ذوب‌آهن و شهرخودرو؛ جدال به‌ نفع همشهری

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در حساس‌ترین دیدار هفته هفتم لیگ برتر میزبان شهرخودرو مشهد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته هفتم از فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز دوشنبه 29 مهرماه با برگزاری 5 دیدار پایان می‌یابد که در یکی از این بازی‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان شهرخودرو مشهد خواهد بود.

ذوب‌آهن اصفهان باید در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته هفتم، به مصاف شهرخودرو برود، دیداری 6 امتیازی که نتیجه آن علاوه بر پدیده و ذوب‌آهن برای سایر مدعیان قهرمانی از جمله سپاهان و تراکتور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

هر 2 تیم در حالی آماده این دوئل حساس می‌شوند که چهارشنبه گذشته در مرحله یک‌ هشتم نهایی جام حذفی مقابل رقبای خود شکست خورده و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

ذوبی‌ها این هفته باید مقابل تیمی به میدان بروند که در هفته ششم پس از 2 هفته ناکامی پرسپولیس را شکست داده و با 4 برد، یک تساوی و یک شکست 13 امتیازی بوده و در رده سوم جدول جای دارند. ذوبی‌ها نیز در 6 هفته گذشته هیچ بردی به دست نیاورده و با 4 تساوی و 2 شکست، 4 امتیازی بوده و در رده چهاردهم جدول قرار دارند.

ذوب‌آهن چاره‌ای جز برد مقبل شهرخودرو ندارد. منصوریان و تیمش طی 10 بازی که در فصل جاری انجام داده‌اند، هیچ بردی نداشته و از این نظر به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند. نتایج ضعیف و دور از انتظار ذوبی‌ها در حالی رقم می‌خورد که این تیم نسبت به فصل گذشته تغییر اندکی داشته و علاوه بر حفظ اسکلت اصلی تیم، با بازگشت بازیکنان سرباز و همچنین رفع مصدومیت خلعتبری در برخی پست‌ها نیز تقویت شده است.

ذوب‌آهن با وجود نتایج ضعیفی که به دست آورده است، برای تقابل با شهرخودرو وضعیت نسبتا خوبی دارد. نمایش چند هفته اخیر سبزپوشان اصفهانی نشان داده است که آنها در ارائه فوتبال مالکانه موفق بوده و در فاکتورهایی مانند تعداد پاس و میزان پاس‌های صحیح جزء بهترین تیم‌های حال حاضر هستند، اما با این حال هنوز در ارائه یک فوتبال تهاجمی با مشکل روبه‌رو هستند. ذوبی‌ها با وجود خلق موقعیت‌های پرشمار، در گلزنی مشکل داشته و نمی‌توانند به خوبی از فرصت‌های ایجاد شده بهره ببرند. از طرف دیگر افت خط دفاعی این تیم موجب شده است تا به راحتی دروازه ذوب‌آهن باز شده و نتایج را از دست بدهند.

منصوریان و تیمش بدون شک کار بسیار سختی را مقابل شهرخودرو در پیش دارند. تیم گل‌محمدی در فصل جاری با وجود از دست دادن مهره‌های کلیدی مانند قاسمی‌نژاد و منصوری، به خوبی در بیشتر پست‌ها تقویت شده و همانند فصل گذشته فوتبالی خوب، منطقی و نتیجه‌گرا ارائه می‌دهد. شاگردان گل‌محمدی از نظم تیمی و هماهنگی بالایی برخوردار بوده و در هنگام حمله یا دفاع، پرتعداد ظاهر می‌شوند. نکته مثبت دیگر بازیکنان شهرخودرو، بهره‌وری بالا از فرصت‌های گلزنی است. مهاجمان این تیم از کوچک‌ترین فرصت‌ها به خوبی بهره برده و قدر موقعیت‌های ایجاد شده را می‌دانند. از طرف دیگر شاگردان گل‌محمدی در فاز دفاعی نیز بسیار خوب عمل کرده و در لیگ تنها 3 گل دریافت کرده‌اند که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود.

ذوبی‌ها می‌دانند که اگر به دنبال پیروزی در این دیدار هستند، علاوه بر داشتن تمرکز روانی و نظم دفاعی بالا، باید از کوچک‌ترین موقعیت‌های گلزنی بیشترین بهره را ببرند.

دیدار ذوب‌آهن و پدیده بازی حساس، جذاب و سختی خواهد بود. نیاز هر 2 تیم به برد در کنار نتایج تقابل‌ فصل گذشته آنها می‌تواند انگیزه دوچندانی برای بازیکنان هر 2 تیم به وجود آورد. از طرف دیگر در دیدار روز پنج‌شنبه، شناخت گل‌محمدی از تیم سابقش می‌تواند برگ برنده خوبی برای شهرخودرو باشد؛ با این حال، باید منتظر ماند و دید که شرایط به‌ نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

محرومان و مصدومان:

شهرخودرو برای این دیدار بازیکن محروم و یا مصدومی نداشته و با ترکیب کامل به میدان می‌رود اما ذوب‌آهن حمید بوحمدان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

برترین گل زنان:

در تیم شهرخودرو یونس شاکری با 2 گل برترین گلزن این دیدار است.

اتفاق ویژه:

تقابل گل‌محمدی و ذوب‌آهن و حضور دوباره‌اش در فولادشهر در کنار رویارویی بهزادی و خلعتبری با تیم‌ سابق‌شان می‌تواند جذابیت‌های این دیدار را دوچندان کند.

ترکیب احتمالی ذو‌ب‌آهن:

یوسف بهزادی، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، وحید محمدزاده، محمدرضا عباسی، قاسم حدادی فر، دانیال اسماعیلی‌فر، حمید ملکی، میلاد فخرالدینی، مهدی مهدی‌پور و ارسلان مطهری.

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب احتمالی شهرخودرو:

مهدی رحمتی، علی نعمتی، محمدحسین مرادمند، سروش رفیعی، اکبر صادقی، امین قاسمی‌نژاد، سعید صادقی، محمدعلی فرامرزی، فرشاد محمدی‌مهر، یونس شاکری و علی نبی‌زاده

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار