علت کمبود سرم در کاشان چیست؟

این روزها سرم در کاشان با کمبود مواجه شده است و این موضوع را از معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان پیگیر شدیم.

علت کمبود سرم در کاشان چیست؟

کمبود سرم در کاشان این روزها به یک دغدغه تبدیل شده است و بیماران کرونایی برای تزریق رمدیسیور نیاز دارند و در تامین آن در داروخانه های سطح شهر با مشکلاتی و به رو هستند.
در این زمینه با محسن تقی زاده، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت‌و‌گو کردیم.
محسن تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به کمبود سراسری سرم در کشور اظهار داشت: کمبود سرم در کل کشور است و دلیل این موضوع نیز مصرف بالای سرم توسط بیماران کرونایی، گرمای شدید و نیز اشکال در تولید یکی از کارخانه‌های تولید سرم است.
تقی‌زاده با بیان اینکه نیاز سرم برای بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاملا تامین شده و جای هیچ نگرانی برای آن نیست، بیان کرد: علاوه بر بیمارستان‌ها، اولویت نخست ما برای تامین سرم مراکز بستری موقت است.
وی ضمن اشاره به تامین سرم مورد نیاز بیماران کرونایی افزود: خوشبختانه تمامی مراکز درمانی و بستری موقت بیماران کرونایی به اندازه کافی سرم داشته و ما هیچ مشکلی برای تامین سرم ندارد و بیماران هیچ نگرانی در این مورد نداشته باشند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در داروخانه‌ها نیز آخرین مرتبه امروز سرم توزیع شد، ابراز داشت: محموله بعدی سرم میان داروخانه‌ها نیز چند روز آینده توزیع می‌شود و طبق برنامه صورت می‌پذیرد.
وی تصریح کرد: اگر داروخانه‌ای در شهرستان کاشان کمبود سرم داشته باشد می‌تواند با مراجعه به معاونت غذا و دارو نیاز سرم داروخانه خود را از ذخایر استراتژیک تامین کند تا بیماران مشکلی در تزریق دارو نداشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار