سپاهان در صدر؛ ذوب‌آهن در قعر

تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در حالی هفته هفتم لیگ را پشت سر گذاشتند که هرکدام مسیرهای متفاوتی را دنبال می‌کنند.

امیر حسین احتشامی -اصفهان امروز: طلایی پوشان اصفهانی که پس از برتری مقابل پرسپولیس در هفته پنجم بر صدر جدول تکیه زدند در هفته هفتم هم همچنان این روند را ادامه دادند. در آن‌سوی میدان سبزها پس از شکست ناباورانه در جام حذفی و مقابل مس کرمان در لیگ برتر هم به توفیقی دست پیدا نکردند تا کام آن‌ها همچنان تلخ بماند. با این شرایط اصفهانی با لبی خندان و البته اندکی نگران نتایج دو تیم لیگ برتری شهرشان را دنبال می‌کنند. دو تیمی که یکی در صدر جدول جا خوش کرده و حاضر به از دست دادن این جایگاه نیست و دیگری هفته‌هاست در انتهای جدول دست‌وپا می‌زند.

سپاهان با دست‌پر از سیرجان بازگشت

نبرد تیم‌های سپاهان اصفهان و گل گهر سیرجان دو گل به دنبال داشت که هر دو هم به نام طلایی پوشان اصفهانی به ثبت رسید. شاگردان امیر قلعه‌نویی که صدای پای تراکتوری‌ها را در یک‌قدمی خودشان احساس می‌کردند با قربانی کردن میزبان در سیرجان سه امتیاز واجب‌تر از نان شب را به جیب زدند. طلایی پوشان اصفهانی برای رسیدن به پیروزی مقابل حریف تنها 28 دقیقه منتظر ماندند. محمد محبی که این فصل به ستاره بی‌بدیل زردها تبدیل‌شده است پایه‌گذار هر دو گل تیمش شد. ستاره 21 ساله این فصل سپاهان در بازی با گل گهر سیرجان اسلحه پنهان امیر قلعه‌نویی به شمار می‌رفت. سرمربی سپاهان که در این دیدار چند بازیکن اصلی تیمش را در اختیار نداشت با آرایشی هجومی شاگردانش را به مصاف حریف فرستاد. کی روش استنلی به‌عنوان مهاجم اصلی وظیفه داشت از فرصت‌های پیش‌آمده نهایت استفاده بر ببرد. محمدرضا حسینی، سجاد شهباز زاده، محمد محبی و امید نورافکن هم‌پشت سر کی روش به‌عنوان چهار هافبک پشت مهاجم به میدان رفته بود تا پنج‌ضلعی تهاجمی زردهای اصفهانی را تشکیل دهند. مهدی کیانی هم به‌عنوان هافبک دفاعی وظیفه جمع‌کردن توپ‌های پشت دفاع را برعهده‌گرفته بود. در خط دفاعی هم زوج ولسیانی و پورقاز به‌عنوان دو مدافع مرکزی، مرتضی منصوری و سعید آقایی را به‌عنوان مدافعان راست و چپ در کنار خودشان می‌دیدند. پیام نیازمند هم وظیفه حراست از آخرین سنگر دفاعی طلایی پوشان اصفهانی را بر عهده داشت. در نیمه نخست سپاهانی‌ها بیشتر به طراحی حملات از سمت راست‌خط هجومی‌اش دل‌بسته بودند که با حضور مرتضی منصوری و محمدرضا حسینی فشار مضاعفی را به منطقه چپ دفاعی گل گهری‌ها وارد کردند و از این نقطه ارسال زیادی روی دروازه گل گهری‌ها انجام شد که یکی از آن‌ها با پاس رو به عقب محبی و ضربه شهباززاده به گل برتری طلایی پوشان در نیمه نخست بدل گشت. در نیمه دوم شاگردان مجید جلالی برای اینکه به گل تساوی برسند، تلاش بیشتری داشتند و برای این هدف سرمربی تیم دو تعویض هم‌زمان انجام داد. این دو تعویض باعث شد تا جریان بازی عوض‌شده و مالکیت تیم گل گهر بیشتر شود. برتری شکننده سپاهان و فشار همه‌جانبه میهمان احتمال به‌تساوی کشیدن بازی را بیشتر می‌کرد اما مهاجمان کم‌تجربه و بی‌دقت میزبان به بدترین شکل ممکن مجازات شدند چراکه اواخر بازی و در شرایطی که گل گهر سراپا حمله شده بود، این تیم سپاهان بود که روی یک ضد حمله سریع به گل دوم دست پیدا کرد تا یک پیروزی شیرین به دست بیاورد.

ذوب‌آهن غریبه در فولادشهر

تیم فوتبال ذوب‌آهن سومین شکست را هم در لیگ برتر متحول شد تا تیره‌روزی‌هایش همچنان ادامه پیدا کند. شاگردان منصوریان در حالی عصر دوشنبه گذشته به مصاف پدیده شهر خودرو رفتند که هر نتیجه‌ای جز برتری مقابل میهمان هیچ سودی برای آن‌ها نداشت. از سوی دیگر شهر خوردویی ها که یحیی گل محمدی به‌عنوان یک مربی کار بلد در اختیار دارد به‌قصد گرفتن امتیاز راهی اصفهان شده بودند تا همچنان در میان مدعیان قهرمانی باقی بمانند. بر این اساس تا اواخر نیمه نخست دو تیم مشغول ارزیابی یکدیگر بودند هرچند تیم سرخ‌پوش مشهدی زهردارتر به نظر می‌رسید. سرانجام هم آن‌ها خودرو در دقایق پایانی نیمه نخست از ضد حمله سریع خود نهایت استفاده را بردند و توانستند با ضربه سر امین قاسمی نژاد به گل برسند. در نیمه دوم منصوریان که همه‌چیز را ازدست‌رفته می‌دید دستور حمله همه‌جانبه را صادر کرد تا جایی که ذوبی‌ها در ده دقیقه نخست سه موقعیت گلزنی داشتند و می‌توانستند بازی را به‌تساوی بکشانند اما واکنش مهدی رحمتی مانع آن شد. در ادامه بازی توپ بیشتر در میانه میدان پیگیری شد و شهر خودرو سعی در کنترل بازی داشت که در این راه موفق بود و درنهایت سه امتیاز حساس به‌حساب عنابی پوشان رفت. این در حالی بود که با شکست سبزپوشان اصفهانی تیره‌روزی‌های این تیم همچنان تداوم پیدا کرد. تیمی که در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم در حد و اندازه‌های قهرمانی ظاهرشده بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار