زمان دقیق بازگشایی زاینده‌رود تا پایان هفته مشخص می‌شود

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: تا پایان هفته جاری زمان دقیق بازگشایی زاینده رود اعلام خواهد شد.

زمان دقیق بازگشایی زاینده‌رود تا پایان هفته مشخص می‌شود

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت: تا پایان هفته جاری زمان دقیق بازگشایی زاینده رود اعلام خواهد شد.

اسفندیار امینی در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: حجم آبی به میزان ۲۵۰ میلیون متر مکعب برای مصرف کشاورزان غرب و شرق در نظر گرفته شده است که با وجود برداشت‌های بالادستی و نبود نظارت کافی بر این اقدام و وجود موانع بسیار در بستر رودخانه، کشاورزان نگران آن بوده‌اند که در صورت رهاسازی آب، بخش عمده‌ای از آن در طول مسیر هدر برود؛ زیرا موانعی سنگی در برخی از قسمت‌های بالا دستی زاینده رود به وجود آمده و برای جاری شدن آب باید اقداماتی انجام می‌گرفت.

وی افزود: بر این اساس بود که در طی نشست‌هایی که این اصناف داشته‌اند قرار بر ایجاد تمهیداتی مبنی بر جلوگیری از این مشکلات بوده که اکنون با فراهم سازی شرایط مناسب قرار بر تعیین زمان دقیق بازگشایی زاینده رود است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: البته آبی هم که قرار است برای رفع تکلیف در راستای کشت کشاورزان شرق و غرب رهاسازی شود به هیچ وجه کفاف کشت را نمی‌دهد. شاید برای آبیاری درختان، کشت‌های ریشه‌ای و مصرف کشاورزانی که دارای استخر و یا چاه هستند تا حدودی فایده بخش باشد.

امینی تاکید کرد: اگر نظارت و کنترلی بر همین میزان آب اندک سد زاینده رود بود امکان انجام حداقل کشتی وجود داشت. تا پایان هفته جاری زمان دقیق بازگشایی زاینده رود اعلام خواهد شد.

وی در رابطه با میزان روزهای جاری بودن زاینده‌رود خاطرنشان کرد: برای پاسخ به این سوال لازم است آب به مدت یک هفته تا ۱۰ روز رها باشد تا رفتار طبیعی رودخانه مشاهده شود و سپس می‌توان راجع به این موضوع تصمیم‌گیری نمود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار