سپاهان و گل‌گهر سیرجان؛ دوئل صدر و قعر جدول

سپاهان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر باید به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان برود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، هفته هفتم از فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، روز دوشنبه 29 مهرماه با برگزاری 5 دیدار پایان می‌یابد که در یکی از این بازی‌ها، سپاهان اصفهان در ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان به مصاف تیم فوتبال گل‌گهر می‌رود.

سپاهان باید در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته هفتم، به مصاف گل‌گهر سیرجان برود، دیداری حساس و جذاب که نتیجه آن علاوه بر 2 تیم برای سایر مدعیان قهرمانی از جمله شهرخودرو و تراکتور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند صدرنشین لیگ را تثبیت کرده و یا تغییر دهد. سپاهان در 6 هفته گذشته با کسب 4 برد و 2 تساوی، 14 امتیاز به دست آورده و صدرنشین فعلی لیگ است و تراکتور هم‌امتیاز با سپاهانی‌ها بوده و به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول جای دارد.

سپاهان این روزها در اوج قرار دارد، شاگردان قلعه‌نویی که ‌فصل گذشته در هفته آخر قهرمانی را از دست دادند، در فصل جاری با تمام قوا به میدان آمده و در 6 هفته اخیر نه تنها نتایج درخشانی را کسب کرده‌اند، بلکه بازی به بازی به فرم ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شوند.

نگاهی به چند دیدار گذشته این تیم به ویژه بازی‌های آنها مقابل پرسپولیس و ذوب‌آهن، گویای این واقعیت است که بازیکنان سپاهان نه تنها با تفکرات سرمربی خود به خوبی عجین شده و درک نسبتاً کاملی از وظایف خود در زمین و حرکات سایر هم تیمی‌های‌شان پیدا کرده‌اند؛ بلکه از نظر تاکتیک نیمی نیز به مرز پختگی رسیده و بازی کم‌‌نقصی را به نمایش می‌گذارند.

جذب بازیکنان موثری مانند نورافکن، حسینی، محبی و منصوری پیش از شروع ‌فصل توسط سپاهان در کنار حضور مهره‌های موثری مانند کیانی، کومان، نیازمند و استنلی خیال قلعه‌نویی را برای اجرای تفکراتش راحت کرده است. یکی از تفاوت‌های دلنشین سپاهان با ‌فصل گذشته، بالا رفتن توان دفاعی این تیم است؛ سپاهان همراه با تراکتور 2 تیمی هستند که طی 6 هفته گذشته گلی را دریافت نکرده‌اند و از این حیث رکوردار محسوب می‌شوند.

سپاهان در فاز هجومی نیز شرایط خوبی دارد و مهاجمان این تیم با به ثمر رساندن 8 گل در 6 هفته، عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشته‌اند.

تقابل سپاهان و گل‌گهر سیرجان را می‌توان ابتدای پیچ خطرناک لیگ برای زردپوشان دانست. سپاهان در هفته‌های هشتم تا چهاردهم ، 7 بازی سنگین مقابل تیم‌های سایپا، پارس جنوبی، تراکتور، صنعت‌ نفت، استقلال، نساجی و شهرخودرو دارد و همین امر لزوم کسب برد و اندوختن هر 3 امتیاز طی 2 دیدار آینده را مشخص می‌سازد. سپاهانی‌ها با توجه به رقابت نزدیک تیم‌های نخست تا هفتم جدول فرصت کوچک‌ترین اشتباهی را ندارند و همین امر، می‌تواند کار را برای آنها تا حد زیادی سخت کند، اما قلعه‌نویی نشان‌ داده که به سادگی از صدرنشینی نمی‌گذرد.

در آن‌ سو تیم گل‌گهر سیرجان قرار‌ دارد که با توجه به عدم نتیجه‌گیری در 6 بازی قبلی، محکوم به برد در این دیدار است. آبی‌پوشان سیرجان که در فصل جاری برای نخستین بار به لیگ برتر آمده‌اند، در 6 هفته گذشته بردی نداشته و با کسب 3 مساوی و 3 باخت، تنها با 3 امتیاز، در رده پانزدهم جدول قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه برای تیم گل‌گهر آن است که آنها در 3 هفته اخیر 3 شکست متوالی را تجربه کردند که منجر به برکناری بگوویچ و حضور مجید جلالی در راس کادر فنی این تیم شد.

گل‌گهر سیرجان تیم بدون تجربه و بی‌ادعایی است که در خانه به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد. بازیکنان گل‌گهر با وجود نتایج ضعیف‌شان، مقابل تیم‌های بزرگ خوب ظاهر شده و از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

نقطه قوت شاگردان جلالی، در خط دفاعی آنها است. به طور معمول تیم‌های جلالی در ارائه بازی تخریبی و دفاعی تبحر زیادی داشته و همین دفاع تیمی و منظم آنها موجب می‌شود که به راحتی گل نخورده و بهترین خط حمله‌ها را زمین‌گیر کنند. از طرف دیگر، گل‌گهر در فاز تهاجمی، بسیار ضعیف بوده و با 3 گل زده یکی از بدترین خط حمله‌های لیگ را دارد.

تقابل سپاهان و گل‌گهر را می‌توان دیدار سخت و حساسی برای هر 2 تیم دانست. سبک تدافعی بازیکنان نفت گل‌گهر با توجه به بازی مستقیم سپاهانی‌ها می‌تواند برای شاگردان قلعه‌نویی دردسرساز شود. از طرف دیگر شرایط جوی و چمن نامناسب ورزشگاه امام علی(ع)، کار را برای سپاهانی‌ها سخت‌تر نیز می‌کند.

در آن سو نیاز گل‌گهر سیرجان به برد و فقدان یک مهاجم کامل در این تیم، شرایط سختی را برای جلالی و شاگردانش فراهم آورده است. باید منتظر ماند و دید حوادث چگونه رقم خواهد خورد.

بهترین گلزنان 2 تیم:

استنلی و محبی هر 2 با 2 گل، بهترین گلزنان سپاهان هستند.

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم برای این دیدار بازیکن محرومی ندارند، اما بحیرایی و مسلمان در سپاهان به دلیل مصدومیت در این دیدار حضور ندارند.

ترکیب احتمالی گل‌گهر سیرجان:

میلاد فراهانی، عبدالله حسینی، علی قربانخانی، علیرضا ابراهیمی، محسن طرحانی، مهران گلزاری، امین پورعلی، پیمان نامور، مهرداد بایرامی، سجاد آشوری و بهنام برزای

سرمربی: مجید جلالی

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، گیورگی ولسیانی، سعید آقایی، عزت پورقاز، امید نورافکن، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان، سجاد شهباززاده، سیدمحمدرضا حسینی و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار