان جانشین نتوانست انتظارها را برآورده کند و یوسف بهزادی هم به‌عنوان خرید تازه ذوبی‌ها در اندازه‌های یک گلر معمولی ظاهرشده است. بر این اساس منصوریان باید زمان بیشتری را صرف هماهنگی مدافعان تیمش کند و البته به فکر چاره‌ای برای سنگربان اصلی ذوب‌آهن باشد. جایی که باید یوسف بهزادی و محمدباقر صادقی باید از آن محافظت کنند تا با درخشش آن‌ها ذوب‌آهن بتواند از بازی‌های حساس این فصل به‌سلامت عبور کند. اتفاقی که تاکنون نیفتاده و سبزها ضربه‌های جبران‌ناپذیری از این ناحیه دریافت کرده‌اند که در شهرآورد اصفهان نمود بیشتری پیدا کرد.

ذوب‌آهن گلزن تمام‌عیار ندارد

تیم فوتبال ذوب‌آهن با تنها پنج گل زده در میان 16 تیم لیگ برتر آمار ضعیفی را به خود اختصاص داده است. ذوبی‌ها که این فصل بروی گلزنی ارسلان مطهری حساب بازکرده‌اند هنوز از این بازیکن چیز خاصی ندیده‌اند. مطهری که فصل پیش در ترکیب ذوبی‌ها درخشش خیر کننده‌ای داشت و گل‌های سرنوشت سازی را برای نماینده اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند در شش هفته گذشته هیچ کاری از پیش نبرده است هرچند در چند بازی هم به دلیل مصدومیت غایب بود. به‌طور مثال در شهرآورد اصفهان انتظار می‌رفت مطهری حداقل چند ضربه به‌طرف سپاهانی‌ها روانه کند اما عملا این بازیکن در چنگ مدافعان سپاهان اسیر بود و هیچ کاری از پیش نبرد. ناتوانی ذوبی‌ها در گلزنی به رقیبان حالا به مشکلی بزرگ برای نماینده اصفهان تبدیل‌شده است و آن‌ها تنها در سه بازی موفق به باز کردن دروازه حریفان شده‌اند و سه دیدار را بدون گل زده به پایان رسانده‌اند. با توجه به این شرایط تقویت خط حمله ذوب‌آهن و آماده کردن روانی مهاجمان این تیم به‌ویژه ارسلان مطهری ازجمله مهم‌ترین ماموریت های کادر فنی ذوب‌آهن به شمار می‌رود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار