موکب‌های سمیرم عازم کربلا شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمیرم گفت: با لطف الهی چندین سال است که موکب و هیأت عزاداری با همت مردم متدین و انقلابی سمیرم ثبت‌شده و جهت خدمت به زائران امام شهید از سمیرم کار خود را آغاز کرده است که امسال نیز با حمایت همه‌جانبه مردم عازم وادی مقدس کربلا شدند.

حجت‌الاسلام میثم آقایی امروز در گفت‌وگو با فارس در سمیرم اظهار داشت: گذشته اربعین و تقدس عدد چهل در آیات و روایات فراوان است و در فرهنگ‌های مختلف هم موردتوجه بوده و در فرهنگ قرآن و اهل‌بیت عدد 40 را عدد کاملی دانسته‌اند، اما در مورد ویژه اربعین اباعبدالله زیارت مقدس اربعین و زائران ویژه اربعین و تأکید روایات به زیارت اربعین موردتوجه است که حتی امام معصوم زیارت اربعین امام حسین را نشانه شیعه و ایمان می‌داند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمیرم افزود: با لطف الهی چندین سال است که موکب و هیأت عزاداری با همت مردم متدین و انقلابی سمیرم ثبت‌شده و جهت خدمت به زائران امام شهید از سمیرم کار خود را آغاز کرده است که امسال نیز با حمایت همه‌جانبه مردم عازم وادی مقدس کربلا شدند.

وی بیان کرد: امسال همچنین از همین شهرستان موکبی از طرف شهر حنا که رتبه کشوری در عرصه خدمت‌گزاری نیز داشت راهی کربلا شد تا دم‌نوش‌های این خطه ایران را به زائران جهانی ارباب برساند و موکب عشایر منطقه وردشت نیز امسال کمک‌های خود از جمله سیب سرخ سمیرم را برای پیش‌کشی به زائران امام حسین مهیا کردند.

هوشنگ نوابی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سمیرم نیز در این‌ باره خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) از نجف تا کربلا در سال‌های اخیر به فرهنگی جدانشدنی از سلوک شیعیان و آزادگان جهان تبدیل‌شده است و هرسال سیل جمعیت عاشقان حسینی از پیر و جوان و زن و مرد به‌سوی حرم سید و سالار آزادگان جهان رهسپار می‌شوند و هرسال بر سیل این جمعیت مشتاق افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، دشمن نیز در طول تاریخ برای خنثی‌سازی این مراسم عظیم، برنامه‌های مختلفی مانند تخریب، تهدید و تحریف و ... را در دستور کار خود قرار داده است و به‌ خصوص در سال‌های اخیر برای رسیدن به اهداف شوم خود به حربه‌ای خطرناک‌تر روی آورده و آن، ایجاد شبهه و تردید در اذهان و قلوب پاک درباره مراسم باشکوه اربعین حسینی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سمیرم در پایان بیان داشت: وظیفه همه فرهیختگان و اندیشه‌وران جهان تشیع است که با تمام توان به مقابله علمی با این حربه خطرناک برخاسته و با پاسخ‌های متقین و محکم به سؤالات و شبهات در مورد این حماسه و حادثه بی‌نظیر، راه هرگونه تردید افکنی را سد کنند.

به گزارش فارس، موکب شهدای شهرستان سمیرم با 150 نفر خانم و آقا که بیش از 5 سال سابقه حضور در این پیاده‌روی بزرگ را دارد تا دو روز بعد از اربعین در باب القبله حرم حضرت ابوالفضل(ع) آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند. همچنین موکب گل شفای حضرت امام زمان (عج) از شهر حنا و موکب عشایری وردشت روزانه به بیش از هزار نفر زائر خدمات ارائه خواهند داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار