افتتاح دو مجموعه بوم گردی در سمیرم

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم گفت: به مناسبت هفته گردشگری دو خانه بوم گردی در سمیرم و شهر ونک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سعید سلیمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: خانه بوم گردی بام سمیرم به مساحت 200 مترمربع در شهر سمیرم (اولین بوم گردی شهر سمیرم) و خانه بوم گردی آقاخان در شهر ونک به مساحت 350 مترمربع (سومین بوم گردی شهر ونک) افتتاح شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری سمیرم افزود: این دو بوم گردی توسط مالکین خانه با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان جهت مرمت و تجهیز به خانه بوم گردی تبدیل شده است.

وی بیان کرد: بافت قدیمی ساخته‌شده از خشت، سنگ و چوب زیبایی خاصی به خانه‌های قدیمی در سمیرم داده که این نوع معماری قابلیت و پتانسیل خوبی برای تبدیل کردن به خانه‌های بوم گردی را دارد و فرصتی جهت اشتغال‌زایی در شهرستان است.

سلیمانیان خاطرنشان کرد: در شهرستان سمیرم در حال حاضر 6 خانه بوم‌گردی دارای مجوز بهره‌برداری وجود دارد که 19 بوم گردی نیز در حال موافقت اصولی و احداث است که بیشتر این خانه‌ها در روستاهای بخش وردشت، پادنا اولیا، سفلی و شهر ونک واقع‌شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار