اولویت‌های جذب سرمایه‌ در استان اصفهان تعیین شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از تعیین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری در همه شهرستان‌های این استان خبر داد.

ایرج موفق عصر پنجشنبه در نشستی با صاحبان صنایع آران‌وبیدگل به میزبانی فرمانداری این شهرستان افزود: اولویت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و میزان مواد اولیه در هر منطقه تعیین شده است.

وی برگزاری همایشی در این زمینه به میزبانی استان اصفهان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای نمونه در شهرستان آران‌وبیدگل اولویت‌ها در بخش صنایع نساجی، فلزی، شیمیایی، غذایی و کانی‌های غیرفلزی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: پیش‌بینی شده تا به ازای ۵۰ درصد آورده از سوی متقاضی سرمایه‌گذاری، ۵۰ درصد تسهیلات نیز از سوی دولت پرداخت شود و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به اداره‌های مربوطه در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فخاران آران‌وبیدگل گفت: با توجه به مشکل چندین ساله، با تمدید یک‌ساله پروانه این صنف موافقت می‌شود و تا یک‌ماه آینده مجوز تمدید پروانه صادر خواهد شد.

موفق تاکید کرد: ضروری است فخاران آران‌وبیدگل به سمت صنعتی شدن پیش بروند تا در کنار افزایش سود، ارزش افزوده آنها نیز بیشتر شود.

وی تصریح کرد: شاید این امر برای فخاران، به دلیل حجم سرمایه‌گذاری دشوار باشد اما می‌توانند با تشکیل شرکت تعاونی این مساله را برطرف کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: این اداره آمادگی دارد تا برای هر مجموعه صنعتی فخاران تسهیلات لازم را ارائه کند تا اشتغال و درآمد پایدار آنها تضمین شود.

آران‌وبیدگل شهرستانی تولیدمحور است

فرماندار آران‌وبیدگل نیز در ادامه این نشست یادآور شد: این شهرستان تولیدمحور و اقتصادپایه بوده که علت آن برخورداری از ۸۱۰ واحد صنعتی است که از این تعداد، ۵۱۰ واحد در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت دارند.

اسماعیل بایبوردی گفت: درآمد صادرات کالاهای غیرنفتی از شهرستان آران‌وبیدگل در یک‌سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار برای کشور بوده است؛ بیشتر کالاهای صادراتی شامل فرش ماشینی و فولاد است که به ۱۸ کشور جهان صادر می‌شود.

وی همچنین به وجود پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در آران‌وبیدگل کمتر از پنج درصد می‌باشد که این منطقه را به عنوان نماد رونق تولید در کشور تبدیل کرده است.

فرماندار آران‌وبیدگل با اشاره به تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی تصریح کرد: تشکیل میز فرش ماشینی در سازمان صمت استان اصفهان ضرورت دارد، تا مشکلات و مسائل مرتبط با فرش ماشینی این شهرستان که افزون‌بر نیمی از تولید کشور را شامل می‌شود، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد.

وی ظرفیت‌های حوزه گردشگری شهرستان آران‌وبیدگل را نیز برشمرد و اضافه کرد: وجود بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی با ارزش تاریخی و کویرهای بکر و بی‌مانند زمینه ورود گردشگران را به این شهرستان فراهم کرده که باید از چنین فرصتی به خوبی بهره‌برداری شود.

اصفهان پنج میلیون نفری، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ، ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری و ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد که صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

آران‌وبیدگل که جزو سه شهرستان نخست استان از نظر نرخ اشتغال به شمار می‌آید، با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار