پیش‌بینی برداشت یک هزار و 600 کیلوگرم زعفران در نطنز

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: با آغاز فصل برداشت زعفران در نطنز، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود یک هزار و 600 کیلوگرم زعفران خشک در این منطقه برداشت شود.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با آغاز برداشت زعفران از 240 هکتار از مزارع زیر کشت این محصول، پیش‌بینی می‌شود که یک هزار و 600 کیلوگرم زعفران خشک در نطنز برداشت شود.

وی با بیان اینکه برداشت زعفران از اواخر مهرماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، افزود: تولید زعفران از نظر اقتصادی صرفه بسیار خوبی دارد و در کنار سود حاصل از فروش محصول تولیدی، زمینه اشتغال‌زایی فصلی حدود 400 نفر از شهروندان شهرستان نطنز را به وجود می‌آورد.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: مزایای کشت این گیاه سودآور در کنار مقاومت به خشکی و کم آب بودن در سال‌های اخیر کشت این محصول توانسته نقش سازنده‌ای در اقتصاد منطقه و تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی در خصوص اعطای تسهیلات به کشاورزان، تصریح کرد: سعی شده با اعطای تسهیلات و همچنین حمایت از کشاورزان فعال در این بخش، زمینه توسعه کاشت زعفران در شهرستان نطنز فراهم شود.

مهدی بادی، خاطرنشان کرد: کشت زعفران در مناطق کوهستانی سابقه طولانی دارد و با توجه به نیاز آبی کم این گیاه، کشت آن در بخش کویری بادرود نیز با استقبال خوبی مواجه شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار