چهار هکر شبکه‌های اجتماعی در آران‌وبیدگل دستگیر شدند

فرمانده انتظامی آران‌وبیدگل از شناسایی و دستگیری چهار نفر به اتهام هک کردن شبکه‌های اجتماعی و انتشار محتوای مجرمانه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر محمدی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اتهام این چهار نفر شامل هک کردن شبکه اجتماعی، انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، هتک حیثیت در فضای مجازی و دسترسی غیر مجاز به برخی سامانه‌ها است که با شکایت شهروندان تحت تعقیب قرار گرفته و در نهایت بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: هر چهار متهم پس از دستگیری با توجه به مستندات به دست آمده از سوی کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، لب به اعتراف گشوده و پرونده آنها جهت سیر فرایندهای قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی آران‌وبیدگل در ادامه یادآور شد: جرایم مرتبط با فضای مجازی در یک‌سال گذشته ۶۳ درصد در این شهرستان افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، انتشار تصاویر خصوصی، هتک حیثیت، دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی و غیرقانونی به ترتیب بیشترین جرایم در این حوزه بود.

محمدی، آموزش و ارتقای سواد رسانه‌ای را برای همه اقشار جامعه ضروری برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، سواد رسانه‌ای یکی از ضرورت‌های اصلی پیش از ورود افراد و استفاده از چنین فناوری‌هایی است.

وی بیان کرد: ۶ ماهه نخست سال‌جاری در این راستا و برای ارتقای آگاهی شهروندان هشت درصد افزایش آموزش همگانی در جهت پیشگیری از جرم‌های مرتبط با فضای مجازی در آران‌وبیدگل داشتیم.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار