شهر در انتظار انتخاب شورای ششم

در حالی سیزدهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در کشور برگزار می‌شود که چهره اصفهان و فضای مجازی پر شده از بنر و پوسترهای تبلیغاتی از فهرست‌های نامزدهای ریاست جمهوری، کاندیدهای شورای شهر، افراد مستقل و یا فهرست‌های مسنجم از

شهر در انتظار انتخاب شورای ششم

احزاب و گروهای مختلف با شعارهای خاص خود در فرصت باقیمانده به تبلیغات پرداخته و در مجامع مجازی و حقیقی از ایده‌ها ، اهداف و برنامه‌های خود سخن می‌گویند.

در همین راستا در اصفهان،رقابت ششمین دوره انتخابات شورای شهر با سه لیست اصلی و چندین لیست ائتلافی و فرعی همراه شده است از جمله لیست جبهه اصلاحات با شعار «تنها برای مردم»، لیست مجمع نیروهای انقلابی با شعار «حق اصفهان زندگی است» و قرارگاه‌های انتخاباتی گام دوم-سلام سه لیست اصلی هستند که با چند نفر از اعضای این فهرست‌ها گفتگوهایی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:


علیرضا نصر‌اصفهانی: وعده‌ای اگر مانده محقق می‌کنیم

سر لیست جبهه اصلاحات ششمین دوره انتخابات شورای شهر اصفهان گفت انتخابات رویکرد اساسی این دوره از ما این است شعارهایی که در دوره چهارم داده بودیم آنچه محقق شده است را استمرار داده و آنچه محقق نشده را شروع کرده و به سرانجام برسانیم.

علیرضا نصر اصفهان در نقد به عملکرد مدیریت شهری در 22 سال گذشته گفت: در عملکرد مدیریت شهر خدماتی صورت گرفته و ممکن است کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد. هر اقدامی را باید با زمان خودش ارزیابی کنیم که و برآورد کنیم آن زمان تصمیمی که گرفته شده است به چه دلیل بوده، خروجی‌هایی که مدنظرشان بوده است آیا محقق شده یا نه و مسئله به چه صورتی بوده است. رئیس کنونی شورای شهر اصفهان افزود: معتقدم یک سری از کارها را اگر دنبال کرده و غفلت نکرده بودیم شاید امروز اوضاع‌واحوال بهتری داشتیم از جمله بی‌توجهی به حاشیه‌نشینی، کمک بیشتر به وضعیت زاینده‌رود در طول این 22 سال گذشته (هرچند موقعیت اجرایی در آن نداریم) یا سرعت بخشیدن به مترو که در شهری مانند اصفهان نباید این‌قدر راه‌اندازی آن به طول می‌انجامید که امروز دچار این حجم از آلاینده‌های زیست‌محیطی باشیم و مواردی ازاین‌دست. احساس می‌کنم در سال‌های گذشته از مسائل اجتماعی و فرهنگی آن‌طور که شایسته و بایسته بوده انجام نداده‌ایم و اقدامات فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذاری برای خانواده‌ها انجام نشده است که این‌ها نقد من بر عملکرد مدیریت شهری و شورا در 22 سال گذشته را شامل می‌شود.

این کاندیدای جبهه اصلاحات در راستای جلب مشارکت اجتماعی ادامه داد: امروز شهر ما خیلی گسترش پیداکرده و هیچ گروهی نمی‌تواند مدعی باشد که به‌تنهایی و بدون استفاده از کمک مردم و خرد جمعی مردم می‌تواند شهر را اداره و مدیریت کند. ما کارهایی را انجام دادیم و در دوره پنجم برای نخستین بار حدود 64 نشست تحت عنوان برای فردا با صنوف مختلف برگزار کردیم و از حدود دو میلیون نفر در موضوعات مختلف کمک گرفتیم و مشارکت مردم در دل‌بستگی به عمران و آبادی محلات خودشان استفاده کردیم. حتی طرح بودجه‌ریزی مشارکتی را دنبال کردیم و اتفاق خوبی افتاد و بنا بر آن قرار است که یک سری از بودجه‌ها با مشارکت مردم در محلات شهر اجرایی شود که از اقدامات ما خوب و قابل افتخار ما بوده است. او اضافه کرد: مبحث نشاط شهر را در قالب محله‌های عمودی داشتیم که کرونا مانع از آن شد اما با حداقل زحمت برای اهالی و ساکنان مجتمع همراه بود و با مشارکت خودشان جشن‌های خوبی برگزار می‌کردیم؛ اما درمجموع این دیدگاه را که «مردم یکی از ارکان رکین موفقیت مدیریت شهری هستند» را باید به‌طورجدی دنبال کرده و عملیاتی کنیم.

نصر اصفهان در انتها با اشاره به اینکه اولویت‌های توسعه پایدار از نظر ما به زاینده‌رود برمی‌گردد گفت: عملا هیچ توسعه‌ای بدون زاینده‌رود نمی‌توانیم داشته باشیم و این رودخانه همواره باید زاینده باشد. هم‌چنین مبحث کارآفرینی را باید در نظر داشته باشیم و مبحث اقداماتی که منجر به تحول در مناطق شود تحت عنوان پروژه‌های محرک توسعه باید به آن توجه کنیم. هوشمند سازی شهر را به‌عنوان یک زیرساخت موردتوجه قرارگرفته و دنبال کنیم و در توسعه پایدار باید به تغییر سبک زندگی مردم ورود کرده و منطبق بر واقعیت و داشته‌هایمان عمل کنیم.

شیرین طغیانی: چاره‌ای جز ادامه مسیر نداریم

کاندیدای جبهه اصلاحات گفت: مهم‌ترین رویکردی که لیست ما با شعارش هم ارائه کرد این است که این راه ادامه دارد و ما بذری را در 4 سال گذشته در بسیاری از امور ازجمله کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کاشته‌ایم که برای تبدیل به یک ثمر قابل‌لمس و رؤیت باید ادامه پیدا کند.

شیرین طغیانی تأکید کرد: بهترین کار ادامه مسیری است که آغاز شده است؛ معتقدم اگر این راه ادامه پیدا نکند برمی‌گردیم به‌جایی که نوع نگاهمان به شهر کاملا نگاه سخت‌افزاری است و مردم شهر دیده نمی‌شوند. در دوره قبلی زیست پذیری و شهر انسان‌مدار را مطرح کردیم و این احترام به مردم و شهروندان می‌تواند در تمام مؤلفه‌های شهر تسری پیدا کند و ما چاره‌ای نداریم جز این‌که این مسیر را ادامه دهیم. او در موردنقد عملکرد 22 سال گذشته فعالیت مدیریت شهری گذشته گفت: دو نقد اصلی دارم که آن‌هم بر اساس تجربه عملکرد فعالیت 4 سال گذشته است. برای اینکه بتوانم در این موارد ورود کنم و خیلی سخت بود یکی اینکه استفاده از نیروهای متخصص را خیلی جدی نمی‌گیریم هم در زمینه مدیران قابل‌توجه است هم در حوزه مشاوران که باید رده تخصصی‌اش از مدیر بالاتر باشد یا هم‌رده است یا پایین‌تر قرار دارد. مبحث دوم عدم مشارکت مردم بوده و مدیرانی است که پشت درهای بسته فکر می‌کنند. این مدیران خودشان را دانای حکیم می‌دانند و همه‌چیز را برای مردم هم تشخیص می‌دهند هم تجویز می‌کنند. درحالی‌که این مردم هستند که باید به ما کمک کنند تشخیص دهیم و تجویز کنیم؛ این نقدهای اصلی من است.

طغیانی تصریح کرد: از ابتدا نه‌تنها در زمینه پروژه‌های عمرانی بلکه در تمام کمیسیون‌ها با برنامه‌های خوبی که داشتیم به‌نوعی تکلیف خودمان را مشخص کردیم و در زمینه زیست‌محیطی و پروژه‌های حمل‌ونقل به‌درستی متمرکز شدیم. جنس سیاست‌گذاری به‌گونه‌ای بود که خروجی‌های آن تبدیل شد به پروژه‌های مانند رینگ حفاظتی شهر یا پروژه فرزانگان، چهارباغ و رویکرد پیاده راه یا مترو و غیره تبدیل شد. در کنار این تفکر بزرگ زیست‌محیطی، روی موضوعات خرد نیز تمرکز کردیم و تنها به مگا پروژه نپرداختیم و به پروژه‌های محرک توسعه هم پرداختیم که تا پیش‌ازاین تنها با لفظ آن برخورد می‌شد و در عمل آشنایی چندانی با آن وجود نداشت. او افزود: هم‌چنین باید اشاره‌کنم به توسعه پایدار در مؤلفه‌های مختلف نیز پرداخته شد که البته این امر در حد کلان وقتی برقرار می‌شود که مردم سلامتی پایدار و اقتصاد پایدار نیز داشته باشند؛ اما درمجموع تلاش کردیم در مواردی ازجمله فضای سبز این مدت فراهم هم شده بود 30 درصد از آبیاری فضای سبز ما از طریق استفاده از آب پساب که خارق‌العاده بود یا درحرکت در حوزه شهرسازی به سمت انسان‌مداری با خیابان‌های پیاده و شهرسازی پیاده که رویکردی از جنس توسعه پایدار است داشته باشیم. همچنین اگر دنبال مترو هستیم یا اگر رینگ حفاظتی را داریم و میگوییم شهر افقی گسترش پیدا نکند و ترافیک را متوازن کنیم این توسعه پایدار است و موارد بسیار زیاد نظیر این‌که در اندازه‌های کلان در دوره پنجم مدیریت شهری به آن پرداخته شد.

فرهاد رحیمی:

مدیریت شهری بخش خصوصی را با تنگ‌نظری از دست ندهد

کاندیدای لیست جبهه اصلاحات با شعار «تن‌ها برای مردم» در نقد فعالیت‌های 22 سال گذشته گفت: تفکر رایج و مدرن مدیریت شهری بر اساس تعاملات اجتماعی و انسان‌محور است اما چند دهه گذشته در شهر ما تنها بر اساس توسعه فیزیکی شهر استوار بوده و خیلی به ابعاد انسانی و اجتماعی توجه نشده است. این اتفاقی است که چند دهه است در دنیا منسوخ شده است؛ اما در شهر و کشور ما همچنان غالب است و نتایج و مشکلات آن را هم مشاهده می‌کنیم و آمارها نشان‌دهنده وضعیت نابسامان موجود است.

فرهاد رحیمی ادامه داد: خیلی از این موضوعات بازمی‌گردد به تفکر اشتباه موجود و بهترین راه برای این کار برنامه‌ریزی و مدیریت شهری بر اساس نیازهای فعلی انسان و جامعه تنظیم شود. نباید این‌گونه باشد که خدمتی را ارائه دهیم و انتظار داشته باشیم مردم و جامعه نیازهایشان را با ما همسان کرده و تطبیق دهند. این تفکر حداقل مربوط به 4 دهه گذشته است. پس اگر بخواهیم تفکر امروزی را به کار بندیم و دهه‌ها به کار بریم تا برای شهروندانمان مطلوب باشد باید دنبال تأمین نیازهای امروز و فردای ایشان باشیم؛ بنابراین باید نیازسنجی کنیم. این کاندیدا بیان داشت: باید خدماتمان در شهر را بازتعریف کنیم تا به‌نوعی بتوانیم مطابق و منطبق بر نیازهای مردممان رفتار کنیم. رحیمی هم‌چنین گفت: برای راهکارهای افزایش مشارکت مردمی نیز باید به همین طریق رفتار کنیم. اگر می‌خواهیم مشارکت مردمی را در امور خود ارتقا دهیم و مردم مشاوره خوبی به ما بدهند اول باید نظرخواهی کنیم، بعد باید به نظراتشان توجه کرده و سپس باید آنچه گفته شده را اجرا کنیم. مدیریت شهری باید بر نظراتی که از شهروندانش می‌گیرد اجرا کرده و بر آن پایبند باشد. آنجا که قابل‌اجراست انجام دهد، آنجا که قابل اصلاح است اصلاح کند و آنجا که قابل انجام نیست را هم توضیح داده و توجیه کند که به چه دلیل این موضوعات چرا قابل‌اجرا نیست. این کاندیدای جبهه اصلاحات در ادامه درباره توسعه پایدار گفت: یکی از معضلاتی که در کشور ما تأمین منابع است. خیلی از مواقع افکار، ایده‌ها و برنامه‌های خوبی وجود دارد اما در تأمین منابع به مشکل می‌خوریم بنابراین باید دنبال تأمین منابع باشیم. این منابع از سخت‌افزار، نرم‌افزار و حتی فکر افزار می‌آیند، بهترین حالت این است که این منابع را از بخش خصوصی از مشارکت مردم استفاده کنیم هرچه بتوانیم از مشارکت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم قطعا خروجی بیشتر و نتایج بهتری به همراه خواهد داشت و به توسعه پایدار نیز منجر خواهد شد. او اضافه کرد: همیشه یکی از بهترین نتایج تصمیم‌گیری این است که باید به‌خوبی از ذی‌نفعانمان کمک بگیریم هم به خرد جمعی پایبند باشیم و هم از خرد جمعی کمک بگیریم تا درست‌ترین تصمیم حاصل شود. رحیمی گفت: استفاده از خرد جمعی همان استفاده از فکر افزار شهروندان است و پایبندی به این تصمیمات بین مردم و مدیران بیشتر می‌شود. در تأمین منابع نیز باید به دنبال جذب حداکثری مشارکت بخش خصوصی باشیم که باید به شفافیت صورت پذیرد اما نباید در سایه زیاده‌خواهی یا تنگ‌نظری گاه‌وبیگاه مدیریت شهری باشد چون باعث از دست رفتن منابع بخش خصوصی می‌شود و چالش‌های موجود نگاه دوطرفه را از میان می‌برد.

رضا امینی، نامزد لیست گام دوم-سلام گفت:

عملکرد شورا به نظارت به عملکرد شهرداری محدودشده است

رضا امینی، نامزد لیست گام دوم-سلام گفت: از عمر شوراهای اسلامی 22 سال می‌گذرد؛20 سال پس از پیروزی انقلاب شوراها بر اساس اصول مصرح در قانون اساسی فعالیت خود را آغاز کردند اما متأسفانه دیدگاه دولت‌ها نسبت به شوراها دیدگاه تنگ‌نظرانه‌ای بوده و بر همین اساس دولت‌ها به شورا ضرباتی را وارد کردند که کم شدن تعداد اعضای شورا توسط قانون‌گذاران بر اساس پیشنهاد دولت به مجلس یکی از همین ضربات بود. عضو شورای شهر اصفهان افزود: کاهش تعداد اعضای شورا از مصادیق اقدامات دولت علیه شورا است. هر جا که مطالبه مردم از حاکمیت برای بهبود و ارتقای محیط زندگی تشدید یافت دولت‌ها مقاومت نشان دادند و فضایی را ایجاد کردند که شوراها در مقابل مردم قرار گیرند از نمونه‌های آن قطع یارانه خرید اتوبوس شهری، قطع یارانه بلیت اتوبوس شهری، کاهش سهم دولت در انجام پروژه‌هایی مثل قطار شهری، تراموا و ... بوده است. دیدگاه دولتی‌ها نسبت به ارکان شبکه حمل‌ونقل محدودشده عوارضی چون آلودگی‌های زیست‌محیطی، ترافیک و غیره را به همراه دارد. شهردار سابق شهرداری منطقه هشت افزود: شوراها باید به‌صورت هماهنگ با تقویت کیفیت کار خود در دوره مسئولیت در راستای اصلاح قانون شوراها در مجلس تلاش کنند و پس‌ازآن ارتقای جایگاه شوراها می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکلات مردم و مطالبات آن‌ها از حاکمیت باشد. او افزود: در حال حاضر عملکرد شورا به نظارت به عملکرد شهرداری محدودشده اما ناهماهنگی قوانین دست شوراها را برای نظارت کامل به عملکرد شهرداری بسته‌شده و شهرداری تسلط به شورا پیداکرده و تنها ابزار شورا استیضاح است که آن‌هم به‌سادگی قابل تحقق نیست. عضو شورای شهر اصفهان در زمینه اقدامات شورا برای بهبود وضعیت گردشگری اصفهان گفت: شورای شهر اصفهان برای ارتقای گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی تلاش کرده که ازجمله آن می‌توان به تصویب اساسنامه سازمان گردشگری برای شهرداری اشاره کرد اما متأسفانه این طرح توسط ارکان حاکمیت مورد مخالفت قرار گرفت و اجازه ندادند سازمانی در کنار سازمان میراث فرهنگی قرار گیرد تا به حفظ آثار تاریخی و ارتقای کیفیت مهمان‌پذیرها کمک کند. شهردار سابق شهرداری منطقه هشت افزود: باید با تعامل بین بخشی هتل‌ها، آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های متولی گردشگری زمینه برای جذب گردشگری سلامت، گردشگری دینی، گردشگری اسلامی و غیره فراهم شود. امینی در مورد راهکاری ارتقای کیفیت زندگی مردم نیز گفت: اگر مقوله‌هایی چون حمل‌ونقل، تردد، تکمیل شبکه معابر بهبود یابد کیفیت زندگی شهروندان نیز بهبود می‌یابد. از سوی دیگر باید در راستای کاهش سفرهای زائد شهری و تشویق مردم به رفع نیازهایشان در محل زندگی خودشان کمک کنیم. این مهم با ایجاد نقاط رفع نیاز مردم به‌صورت مرکز محله تحقق می‌یابد. این مهم در محله هشت اصفهان در محله کوجان، مارچین و شمس‌آباد اتفاق افتاد و امیدواریم در سایر مناطق اصفهان نیز شاهد تحقق آن باشیم. با این روش مردم با کمترین هزینه، کمترین تردد و کمترین عوارض آلاینده نیازهای خود را در محدوده محل زندگی خود تأمین می‌کنند و سایر نیازهایشان را با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی رفع می‌کنند. او در خصوص راهکار افزایش مشارکت مردم در اداره شهر نیز گفت: مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اقتصادی و... در جامعه کنونی ضروری است. خوشبختانه در زمینه مذهبی این مهم تحقق‌یافته و می‌توان آز آن به‌عنوان الگوی موفق سایر بخش‌ها استفاده کرد. در زمینه اجتماعی نیز با افزایش مشارکت مردمی می‌توان به کاهش بزه‌های اجتماعی و تلاش برای رفع تبعیض کمک کرد تا با کمترین هزینه بیشترین درامد زایی افزایش یابد. تجربه نشان داده با کمترین هزینه می‌توان مشارکت‌ها را در این عرصه‌ها افزایش داد. نامزد انتخابات شورای شهر اصفهان افزود: از سوی دیگر توسعه مراکز محلی، فرهنگسراهای محلی، کتابخانه‌های محلی، فضاهای سبز محلی، کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار و غیره توسط شهرداری می‌توان به افزایش مشارکت اجتماعی و بهبود معیشت شهروندان منجر شود. همچنین ایجاد ساختار شورایاری‌ها که در قانون هم پیش‌بینی‌شده می‌تواند به افزایش سهم مردم در مشارکت منجر شود. شورایاری‌ها درواقع به‌عنوان واسطه بین شورها و مردم قرار می‌گیرند و از طریق انتقال نیازهای مردم به شوراها به بهبود کیفیت کار شوراها کمک می‌کنند.

مصطفی نباتی نژاد، عضو جمعیت پیشرفت، رفاه و عدالت:

خروج شورای شهر از سیاسی‌کاری

دبیر جمعیت پیشرفت، رفاه و عدالت در استان اصفهان در مورد رویکردهای اساسی برای ششمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: در شعار خود مطرح کرده‌ایم حق اصفهان زندگی است مسائلی مطرح‌شده که ریشه در مشکلات خود شهرداری دارد و برخی از مشکلات ریشه در سایر دستگاه‌ها دارد چه سطح شهری چه استانی و چه ملی کار ما این است تسهیلگری در جهت حل مشکلات مردم در فضای شهرداری و صدای مردم اصفهان در مطالبه گری پیرامون حقوقی که در سایر دستگاه‌های اجرایی دارند باشیم. به گفته مصطفی نباتی نژاد احیا، ابداع و ارتقا سه برنامه‌ای است که برای شورای شهر آینده در نظر دارد. او تصریح کرد: در بحث احیا موضوعاتی که پیش‌تر به‌صورت موفق در دوره‌های قبل در حال پیگیری بوده و به هر دلیلی در این دوره مغفول مانده است دوباره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نباتی نژاد تأکید کرد: در بخش ابداع و ارتقا بر اساس ایده‌های خلاقانه مردمی و سازوکارهایی که نخبگان و مردم از آن راضی بودند مکلف هستیم آن وظایف را ادامه دهیم. این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: عمدتا دیده می‌شود مسائل در شورا بعضا سیاسی و محلی دیده می‌شود که ضرورت دارد پایش موضوعات در سطح ملی در دستور کار قرار داده شود و درعین‌حال جدال سیاسی نداشته باشیم. نباتی نژاد عنوان کرد: در صورت حضور در شورای اسلامی شهر تشکیل فراکسیون‌های قشری ذیل شورای اسلامی شهر و سامانه نظارت هوشمند که در خود شورای شهر بتواند ایجاد شود دو برنامه‌ای است که به آن پرداخته خواهد شد. او مهمترین مؤلفه‌ها را در حوزه توسعه پایدار مقابله با آلاینده‌ها و حفظ محیط‌زیست و توجه بیشتر به مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست.

ابوالفضل قربانی، عضو مجمع نیروهای انقلاب:

شهر هوشمند عامل اصلی توسعه پایدار شهر اصفهان است

عضو ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان از لیست مجمع نیروهای انقلاب گفت: برنامه‌هایی را به‌صورت مدون در سال‌های اخیر برای شهرداری طراحی‌شده که با چشم‌انداز 20 ساله هماهنگی و همخوانی دارد. ابوالفضل قربانی اذعان کرد: درزمینه کاهش آلودگی آب، خاک، صوت و منابع اطراف اصفهان که تولید گردوغبار می‌کند برنامه‌هایی در دستور کار قرار داده‌شده است. قربانی اذعان کرد: تسهیل در تردد و عبور و مرور شهروندان توجه ویژه به حمل‌ونقل عمومی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اولویت‌های موردنیاز شهر است که باید به آن پرداخته شود. او افزود: ضرورت دارد شهرسازی انسان‌محور جایگزین شهرسازی خودرو محور باشد. او بابیان اینکه باید در جهت کاهش فاصله بین مناطق محروم و مناطق برخوردار به‌صورت اصولی و شفاف کار شود افزود: کندی روند فعالیت‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف توسعه‌ای و عمرانی باید سرعت گیرد میزان نارضایتی مردم از شهرداری افزایش داشته که باید تلاش شود این نقیصه اصلاح شود. قربانی خاطرنشان کرد: کوتاه شدن دست دلالان دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. او اذعان کرد: زمانی نظافت و تمیزی اصفهان زبانزد بوده و باید به‌روزهای گذشته بازگردد. این نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد مشارکت‌های مردمی و تأثیر آن در اداره شهر گفت: طرح‌های متعددی برای افزایش مشارکت مردمی در اداره شهر وجود دارد یکی از طرح‌های مطرح‌شده شهردار محله است تا یک تعامل دوسویه وجود داشته باشد. قربانی بیان داشت: بحث شهر هوشمند از مسائل اصلی توسعه پایدار شهر اصفهان به‌حساب می‌آید که با زیرساخت اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات بتوانیم در 4 سال آینده به این مهم دست پیدا کنیم.

عباس حاج رسولی‌ها، مجمع نیروهای انقلاب:

معابر شهری بالای 98 درصد طرح جامع شهری صورت گرفته است

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر اصفهان از لیست مجمع نیروهای انقلاب گفت: شهرداری طی این سال‌ها برنامه محور بوده و برنامه‌های 20 و 30 ساله برای شهرداری در نظر گرفته‌شده است. عباس حاج رسولی‌ها ادامه داد: سرعت عمل و ارتباط با مردم و پشتیبانی مردمی برای احداث پروژه‌های مختلف می‌توانند نقش داشته باشد. او اضافه کرد: در بحث شهرداری با روی کار آمدن شوراها فعالیت‌ها اثرگذارتر از گذشته بوده است. حاج رسولی‌ها عنوان کرد: اینکه هر 4 سال یک‌بار یک گروه بیاید تازه‌نفس و حرکت و برنامه جدیدی داشته باشد یک نکته قوت به‌حساب می‌آید. او خاطرنشان کرد: در بحث معابر شهری بالای 98 درصد طرح جامع شهری صورت گرفته است از سوی دیگر توسعه فضای سبز، نگهداری آن بسیار مهم و مراکز فرهنگی و ورزشی برای زنان و مردان باید بیشتر ورود کرد و هزینه سنگینی ندارد. او در مورد پروژه‌های عمرانی موردنیاز شهرداری اظهار کرد: مترو و رینگ چهارم ترافیکی جز اولویت‌هایی است که بستر را برای مردم فراهم باید شود تا در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی حضور بیش از گذشته داشته باشند. او اذعان کرد: در توسعه پایدار شهر خط دوم و سوم مترو تراموا باید با جدیت به آن پرداخته شود در بحث بازیافت باید ورود کرد.

محمدعلی خبوشانی، نامزد مستقل:

شفافیت به افزایش رضایت‌مندی منجر می‌شود

محمدعلی خبوشانی، نامزد مستقل انتخابات شورای شهر اصفهان با بیان اینکه حل مشکلات اصفهان تنها با همکاری مردم محقق می‌شود افزود: باید تلاش کرد که مشارکت مردم در مدیریت شهری افزایش یابد. او ادامه داد: شهروندان اصفهانی از عدم شفافیت در شهرداری گلایه دارند؛ هرچند شهرداری موظف است در ازای ارائه پاره‌ای از خدمات از شهروندان هزینه دریافت کند اما ابهام در دریافت هزینه‌ها آسیب‌زا است و زمینه را برای رشد فساد فراهم می‌کند. شهرداری و سازمان‌های مرتبط باید در دریافت هزینه خدمات شفافیت کامل داشته باشند بر همین اساس شعار انتخاباتی بنده شفافیت است. او ادامه داد: شهرداری شیشه‌ای و مدیریت شفاف در همه مراکز شهرداری قابل‌اجراست که این شفافیت به کاهش فساد اداری و افزایش رضایت‌مندی شهروندان منجر می‌شود. مدیرعامل اسبق سازمان آرامستان‌های اصفهان افزود: در دوران مدیریت بنده در سازمان آرامستانها هزینه کلیه خدمات به‌صورت شفاف و واضح به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شد که می‌توان از این تجربه در شهرداری نیز استفاده کرد. او در مورد عملکرد شورای شهر در 22 سال اخیر نیز گفت: اگرچه ایجاد شوراها در قانون اساسی پیش‌بینی‌شده بود اما این مهم تا 22 سال قبل تحقق نیافت و پس‌ازآن نیز شورای نوپا و بدون تجربه‌ای شکل گرفت. بر همین اساس شورای اول درگیر سیاست زدگی شد و نتوانست به‌صورت کامل در اختیار شهروندان باشد. معاون بیمارستان انجمن خیریه بهداشتی درمانی حضرت حجت ابن الحسن العسکری (عج) افزود: خوشبختانه عملکرد شوراهای شهر روبه‌پیشرفت است و از دوره دوم شوراها توانستند تا حدودی در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام بردارد و در زمینه اداره کلان‌شهرها نقش‌آفرینی کند اما باید اذعان داشت که نگاه سیاسی به شورا به ضعف این نهاد منجر می‌شود. او افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف شورا انتخاب شهردار است؛ انتخابات شهردار بومی می‌تواند به حل مشکلات شهر اصفهان کمک کند زیرا شهردار بومی با ظرفیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی شهر آشناست و می‌تواند از این ظرفیت‌ها در راستای تحقق اهداف شهرداری و بهبود سطح زندگی مردم استفاده کند. همچنین به دلیل آشنایی بیشتر با چالش‌ها و مشکلات شهر می‌تواند هرچه بهتر در راستای حل مشکلات مردم گام بردارد.




ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار