قطار گردشگری بین‌المللی عقاب طلایی وارد اصفهان شد

بیست و نهمین قطار گردشگری بین‌المللی عقاب طلایی با عنوان 'راه ابریشم (شمال- جنوب) 'روز یکشنبه وارد ایستگاه راه آهن اصفهان شد.

مدیرکل راه آهن اصفهان در حاشیه مراسم استقبال از این گردشگران در ایستگاه راه آهن این شهر در گفت و گو با ایرنا افزود: مسافران این قطار شامل ۴۶ خدمه و ۲۰ گردشگر خارجی در پنجمین روز سفر خود، وارد شهر زیبای اصفهان شدند.
'سیدرضا سادات حسینی ' افزود: این قطار، حامل گردشگرانی از کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا، فرانسه، مجارستان، لهستان، نیوزیلند، چین و روسیه است که در روز هفدهم ماه مهر وارد ایران شد و سفر گردشگری خود را ابتدا از مشهد و سپس از یزد آغاز کرده اند.
مدیرکل راه آهن استان اصفهان با اشاره به اینکه مسافران این قطار در سفر هفت روزه خود از جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در شهرهای مشهد، یزد، کرمان، اصفهان، شیراز و تهران بازدید خواهند کرد، اظهارداشت: این گردشگران خارجی پس از اصفهان به استان های فارس و تهران سفر می کنند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون این گردشگران خارجی درحال بازدید از بناهای تاریخی اصفهان از جمله محله جلفا، کلیسای وانک، میدان نقش جهان و سی و سه پل هستند و قرار است امشب اصفهان را به مقصد شیراز ترک کنند.

سادات حسینی خاطرنشان کرد: قسمت اول این تور گردشگری روز سه شنبه ۲۳ مهرماه با ورود قطار به ایستگاه راه آهن تهران خاتمه می یابد و قطار دیگری روز پنجشنبه بیست و پنجم مهر ماه وارد ایران می شود.

طی چهار سال گذشته شمار زیادی از گردشگران خارجی بوسیله قطارهای ویژه گردشگران خارجی به اصفهان سفر کرده اند.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ اثر آنها به ثبت ملی رسیده و چهار اثر جهانی از جمله میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار