حضور زنان در انتخابات گویای بلوغ سیاسی آنهاست

استاندار اصفهان گفت: حضور زنان در انتخابات گویای بلوغ سیاسی آنهاست و امسال با توجه به شرایط خاص موجود، احساس نیاز به مشارکت آنها عینیت یافته و قطعی است.

عباس رضایی روز سه‌شنبه در دوازدهمین نشست تخصصی بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان اصفهان با موضوع " بررسی راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی زنان در انتخابات" که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: اگر زنان فعالیت زیادی در انتخابات داشته باشند و بلوغ سیاسی خود را نشان دهند، منجر به دفاع مشروع از حقوق سیاسی و اجتماعی آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکل‌های زنان در افزایش آگاهی و ترغیب دیگران به مشارکت در انتخابات نقش اساسی دارند، تاکید کرد: سطح مطالبات از مجلس نیز نباید به مشکلات روزانه و مسائل جزئی تنزل یابد بلکه باید قانونگذاری خوب و ورود به مسائل کلان را از نمایندگان خواست.

وی با بیان اینکه تامین امنیت فعالان انتخاباتی از وظایف استانداری است، تصریح کرد: این فعالان چارچوب‌ها و خطوط قرمزی دارند که اگر در چارچوب آن حرکت کنند برای تامین امنیت آنها تعهد می‌دهم اما اگر کسی از خط قرمز عبور کرد خودش باید پای آن بایستد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه نباید هماهنگی و یکدلی مردم را خدشه دار کنیم، اضافه کرد: حرکت های پوپولیستی (عوام گرایی) زیادی در جامعه انجام می شود و از فضای مجازی به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای سیاسی که در آینده پیش می‌آید نباید ما را از توجه به مسائل دینی و معرفتی و آموزه های اصیل دینی دور کند، تصریح کرد: هیچکس حق ندارد فضا را به سمت تهمت، دروغ و نفاق سوق دهد و رقابت‌ها باید پس از برگزاری انتخابات به رفاقت تبدیل شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسائل و مشکلات سیاسی و انتخابات زودگذر است، افزود: آنچه باقی می‌ماند رعایت تقوای الهی و به فکر آخرت بودن است.

رضایی با اشاره به اینکه شرایط کلی کشور و انقلاب بد نیست، گفت: مشکلاتی به خاطر تحریم‌ها در بعد معیشت مردم و گرانی به وجود آمده است اما مردم فهیم و آگاه ما این مسائل را به پای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نمی‌گذارند بلکه می‌دانند مشکلات به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه امروز امریکا، شرکت به شرکت به دنبال تحریم‌های خاص علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: همدلی و هماهنگی بین مردم و دولت باعث شد تا مشکلات به آن صورت که استکبار جهانی می خواست، پیش نیاید.

استاندار اصفهان با اشاره به توانایی دولت اظهار داشت: زمانی روزانه تا سه میلیون بشکه به قیمت هر بشکه ۱۳۰ دلار می فروختیم اما هنر امروز این است که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همراهی و همکاری مردم و تدابیر دولت تدبیر و امید با فروش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه به قیمت هر بشکه ۳۰ تا ۴۰ دلار که پول آن را نیز مستقیم پرداخت نمی کنند، کشور کار خودش را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌ها، وضعیت اعتبارات عمرانی بهتر از قبل شده و بر اساس اعلام اداره امور مالیاتی امید است تا پایان امسال حدود یکهزار میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌ها پرداخت شود که در گذشته چنین امری وجود نداشت.

رضایی با بیان اینکه طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران نیز با همکاری پنج شرکت مهم در حال اجرا و پیگیری است، افزود: طرح‌های آبی استان نیز به خوبی در حال پیشرفت است به طوریکه از تونل سوم کوهرنگ فقط ۷۰ متر باقی مانده و در یک سال اخیر کارهای زیادی برای آن انجام و ۳۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای سد کوهرنگ سوم پرداخت شد.

وی ادامه داد: در سالی که تحریم‌ها شدیدتر شده است، طبق آمار مرکز آمار ایران میزان اشتغال استان که ۲.۷ درصد کمتر از متوسط کشوری بود، جبران شده و حتی درصدی هم بالاتر آمده است بنابراین در این شرایط نیز می‌توان کار کرد به شرطی که هماهنگی و مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استانداری اصفهان برنامه هایی را برای گرم کردن تنور انتخاباتی در دست اجرا دارد، خاطرنشان کرد: نخستین جلسه ما در این زمینه با حضور بانوان برگزار شد که نشان دهنده اهمیت حضور آنهاست.

رضایی از بانوان حاضر در جلسه و دفتر امور بانوان استانداری خواست تا گروهی را برای بررسی و اجرایی کردن راهکارهای افزایش مشارکت زنان در انتخابات تشکیل دهند.

در این نشست، جمعی از بانوان که در فرمانداری‌ها مسئولیت دارند یا عضو شورای اسلامی یا تشکل های زنان هستند به ارائه راهکارهایی برای افزایش مشارکت زنان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداختند که از مهمترین آنها می توان به اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی زنان از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها و ایجاد اطمینان و اعتماد در بین مردم اشاره کرد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند امسال برگزار می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار