آغاز خدمت رسانی ۱۶ موکب آران و بیدگل در عراق

محمد حقیقیان از فعالیت ۱۶ موکب پروانه دار شهرستان آران و بیدگل در عتبات عالیات خبر داد و گفت: ۲۵ درصد از موکب های اعزامی استان اصفهان از این شهرستان هستند.

«محمد حقیقیان» گفت: ۱۶ موکب پروانه دار شهرستان آران و بیدگل از ۱۷ مهر تا ۳ آبان‌ماه به زوار اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آران و بیدگل افزود: ۲۵ درصد موکب های شناسنامه دار اعزامی از استان اصفهان به شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل اختصاص دارد.

فعالیت نخستین موکب اینترنتی کشور

حقیقیان به راه اندازی نخستین موکب اینترنتی کشور در آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: موکب اینترنتی انصار اربعین شهر نوش آباد نرم افزاری را ارائه کرده که کلیه اطلاعات ۲۰۰ موکب‌ مستقر در عراق به صورت مانیتورینگ در دسترس زائران قرار می‌گیرد.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل افزود: تعداد ۲۰ مانیتور در مقرهای پشتیبانی این موکب در مرز مهران، صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، شارع میثم در کربلا و شهر نوش آباد نمایش اطلاعات را بر عهده دارند.

طبخ ۱۰۰ هزار قرص نان عباسعلی در مرز مهران

محمد حقیقیان همچنین از برپایی یک موکب در مرز مهران خبر داد و گفت: موکب سیزده ساله کربلا هم برای نخستین بار خدمت رسانی به زائران اربعین را با طبخ ۱۰۰ هزار قرص نان سنتی عباسعلی بر عهده خواهد داشت.


وی افزود: این موکب در ورودی مرز مهران قبل از پل زائر به مدت ده روز از زائرین با سوغات محلی آران و بیدگل نان سنتی «عباسعلی» پذیرایی می کند.

فعالیت ۵ موکب وابسته به بقاع متبرکه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل با بیان این نکته که تعداد ۵ موکب، وابسته به بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان است، گفت: موکب حضرت محمدهلال بن علی(ع)، باب المراد حضرت قاسم بن علی النقی(ع)، امامزاده بی بی زینب(س) روستای یزدل، امامزاده عباس بن علی النقی(ع) علی آباد و امامزاده محمد نوش آباد موکب های وابسته به بقاع متبرکه شهرستان است.


حقیقیان افزود: موکب های شهدای شهر آران و بیدگل، شهدای بخش کویرات، امام حسن مجتبی(ع)،حضرت ابوالفضل(ع) ابوزیدآباد، شهید محراب، باب الحوایج حضرت علی اصغر(ع)، حبیب بن مظاهر(ع) روستای محمدآباد، سجادیه سفیدشهر، خامس آل عبا(ع) از دیگر موکب های فعال شهرستان آران و بیدگل در عراق هستند.

آران و بیدگل در جایگاه نخست جذب مشارکت های مردمی ستاد عتبات استان اصفهان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آران وبیدگل به نقش مهم خیرین و کمک های مردمی شهرستان آران و بیدگل در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این شهرستان به نسبت جمعیت و به لحاظ اجرای تعهدات و جذب مشارکت های بازسازی عتبات، جایگاه نخست استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.


شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان و ۶ کیلومتری شهرستان کاشان واقع شده است.

منبع خبرگزاری شبستان
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار