لزوم سرعت بخشی به پروژه‌های عمرانی و فرهنگی شهر

تاکید رئیس شورای شهر به اتمام و استمرار پروژه‌های عمرانی و فرهنگی اصفهان

گروه اصفهان| روز گذشته در نود و هشتمین جلسه علن شورای شهر ، شهردار اصفهان به ارائه عملکرد خود پرداخت که این گزارش با واکنش‌هایی مواجه بود. در همین راستا رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که پروژه‌های عمرانی و فرهنگی باید با سرعت بیشتری استمرار پیدا کند، افزود: اگر کسانی به دنبال ایجاد اختلافی بین اعضای شورای شهر با شهرداری هستند باید بدانند این خواب هرگز تعبیر نخواهد شد؛ ما به حواشی نمی‌پردازیم و به هیچ عنوان از متن غافل نخواهیم شد. برای همه در شورای شهر حائز اهمیت بوده این است که باید به کار مردم رسیدگی کنیم و به گونه‌ای فعالیت داشته باشیم که اصفهان هر روز بالندگی خود را حفظ کرده و زمینه زیست مطلوب، آرامش و آسایش شهروندان فراهم شود. امیدواریم پروژه‌هایی که در شهر آغاز شده، با تلاش شبانه روزی استمرار یافته و هر چه زودتر به نتیجه برسد و در ادامه پروژه‌های دیگری را در شهر اغاز کنیم تا نه تنها شهروندان بلکه خود ما نیز از عملکردمان راضی باشیم. علیرضا نصر اصفهانی تصریح کرد: پس از سپری شدن فراز و فرودهای انتخابات هیئت رییسه و کمیسیون‌ها در سازمان‌ها و مجامع، امروز در شرایطی هستیم که شورای شهر به ثبات خود رسیده و باید عزم خود را برای تلاش و کوشش شبانه روزی جزم کرده و فضای سرشار از همدلی برای انجام امور مردم ایجاد کند.

علیرضا نصراصفهانی در نطق پیش از دستور نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز بزرگداشت حافظ اظهار کرد: با اشعار حیات بخش این شاعر بزرگ و غزل‌سرای اندیشمند ایرانی بیش از گذشته باید انس بگیریم و اشعار او را در برنامه زندگی خود قرار دهیم. او با اشاره به ۲۲ مهرماه روز استاندارد، اظهار امیدواری کرد: شرایطی فراهم شود تا آنچه در شهر انجام می‌شود براساس استانداردها باشد، زیرا رعایت این مهم می‌تواند به امنیت و شرایط بهتر برای زندگی مردم منتج شود. هم چنین ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان یا روز «عصای سفید» است و باید بیش از پیش به روشندلان اهمیت داد؛ در این راستا باید شهر را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا حضور مستقلانه آنها را در شهر شاهد باشیم؛ عصای سفید ابتکاری بود که این قشر را بیشتر از خطرات و آسیب‌ها مصون کرده است. او با گرامیداشت ۲۴ مهرماه «روز پیوند اولیاء و مربیان»، گفت: از اولیای ۳۲۰ هزار دانش آموز اصفهانی درخواست می‌کنیم پیوند خود را با مدارس استحکام بخشند و با ارتباط بیشتر با مدارس، زمینه‌ای فراهم کنند تا امر تعلیم و تربیت سرعت گیرد و منجر به تربیت انسان‌هایی دانا، توانا و مؤمن شود. نصر اصفهانی با بیان اینکه ۲۶ مهرماه به عنوان روز «تربیت بدنی و ورزش» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: با توجه به گرایش قابل توجه جوانان و نوجوانان به ورزش همچنین اهمیت این موضوع از این دریچه که نگاه ویژه به این موضوع سبب مصون ماندن از آسیب های اجتماعی می‌شود، باید زمینه‌ای ایجاد کنیم تا امکانات هر چه بیشتر برای ورزش جوانان و نوجوانان فراهم شود. با توجه به فضاهای خوبی که مدیریت شهری ایجاد کرده، روز به روز شاهد افزایش تعداد مراکز ورزشی در شهر باشیم. رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در سطح شهر اصفهان ۱۳۰ ایستگاه ورزشی وجود دارد که به صورت خودجوش با حضور مردمی فضای دوستانه و خوبی ایجاد کرده و البته توانسته در سلامت اقشار مختلف به ویژه سالمندان تاثیرگذار باشد. او با بیان اینکه یکی از محورهای مهم سلامت اداره، رعایت قوانین و مقررات است که کارمندان باید به آن توجه داشته باشند، افزود: منظور از سلامت اداری فقط مربوط به کارکنان شهرداری نیست، بلکه کارکنان تمام ادارات باید شفاف‌سازی را دنبال کرده و زمینه ای برای تسهیل امور مردم فراهم کنند تا دست دلالان و واسطه‌ها کوتاه شده و به سم

برای حفظ صیانت از بیت‌المال پروژه‌های نیمه‌کاره فعال‌شده است

قدرت‌اله نوروزی در ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله شهرداری اصفهان ابراز داشت: حرکت دوساله ما در شهرداری و مدیریت شهری نقطه عطفی در مدیریت شهری اصفهان بود چراکه تلاش شده در شرایط سخت اقتصادی کشور، امید و نشاط را دل مردم ایجاد شود و امروز شاهد این فضا در شهر هستیم، همچنین سعی ما بر آن بود تا با مشارکت همه ذی‌نفعان و مردم در ساختن شهر و زیباسازی آن در راستا توسعه شهری قدم برداریم. شهردار اصفهان اضافه کرد: برای حفظ امانت در بیت‌المال تمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهر فعال‌شده است؛ شهرداری اصفهان با یک برنامه سنجش پذیر به میدان آمد و امروز مجموعه اقدامات صورت گرفته در فضای شهری زمینه سنجش پذیری را فراهم کرده است. او در ادامه بیان داشت: همچنین بیشتر تمرکز ما در مدیریت شهری پروژه‌هایی بوده که اثربخشی آن متوجه همه مردم باشد و آثار همیشگی با خود به همراه داشته باشد از همین رو پروژه‌های همچون پیاده راه‌سازی چهارباغ، رینگ چهارم، خط دوم مترو، بازسازی اتوبوس‌های فرسوده، طرح جامع شهر اصفهان، برنامه اصفهان ۱۴۰۵، طرح ۲۰۲۰ ازجمله فعالیت‌هایی است که آثار بلند، مدت آن برای شهر قابل‌لمس است. نوروزی با اشاره به توسعه کارآفرینی و اشتغال در مجموعه شهرداری اصفهان گفت: تلاش شهرداری اصفهان در راستا توسعه کارآفرینی و اشتغال موفقیتی است که با فعال شدن پروژه‌های نیمه‌کاره و همچنین اجرای پروژه‌های جدید محقق شده است همچنین این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال فضای عمرانی شهر را هم رونق بخشیده است. شهردار اصفهان اضافه کرد: اصلاح زیرساخت‌های شهر که اثر آن به‌زودی برای مردم روشن خواهد شد، سامانه املاک، سامانه بودجه شهرداری، بارگذاری و شفاف‌سازی اطلاعات شهرداری اصفهان، عقد قراردادهای AVL و AFC برای هوشمند سازی شهر از فعالیت‌های انجام‌شده در بازه زمانی مهر ماه ۹۷ تا مهر ۹۸ است همچنین تقویت قدرت اقتصادی شهر، ایجاد شرایط اجتماعی مناسب، توجه به محیط‌زیست و حرکت در جهت رشد هوشمند شهر، افزایش کارایی با کمترین منابع مالی، رویکرد استراتژیک و تأکید بر پویایی شهروندان و تلاش برای رشد منطقه‌ای از اهداف پیش روی ما در مدیریت شهری اصفهان است. افرادی در شهر حضور دارند که معتقدند کار عمرانی در شهر اصفهان انجام نمی‌شود، آن‌ها با اطلاعات غلط و ندیدن تلاش‌های انجام‌شده، در حق مردم ظلم می‌کنند چرا که قراردادهای پروژه‌های عمرانی شهر به‌ هیچ‌ عنوان تأخیر نداشته و اجرای پروژه‌ها حتی در روزهای تعطیل نیز به‌ صورت چند شیفته فعال بوده و حتی با تدابیر انجام‌ شده در برخی پروژه‌ها از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم.



نصیر ملت- عضو شورای شهر

نسبت به توان مجموعه و مطالبات شهروندان عقب هستیم

قطعا روندی که اتفاق افتاده نسبت به گذشته روند متفاوتی است، اما با ظرفیت‌های مجموعه، مطالبات مردمی و هدفی که ما را وارد مجموعه شورای شهر کرد، فاصله بسیاری دارد چرا که حضور ما به‌ نوعی به معنا ایجاد تغییر و تحول نسبت به گذشته است و بنا نیست که با همان شکل شمایل گذشته به کار خود ادامه دهیم.انتظار همه مردم، همین موضوع بوده و هست بنابراین تأکید می‌کنم که نسبت به توان مجموعه و مطالبات شهروندان اصفهانی عقب هستیم ازاین‌رو تغییرات باید در راستا اصلاح مسیر انجام شود.







فریده روشن، عضو شورا

شفاف سازی اهداف پروژه‌های عمرانی از ابتدای کار

در ساخت پروژه‌های عمرانی از ابتدای امر باید مشخص شود که اهداف این پروژه و برنامه‌های اجرایی آن در آینده چه خواهد بود به‌طور مثال همین سالن اجلاس باید مشخص شود که چه برنامه‌های اجرایی و اهدافی دارد تا مانند پروژه‌هایی همچون میدان امام علی و ارگ جهان‌نما دچار مشکل نشویم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار