تغییرات دمای هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز برای مناطق شرقی و سمت شمال شرق استان مانند اردستان و نطنز و حتی برای شهر اصفهان احتمال بارش‌های رگباری وجود دارد.

فاطمه زهرا سیدان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار بر روی استان طی امروز است، اظهار کرد: بر این اساس وضعیت جوی به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش‌های رگباری به ویژه در مناطق غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه افزود: امروز برای مناطق شرقی و سمت شمال شرق استان مانند اردستان و نطنز و حتی برای شهر اصفهان احتمال بارش‌های رگباری وجود دارد ولی طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه بیشتر شرایط رشد ابر را در سطح استان خواهیم داشت.

کاهش 2 تا 4 درجه‌ای دمای اصفهان

وی با اشاره به اینکه طی 24 ساعت آینده، دمای هوا در اکثر مناطق استان 2 تا 4 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، اعلام کرد: و دمای هوای شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات به 27 درجه سانتی‌گراد و فردا در سردترین ساعات به 9 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

سیدان در پایان خاطرنشان کرد: طی 24 ساعت آینده، گرم‌ترین نقطه استان، خوروبیابانک با 28 درجه سانتی‌گراد و سردترین نقطه استان، بویین‌میاندشت با 4 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌هایی برای کشاورزان

غلامرضا خاکیان به کشاورزان استان توصیه کرد: با علف‌های هرز باریک برگ مزارع کلزای مناطق مرکزی استان مبارزه کنند و از کود سرک در این مزارع استفاده شود و میوه‌های رسیده سین درختی را برداشت و به سردخانه منتقل کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در ادامه متذکر شد: با توجه به احتمال بارش، سیب‌زمینی‌های مناطق غرب و جنوب استان را به سرعت برداشت و آفت مگس مدیترانه‌ای را در کلیه باغات استان ردیابی کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار