اصفهانی ها تنها به پیروزی می اندیشند

پس از دو هفته تعطیلی لیگ برتر از دیروز با برگزاری سه بازی وارد هفته هفتم شد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: امروز هم با برگزاری پنج دیدار باقی‌مانده از رقابت‌ها پرونده هفته هفتم بسته می‌شود تا تیم‌ها با استراحتی چندروزه برای بازی هفته هشتم آماده شوند. در این میان دو تیم اصفهانی رقابت‌ها یعنی سپاهان و ذوب‌آهن امروز باید به مصاف حریفانی از استان کرمان و خراسان رضوی بروند. زردپوشان اصفهانی در سیرجان با گل گهر پیکار می‌کنند و سبزها در فولادشهر میزبان پدیده شهرخودرو خواهند بود. این دو دیدار در حالی برگزار می‌شود که نماینده‌های لیگ برتری استان اصفهان شرایط متفاوتی را در جدول تجربه می‌کنند. سپاهانی‌ها که دوهفته‌ای است بر صدر جدول تکیه زده‌اند به امید تداوم صدرنشینی و شکست میزبان تازه لیگ برتری شده در سیرجان به میدان خواهند رفت. اما شرایط برای ذوب‌آهن کاملا خطرناک شده و آن‌ها جایگاهی بهتر از چهاردهمی جدول را در اختیار ندارند. بر این اساس سبزپوشان هیچ نتیجه‌ای جز برتری مقابل پدیده شهر خودرو گرهی از کار ذوبی‌ها بازنخواهد کرد.

سپاهان از گل گهر امتیاز می‌خواهد

تیم فوتبال سپاهان عصر امروز در یکی از دشوارترین بازی‌های نیم‌فصل باید مقابل گل گهر صف‌آرایی کند. طلایی پوشان اصفهانی که در دو هفته اخیر با شکست پرسپولیس و ذوب‌آهن به صدر جدول رسیده‌اند تراکتورسازی را یک‌قدمی خودشان می ببیند و چاره‌ای جز برتری مقابل میزبان برای حفظ جایگاه نخست جدول ندارند. از سوی دیگر گل گهر سیرجان هم در شش هفته گذشته تنها موفق به کسب سه امتیاز شده و اگر نتواند دربازی‌های خانگی امتیازهای لازم را به دست آورد احتمال بازگشت این تیم به لیگ دسته یک کم نخواهد بود. آن‌ها کار را با تساوی برابر نساجی در یک بازی خانگی شروع کردند. سپس با سایپا و بعدازآن با پارس جنوبی هم مساوی کردند. تراکتور، نفت آبادان و استقلال سه حریف بعدی بودند که گل‌گهر مقابل هر سه با حداقل اختلاف شکست خورد.

اما نکته جالب این بازی به تغییر سرمربی تیم سیرجانی بازمی‌گردد. جایی که مجید جلالی هفته گذشته به‌عنوان سرمربی گل گهر انتخاب شد و حالا در نخستین تجربه مربیگری‌اش بروی نیمکت تیم سیرجان باید شاگردانش را مقابل صدرنشین لیگ هدایت کند. از آن‌طرف هم پرافتخارترین مربی لیگ که سابقه بازی با تیم‌های مجید جلالی را دارد در این بازی خارج از خانه به دنبال برتری و حفط صدرنشینی خواهد بود. با این شرایط به نظر می‌رسد بازی امروز دو تیم نبرد تاکتیکی و جذابی از آب درآمده و سپاهانی‌ها در سیرجان شرایط دشواری را تجربه کنند.

ذوب‌آهن دیگر فرصتی برای امتیاز سوزی ندارد

نبرد امروز تیم‌های ذوب‌آهن و پدیده جدال دو مربی جوان و آینده دار فوتبال ایران خواهد بود. مربیانی که هم بازی در تیم ملی را ترجمه کرده‌اند و هم زمانی کاپیتان تیم‌های پرسپولیس و استقلال بوده‌اند. یحیی گل محمدی 49 ساله و علیرضا منصوریان 48 ساله در حالی شاگردان خودشان را راهی زمین فولادشهر خواهند کرد که از بعد نتیجه‌گیری در لیگ نوزدهم گل محمدی دست بالا را دارد. پدیده شهر خودرو که از شش دیدار گذشته 13 امتیاز اندوخته دارد و رتبه سوم جدول را اشغال کرده برای حفظ جایگه و چه‌بسا بازگشت دوباره به صدر جدول در اندیشه قربانی کردن ذوب‌آهن خواهد بود. شهر خودرویی‌ها امیدوارند که سپاهان و تراکتور مقابل گل گهر و نساجی موفق به کسب پیروزی نشوند تا آن‌ها با عبور از سد ذوب‌آهن جایگاه نخست جدول را به دست آوردند. شهر خودرویی‌ها در شش هفته گذشته تنها یک‌بار طعم شکست را چشیده‌اند. سرخ‌پوشان مشهدی در هفته چهارم مغلوب فولاد خوزستان شدند تا یک شکست تلخ خانگی را تجربه کنند. این در حالی است که حریف امروز آن‌ها یعنی ذوب‌آهن دو بار مقابل حریفان تسلیم‌شده و البته تاکنون موفق به برتری مقابل هیچ‌یک از حریفان نشده است. نکته جالب دیگر به جام حذفی و شکست هر دو تیم مقابل رقیبان بازمی‌گردد. پدیده شهر خودرو هفته گذشته در مشهد با یک گل مغلوب نفت مجید سلیمان شد تا وداع زودهنگامی با جام حذفی داشته باشد. ذوب‌آهن هم در فولادشهر چهار گل از تیم لیک یکی مس کرمان دریافت کرد تا دوگلی که به ثمر رسانده بی‌اثر شود. بر اینی اساس دو تیم حذف‌شده از جام حذفی به فاصله پنج روز از دوشکست تلخ باید با هم در ورزشگاه فولادشهر روبرو شوند. دو تیم زخم‌خورده‌ای که حالا چشم امید آن‌ها تنها به لیگ برتر دوخته‌شده است. البته فاصله 11 پله‌ای آن‌ها در جدول رده‌بندی لیگ برتر از شرایط کاملا متفاوت آن‌ها رد لیگ برتر حکایت می‌کند. هرچند به نظر می‌رسد نبرد امروز دو تیم دیداری جذاب و تماشاگرپسند از آب درآمده؛ به‌ویژه که ذوبی‌ها دیگر هیچ فرصتی برای از دست دادن امتیاز ندارند چراکه هرگونه لغزشی مقابل پدیده اوضاع نماینده سبزپوش اصفهان را بحرانی‌تر از گذشته خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار