با تخریب و تغییر کاربری باغات در باغبادران برخورد می شود

شهردار باغبادران گفت: مدیریت شهری باغبادران به دنبال برخوردهای قانونی با تخریب باغات و بیشه زارها و تغییر کاربری آنان بوده و یکی از ابزارهای جلوگیری از تغییر کاربری ها بالا بردن هزینه انجام تخلف در شهر باغبادران است.

حجت الله امینی در نشست با مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به تخلفات ساختمانی در باغبادران اظهار کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهر ساحلی باغبادران وجود فضای سبز بکر و بیشه زارهاست، اما متاسفانه برخی افراد برای کسب درآمد بیشتر به دنبال تخریب بیشه زارها،بریدن درختان و در نهایت احداث بنا هستند که تنها ثمره آن از بین رفتن فضای سبز و منابع خدادادی است.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت شهری باغبادران به دنبال برخوردهای قانونی با اینگونه اقدامات بوده و یکی از ابزارهای جلوگیری از تغییر کاربری ها بالا بردن هزینه انجام تخلف در شهر باغبادران است، که نقش بسزایی در کنترل توسعه شهری، حفظ کاربری و سرانه شهری خواهد داشت.
شهردار باغبادران با بیان اینکه تا وقتی زیرساخت‌های قانونی مهیا نشده و فرهنگ‌سازی در جامعه صورت نگیرد، افزایش نرخ جرایم تخلفات ساختمانی در کاهش تخلفات نیز بی‌تأثیر است، تصریح کرد: البته جریمه های نقدی به تنهایی بازدارنده نبوده و باید زمینه های سرمایه گذاری را مهیا ساخت تا تخلفاتی چون تغییر کاربری انجام نشود و رفتار شهروندی نیز به سمت کاهش تخلفات سوق داده شود.
شهردار باغبادران تصریح کرد: براساس گزارشات ارایه شده افرادی که به دنبال تخریب باغات هستند به دنبال کسب درآمد و منابع مالی بیشتر هستند برهمین اساس باید به گونه ای عمل شود که این افراد بجای تخریب باغات و بیشه زارها به سمت سرمایه گذاری در پروژه هایی که در توسعه گردشگری شهری تاثیرگذار هستند جذب شوند.
وی عنوان کرد: امروز بستر سرمایه گذاری در شهر باغبادران فراهم بوده و فرصت های گردشگری نیز در پکیجی آماده ارایه به سرمایه گذاران بخش خصوصی است همچنین واحد سرمایه گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی در نیز به صورت ویژه آماده پاسخگویی و راهنمایی سرمایه گذاران می باشد.
امینی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش ساخت مسکن نیز از جمله سرمایه گذاری های پر رونق در شهر باغبادران خواهد بود که خوشبختانه زمینه لازم در این خصوص نیز در این شهر زیبای ساحلی فراهم است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار