ثبت نام ۱۳ هزار تبعه افغانی در استان اصفهان برای اعزام به کربلا

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت:۱۳ هزار تبعه افغانی در استان برای اعزام به کربلا و شرکت در اجتماع با شکوه اربعین حسینی ثبت نام کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مهدی سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان با بیان اینکه این تعداد ثبت نام نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد رشد داشته است گفت در بین ثبت نام کنندگان ۱۰ درصد اهل تسنن هستند.

مهدی سلیمانی با اشاره به اینکه در این مرحله حدود ۹۰۰ نفر با ۱۸ دستگاه اتوبوس عازم کربلا می‌شوند گفت تا دو روز آینده همه اعزام‌ها و فقط از طریق مرز شلمچه انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه امکانات این اعزام‌ها و موکب‌ها در مرز شلمچه و عراق توسط ستاد مردمی اتباع تدارک دیده شده است گفت همان خدماتی که به زائران ایرانی از جمله لغو روادید داده می‌شود شامل اتباع افغانی نیز خواهد شد.

امام جمعه موقت اصفهان در آیین بدرقه اتباع افغانی به کربلای معلی گفت اجتماع میلیونی مسلمانان از سراسر دنیا در کربلا و در اربعین حسینی یعنی اینکه همه عزت زندگی امروز را مدیون امام حسین ع هستیم.

آیت الله مهدوی با اشاره به اینکه یزیدیان در طول تاریخ خواهان نابودی دین بودند گفت، مردم بعد از قیام امام حسین بیدار شدند و این بیداری موجب نابودی یزیدیان شد.

عضو خبرگان رهبری افزود: تفرقه اندازان و سردمداران فرهنگ منحط غربی بفهمند و بدانند که دل‌های مسلمانان از هم جدا شدنی نیست و اگر اختلافات فقهی وجود دارد این اختلافات فقط برای اسلام نیست بلکه اختلافات فقهی در همه ادیان جهان وجود دارد.

او گفت بحث اربعین فراملیتی و فرا مذهبی است که اهداف و منافع دشمن را از بین می‌برد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار