سنگ‌نورد مصدوم اصفهانی از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص شد

انتقال آرمان غیاثی سنگ‌نورد هشت ساله اصفهانی از بخش مراقب‌های ویژه به بخش جراحی اطفال بیمارستان الزهرا ، امیدپزشکان را برای ترخیص وی در روزهای آتی افزایش داد.

سنگ‌نورد مصدوم اصفهانی از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص شد

جمعه ۲۹ شهریور امسال یک پسر هشت ساله به نام آرمان غیاثی بر اثر سقوط در حین مسابقه سنگ‌نوردی در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان در غرب اصفهان، صدمه جدی دید و در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری شد و در حالت کما با سطح هوشیاری پایین قرار داشت.

۲۱ مهر جاری آرمان غیاثی از کُما خارج شد و سطح هوشیاری وی افزایش یافت که باعث امیدواری و خوشحالی خانواده این کودک ورزشکار و مردم شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز دوشنبه نیز از ترخیص آرمان از بخش مراقبت های ویژه خبر داد و به ایرنا گفت: این کودک در زمان حاضر به بخش جراحی اطفال بیمارستان الزهرا(س) انتقال یافت و قادر به صحبت کردن و تکان دادن دست و پای خود است.

آرش نجیمی با تاکید بر اینکه خطر از آرمان دور شده است، افزود: امید است با طی شدن روند بهبودی این کودک، وی به زودی از بیمارستان ترخیص شود.

یک ماه از حادثه مذکور برای این پسر هشت ساله سنگ نورد می گذرد و در این مدت خانواده وی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی اصفهان پیگیر این اتفاق و دلایل آن بودند اما هنوز رای نهایی کمیته انضباطی اعلام نشده است.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: رای کمیته انضباطی برای عوامل و مسببان حادثه مسابقه سنگ نوردی فولادشهر به فدراسیون کوهنوردی کشور اعلام شده و منتظر تایید نهایی و صدور آن هستیم.

مهدی نصر اصفهانی به جزییات بیشتری درباره رای کمیته انضباطی اشاره نکرد و افزود: هیات کوهنوردی اصفهان همه وظایف ذاتی و قانونی خود را برای پیگیری این موضوع انجام داد.

وی رای صادر شده را جامع و کامل خواند و تصریح کرد: علاوه بر رای کمیته انضباطی که از سوی فدراسیون کوهنوردی کشور اعلام می شود، اداره حقوقی ورزش و جوانان اصفهان نیز این پرونده را از طریق مراجع قضایی پیگیری می کند.

به گفته نصر اصفهانی در حادثه‌ای که برای "آرمان غیاثی" روی داد، خطای انسانی مشهود است و ناهماهنگی باشگاه ذوب آهن به عنوان باشگاه رسمی با هیات کوهنوردی استان، نگرفتن مجوز برای برگزاری مسابقه‌ای که قرار بود در آن سالن برگزار شود و بی‌توجهی تیم مدیران، سرپرستان و عامل حمایتی در برگزاری این مسابقه، این واقعه تلخ را رقم زده است.

انتشار فیلم لحظه سقوط این خردسال سنگ نورد در شبکه‌های اجتماعی واکنش های بسیاری را در بین مردم و مسئولان به همراه داشت به طوری که مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با خانواده غیاثی تماس گرفت و پیگیر وضعیت درمانی وی شد.

استان اصفهان حدود ۳۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته , بیش از یکهزار و ۶۰۰ باشگاه ورزشی مجوز دار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار