فوت ناشی از حوادث کار در اصفهان ۲۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گغت: حوادث منجر به فوت ناشی از کار در شش ماهه اول سال‌جاری در ابن استان ۲۱ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

محسن نیرومند روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین حوادث سال گذشته در بخش صنعت و تولید با ۸۳۴ مورد، ساختمان ۳۵۹ مورد، فعالیت ها و خدمات عمومی ۲۴۳ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد حادثه دیدگان در سال ۹۷ را مردان و چهار درصد آنها را زنان تشکیل می دهند، اظهارداشت: اجرای برنامه آموزش کارگران ساختمانی گام مؤثری در کاهش این حوادث خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان بیان کرد: بیش از ۷۲ درصد علل بروز حوادث در اثر عدم نظارت، عدم آموزش و شرایط ناایمن کارگاه است که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از ۲۸ درصد بدلیل رفتار نا ایمن کارگران و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی است.

وی تصریح کرد: کارفرمایان بدلیل استفاده از بیمه‌های مسئولیت مدنی و به منظور بهره‌مندی حداکثری از خسارات پرداختی توسط شرکت های بیمه‌گذار، در حوادث ناشی از کار دفاع مؤثری از خود نمی کنند و این امر موجب شده علل بروز حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان می‌شود از طرفی تجهیزات و ماشین‌آلات موجود در بسیاری از صنایع فرسوده و به روزرسانی نشده است.

نیرومند خاطرنشان کرد: اجرای آئین‌نامه اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران و الزام پیمانکاران به اخذ صلاحیت ایمنی، اجرای مدل خود بازرسی و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاه‌ها، آموزش‌های ارائه شده به کارگران و کارفرمایان براساس آئین‌نامه آموزش ایمنی کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران در سطح گسترده در استان، کیفیت بخشی به بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان کار و کاهش بخشی از فعالیت های اقتصادی بویژه در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی از دلایل عمده کاهش حوادث ناشی از کار در این استان است.

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است که از جمعیت استان اصفهان حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرد (۵۱ درصد) و ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار زن (۴۹ درصد) هستند.
همچنین براساس نتایج سرشماری ۹۵، استان اصفهان دارای یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار است.
در استان اصفهان ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.
د رمجموع یک میلیون و ۹۰ هزار کارگر بیمه شده در استان وجود دارد که با احتساب خانواده های آنها ۶۴ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار