کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به 8 سال

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در صحن علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد که در 4 سال اخیر 261 دستگاه اتوبوس برای نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان خریداری شده است.

کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به 8 سال


مسعود بنده خدا با حضور با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری با افزایش تعداد ناوگان ملکی شهرداری روبرو بودیم، اظهار کرد: این تعداد از 892 دستگاه به 937 دستگاه افزایش پیدا کرده است و مابقی اتوبوس‌های شهر متعلق به بخش خصوصی است. او ادامه داد: همچنین یکی از تلاش‌های ما در این دوره کاهش عمر ناوگان طی 4 سال گذشته بوده است به‌طوری‌که عمر ناوگان از 8.9 به 8.2 سال کاهش پیدا کرده است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مجموع طی چهار سال گذشته 261 دستگاه اتوبوس خریداری شده است، گفت: این تعداد اتوبوس در خطوط مختلف شهر اصفهان به کار گرفته شده و می‌شود. او با اشاره به خرید 45 دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان عمومی شهر اصفهان اظهار کرد: 25 دستگاه اتوبوس 12 متری دیزلی آتروس از شرکت ایران‌خودرو دیزل با هزینه صد میلیارد و 280 میلیون تومان خریداری شده است. بنده خدا بیان کرد: این 25 دستگاه اتوبوس از محل انتشار 130 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای استفاده در مسیر دارک، امام علی (ع) و شیخ صدوق خریداری شده است. او با بیان اینکه 20 دستگاه دیگر از نوع اتوبوس‌های 12 متری اسکانیا است که برای خرید آن 34 میلیارد و 240 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: هزینه خرید این تعداد اتوبوس از منابع داخلی شهرداری تأمین شده است و برای حرکت در مسیر خط لاله، پروین، میدان امام حسین (ع) و دشتستان، بزرگمهر و سی‌وسه‌پل به کار گرفته خواهد شد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: میانگین عمر فعلی کل اتوبوس‌های بخش دولتی و خصوصی شهر 11.1 سال و میانگین عمر فعلی ناوگان ملکی شهرداری 8.7 سال است که با پیوستن این 45 دستگاه اتوبوس میانگین عمر ناوگان به 8.2 سال کاهش می‌یابد.


*بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید شهر اصفهان در روز عید غدیر خم


در ادامه این جلسه، علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه تا آخرین روز کاری مدیریت شهری، برنامه و پروژه را با تلاش ادامه خواهیم داد، اظهار کرد: در این روزهای باقی‌مانده انتظار داریم طرح‌های عمرانی باقی‌مانده در اختیار مردم قرار گیرد و پروژه‌هایی که در بودجه اعتبار آنها مشخص شده، آغاز شود. او ادامه داد: تعداد طرح‌های در نوبت افتتاح زیاد است.


*مشکلات حقوق‌ها حل شده است


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مدیریت شهری به‌گونه‌ای تحویل می‌شود که هیچ بدهی بابت حقوق و مزایای کارکنان و کارگران وجود ندارد و در این دوره تلاش شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنان قابل‌تقدیر است. او تصریح کرد: یکی از دشواری‌های گذشته، پرداخت حقوق و مزایای شرکت اتوبوسرانی بود که در مدت اخیر با حداقل زحمت پرداخت شد. نصر اصفهانی با اشاره به اینکه باید در آستانه انتقال مسئولیت‌ها به دور از حاشیه‌سازی کار انجام شود و این اقدام با رفتار حرفه‌ای همراه باشد، گفت: تلاش مدیریت کنونی، همراهی با منتخبان شورای جدید بوده است به‌گونه‌ای که اعلام گزارش، برگزاری جلساتی در خصوص برنامه بودجه و برنامه اصفهان 1405 از سوی مدیریت کنونی با منتخبان شورا صورت گرفته است. او با اشاره به زمان پایان مسئولیت شورای پنجم شهر اصفهان گفت: هنوز از طرف وزارت کشور زمانی به شورا اعلام نشده و منتظر هستیم و آمادگی داریم که هر زمان این امر اعلام شود، انتقال مسئولیت را انجام دهیم بنابراین تا آن زمان جلسات علنی و کمیسیون تلفیق برگزار خواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در هفته جاری اتوبوس‌های جدید خریداری شده برای اصفهان وارد شهر می‌شود و در روز عید غدیر خم شاهد بهره‌برداری از 45 دستگاه اتوبوس خواهیم بود. این تعداد اتوبوس از محل اوراق مشارکت سال گذشته خریداری شده است.


روی خط شورا

فریده روشن -رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورا

تصویب ۲ طرح کارآفرینی برای مادران و کودکان در شهرداری

آموزش مهارت‌ها پیش نیاز لازم برای اشتغال و کارآفرینی است و با توجه به شرایط کنونی و نیاز مبرم به اشتغال ضرورت برگزاری این آموزش‌ها مسلم است . اگرچه تعطیلی بسیاری از کلاس‌های آموزشی برای حفظ سلامت شهروندان در شرایط کرونا الزامی و امری صحیح است ولی باید توجه داشت که اکثر کارگاه‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در سوله‌های بزرگ با سقف‌های مرتفع و با تعداد اندک مهارت آموزان برگزار می‌شود . ازآنجاکه این کارگاه‌ها نقش مهمی در اشتغال و کارآفرینی دارد از ستاد کرونا می‌خواهم آن‌ها را با کلاس‌های آموزش‌وپرورش یکسان تلقی نکرده و مجوز برگزاری این کارگاه‌ها که در آنها شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آسانی فراهم است صادر کند . طرح پارک مهارت کودکان برای آموزش مهارت‌های لازم کارآفرینی به کودکان و طرح کارآفرین پروری مادران در قالب طرح توان هفت در این دوره تدوین شده و در حال اجراست که امیدوارم این اقدامات تداوم یافته و در آینده شاهد جامعه‌ای توسعه‌یافته با انسان‌هایی توسعه‌یافته باشیم . بخشی از مناسک حج که برگرفته از سعی و تلاش هاجر است باید عاملی برای توجه بهتر به جایگاه و اهمیت زنان باشد، همچنان در جامعه ما برخی جریان‌های فکری حضور اجتماعی زن را برنمی‌تابند و حتی زن را در همان جایگاه والد بودن نیز فرودست مرد می‌دانند اگرچه خود ادعایی غیر از این داشته باشند . نمود آن را می‌توان در بسیاری از قوانین مشاهده کرد به‌عنوان‌مثال در مدارس هر جا لازم باشد که اجازه ولی دانش‌آموز لحاظ شود، پدر را مدنظر قرار می‌دهند، در فرم‌های ثبت‌نام همه‌جا مرسوم است که اسم پدر لحاظ شده و بسیاری از موارد دیگر که مصادیق آن زیاد است . تمام این موارد به افراد و به‌ویژه فرزندان القا می‌کند که مادر جایگاهی فروتر از پدر دارد و همین امر قطعا اثرات تربیتی سوء برای افراد و جامعه دارد زیرا اگر دختری جایگاه مادر را فروتر ببیند، عزت‌نفسش خدشه‌دار می‌شود و اگر پسری مادر را به عنوان اولین زن در زندگی در جایگاهی پایین‌تر از پدر ببیند، هرگز نخواهد توانست نگاهی کریمانه به دیگر زنان داشته باشد . از تمام نهادها، دستگاه‌ها و مؤسسات و شرکت‌ها درخواست دارم که در فرم‌هایی مانند ثبت‌نام و قرارداد نام پدر و مادر افراد در کنار هم لحاظ شود تا مادران نیز در نقش مادر بودن بهتر دیده شوند و حرمت آنان در بین فرزندان افزایش یابد .


رضا امینی-عضو شورا

انجام فعالیت شوراها از عهده دولت‌ها برنمی‌آید

پنج دوره از عمر شوراهای اسلامی شهر، یکی از نهادهای عمومی غیردولتی و مردمی گذشته است، شوراهای اسلامی شهر و روستا که برآمده از اصول مصوب در قانون اساسی بر مبنای رأی و اراده مردم هستند یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌ها و مراکز خدمت به مردم در طول ۲۲ سال گذشته بوده و اتفاقات مهم و عموما مبارکی در طول این دوران در سراسر کشور به وقوع پیوسته است. با انتقاد از بی‌توجهی‌ها و تنگ‌نظری‌ها به بهانه خطاهای کوچک خانواده بزرگ شوراها که به‌ویژه در شهرهای کوچک‌شده و زمینه محدودتر شدن حوزه تصمیم‌گیری و فعالیت‌های این نهاد اثرگذار را فراهم کرده است، باید اشاره داشت شوراها واسطه مطلوبی بین مردم و دولت‌ها بوده و هستند اما کم نبوده است بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌ها به این نهاد پرکار و بانشاط که در ادوار گذشته از سوی مدیران دولتی به‌ویژه مدیران کلان کشور بر آن روا داشته شده است. در سال‌های اخیر هر آنچه از سوی دولت‌ها و مجلس‌ها بر شوراها گذشته حکایت از کاهش ظرفیت سرشار شوراها و ضعیف‌تر و نحیف‌تر شدن آن‌ها است، قطعا انجام فعالیت شوراها در شرایط کنونی هرگز از عهده دولت‌ها برنخواهد آمد. امیدواریم در مجلس شورای اسلامی و دولت جوان انقلابی آیت ا... رئیسی شاهد بررسی دقیق چالش‌ها و کشف حقایق و در نهایت اصلاح قوانین به شکل منطقی با رویکرد مثبت برای ارتقای جایگاه‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا باشیم. برای منتخبین محترم ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان آرزوی توفیق دارم و آرزومندم با تلاش و برنامه‌ریزی و پشتکار و صداقت و پاک دستی بتوانند در انجام رسالت سنگین خود موفق بوده و با خدمتی صادقانه نام نیکی از خود در شهر اصفهان بر جا بگذارند. امروز معیشت و رفاه از دست رفته مردم ضروری‌ترین هدف برای دولت بوده و انتظار است با همت و تلاش مدیریت جهادی فضای خسته و ناکارآمد مدیریت امروز کشور به فضایی پرکار و با نشاط تبدیل شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار