روایت تازه از افزایش قیمت بنزین و تنش در جلسه قوا

ابراهیم رئیسی در مناظره های انتخاباتی تاکید کرد تصمیم گیر اصلی افزایش قیمت بنزین دولت بوده و جلسه سران قوا در این رابطه بیشتر در جهت هماهنگی بوده است.

روایت تازه از افزایش قیمت بنزین و تنش در جلسه قوا

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیبه جلسه دولت با اشاره به جلسه تصمیم گیری برای افزایش قیمت بنزین در سال 98 که منجر به حوادث آبان ماه شد از وجود تنش در آن جلسه خبر داد.
معاون اول رییس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات برخی نامزدهای انتخابات درباره طرح بنزینی گفت: «درباره مساله بنزین، یک دوره طولانی در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی قوا بحث شد. در سال ۹۷ این بحث آغاز شد و سپس به دلایلی متوقف شد، در سال ۹۸ مجددا آغاز شد و حتی در یک جلسه‌ای یک مقدار تنش و حرف‌های تندی زده شد. بعد از آن حضور من در بحث‌های مربوط به بنزین کمتر شد و نهایتا یک تصمیمی گرفته شد.»

جهانگیری افزود: "رهبری بعد از تصمیم گیری سران سه قوه فرمودند من راجع به مسائل فنی این طرح نظری ندارم و اگر سران سه قوه قبول دارند، من موافقت می‌کنم. در آن جلسه نیز سران قوا امضا کردند و سپس رهبری برای اجرای این مصوبه موافقت کردند. اما مسئولیت اجرای این طرح، با دولت بود."
در مناظره انتخاباتی سوم ابراهیم رئیسی حسن روحانی را مسئول حوادث پس از گرانی قیمت بنزین دانست. او گفت: «در اجرای افزایش قیمت بنزین بسیار بی‌تدبیری شد؛ در مورد اینکه مقصر و مسئول کیست، گزارش دبیرخانه شورا و گزارش عالی رتبه قضایی در این خصوص وجود دارد و در نهایت اولین پاسخگو در این قضیه باید آقای روحانی باشد.»
ابراهیم رئیسی در مناظره های انتخاباتی تاکید کرد تصمیم گیر اصلی افزایش قیمت بنزین دولت بوده و جلسه سران قوا در این رابطه بیشتر در جهت هماهنگی بوده است.
این سخنان ابراهیم رئیسی با واکنش دولت روبه رو شد و شورای اطلاع رسانی با انتشار بیانیه ای افزایش قیمت بنزین را تصمیمی «حاکمیتی» با امضای سران قوا وتائید رهبری دانست.
در این بیانیه امده است دولت "ضمن یادآوری برخی الزامات قانونی و اخلاقی به نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله پرهیز از دروغگویی آشکار - اتهام زنی - شانه خالی کردن از مسئولیت، از مراجع ذیصلاح درخواست می‌نماید به نقش عواملی که با شکست اجماع حاکمیتی و تحریک افکار عمومی، اعتراضات مردمی را در سال ۹۸ کلید زده و بعدها به آن دامن زدند،‌ رسیدگی کرده و حاصل رسیدگی‌ها را با شفافیت با مردم درمیان بگذارند."

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار