روزمرگی خطری که مدیریت شهری را تهدید می کند

شهردار زرین شهر گفت: مدیرانی موفق هستند که اجازه روزمرگی را به مجموعه نداده و قبول نمی کنند پرسنل مجموعه بدون تحول حرکت کنند و اگر امروز موفقیتی در شهرداری زرین شهر به دست آمده با تحول سازمانی بوده که رشد را برای این سازمان رقم زده است.

میثم محمدی در نشست شورای مدیران شهرداری زرین شهر اظهار کرد: مدیرانی موفق هستند که اجازه روزمرگی را به مجموعه نداده و قبول نمی کنند پرسنل مجموعه بدون تحول حرکت کنند و اگر امروز موفقیتی در شهرداری زرین شهر به دست آمده با تحول سازمانی بوده که رشد را برای این سازمان رقم زده است.
وی افزود: تحول ساختار اداری در حوزه های مختلف سبب شده امروز موفق عمل کرده و اتفاقات متعددی در شهر رقم بخورد و اگر این روند مورد توجه قرار نگیرد و دچار روزمرگی شویم قطعا با چالش مواجه خواهیم شد
شهردار زرین شهر با بیان اینکه با تسهیل فرایند انجام کارها ، رضایت ارباب رجوع و افزایش بهره وری منابع انسانی حاصل می شود، تصریح کرد: امروز باید حرکت های جدید در سازمان رقم بخورد و با استفاده از روش های نوین شهرداری را در نقطه اوج نگهداشته شود از این رو پذیرفته نیست مکاتبات انشایی و مکتوب در شهرداری زرین شهر انجام گیرد چراکه این سیستم آسیب زا بوده و کار شهر و شهروندان را به تاخیر می اندازد.
وی ادامه داد: انتظار می رود با تامین زیرساخت های لازم مکاتبات کاغذی به اتوماسیون اداری تغییر یابد تا انتقال اطلاعات، آمارها، نامه‌ها و مکاتبات و نیز دستورالعمل‌ها به‌صورت کاملاً یکپارچه و آسان انجام بپذیرد و با جدا شدن از روش‌های دست‌وپاگیر و مرسوم اداری و با صرفه‌جوئی در زمان ایجاد شود.
محمدی خواستار تقویت رابطه شهرداری با شهروندان شد و اضافه کرد: روابط عمومی شهرداری زرین اقدامات خوبی در حوزه اطلاع رسانی انجام داده است اما با توجه به تغییر ذائقه شهروندان باید به گونه ای عمل شود که در هر لحظه و هر مکان آمادگی پاسخگویی به نیاز و مطالبه شهروندان را داشته باشیم.
وی عنوان کرد: با انجام اقدامات کارشناسی بر روی پروژه های شهری و همچنین اقداماتی که در شهر توسط شهرداری انجام می گیرد به گونه ای عمل کرده که بدانیم شهروندان چه پرسش های اساسی از شهرداری دارند و سعی کنیم بیشتر به این سوالات پاسخ دهیم.
شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: شهروندان با اطلاع رسانی دقیق و شفاف باید دریابند که اداره شهر هزینه دارد و همه باید این هزینه را بپردازند و در این مسیر مردم باید اطمینان پیدا کنند پولی که از جیب آن ها در قالب عوارض به شهرداری پرداخت می شود در راه اولویت های خود آنان خرج خواهد شد.
وی با بیان اینکه در اطلاع رسانی فعایت های شهرداری نیازمند ایجاد تحول هستیم، افزود: استفاده از تکنولوژی های جدید و شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد ارتباط بیشتر مدیریت شهری و شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا اعتماد شهروندان نسبت به نظام مدیریت شهری به تدریج تقویت شود.
محمدی تصریح کرد:شاید در گذشته خلاقیت و نوآوری در مدیریت شهری کمتر دیده می شد، اما امروزه با تغییراتی که در شهرهای ایران ایجاد شده، خلاقیت و نوآوری در شهرهایی چون زرین شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این بین برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی همچون هفته زرین شهر می تواند شهروندان را با بیش از پیش مسائل شهری درگیر کند.
وی عنوان کرد:قطعا برگزاری هفته فرهنگی زرین شهر می‌تواند سرآغاز آفرینش ایده‌های کاربردی در زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهر و شهروندان در مسیر دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار شهری باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار