سامانه بارش‌زا در استان اصفهان فعال می‌شود

اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آغاز فعالیت سامانه بارش‌زا، وقوع بارش‌های رگباری و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دید و کاهش دما و احتمال بارش برف از روز جمعه تا دوشنبه در این استان هشدار داد.

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: با توجه به فعالیت سامانه بارش‌زا بر روی استان از روز جمعه تا دوشنبه، بارش‌های متناوب باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، کاهش دید و کاهش دما در بیشتر مناطق استان و احتمال بارش برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سامانه بارش زایی از فردا (جمعه) در استان فعال خواهد شد و بارش‌های به نسبت خوبی را در مناطق غربی، شمالی و جنوبی استان بدنبال خواهد داشت.

حجت الله علی عسگریان هم اکنون آسمان در استان نیمه ابری است و به تدریج افزایش ابر و گاهی با وزش باد به نسبت شدید همراه خواهد بود افزود: بارش های رگباری از امروز در استان شروع خواهد شد اما اوج فعالیت این سامانه در مناطق غربی و شمالی استان است و بارش‌هایی را هم در مرکز استان بدنبال دارد.

وی ادامه داد: همزمان با فعالیت این سامانه دمای هوا در استان کاهش پیدا خواهد کرد و دمای هوای مناطق غربی این خطه در اوایل هفته به زیر صفر درجه خواهد رسید.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: دمای هوای امروز صبح اصفهان به ۱۰ درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته ۲ درجه سردتر شده است.

وی اضافه کرد: خورو بیابانک با ۲۶ درجه سانتیگراد به عنوان گرم‌ترین و بوئین و میاندشت با ۲ درجه سانتیگراد بعنوان سردترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.

علی عسگریان گفت: بیشترین بارندگی استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان فریدون‌شهر با ۱۲ میلیمتر باران، ثبت و گزارش شد.

وی افزود: همچنین بارش باران ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای داران، چادگان، نجف آباد، بوئین و میاندشت، کاشان و شهر اصفهان گزارش شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار