صعود ۲۵۲۰ واحدی شاخص کل بورس امروز ۶ آبان

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ امروز روند افزایشی خود را آغاز کرده بود تا پایان افزایشی ماند و در نهایت نیز با دو هزار و ۵۲۰ واحد رشد به کار خود پایان داد.

به گزارش ایمنا، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه دو هزار و ۵۲۰ واحد رشد کرد.

در جریان دادوستدهای امروز دو شنبه_ششم آبان ماه_ ، بازار سرمایه دو میلیارد و ۶۶۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش یک هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان در ۳۴۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس بعد از ریزش چند روز اخیر با رشد دو هزار و ۵۲۰ واحدی در ارتفاع ۳۰۵ هزار و ۹۶۹ واحد قرار گرفت.

ارزش روز بازار نیز در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از ۲.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۹۳ هزار نوبت معامله را به ارزش یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان معامله کردند؛ همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۶۷۵ واحد رشد کرده و به رقم ۸۱ هزار و ۹۷۸ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور هم با افزایش ۴۰۰۶ واحد به رقم ۳۴۸ هزار و ۸۸ واحد رسید. همچنین، شاخص بازار اول بورس با افزایش یک هزار و ۷۲۶ واحد به رقم ۲۲۲ هزار و ۸۷۷ واحد رسید؛ شاخص بازار دوم بورس با رشد پنج هزار و ۶۰۷ واحد به رقم ۶۱۹ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی پالایش نفت تهران، ایرن خودرو و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شد و در مقابل نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت بندرعباس با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۷۵ واحد، کل (هموزن) ۱۷۸۶ واحد، قیمت (هموزن) یک هزار و ۱۹۵ واحد، آزاد شناور چهار هزار و پنج واحد و شاخص بازارهای اول و دوم به ترتیب یک هزار و ۷۲۶ و پنج هزار و ۵۹۸ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۶۴۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۴۷۰ میلیارد تومان در ۱۳۳ هزار نوبت، آیفکس ۶۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع سه هزار و ۸۵۲ واحد قرار گرفت.

امروز همچنین با پیام ناظر بازار برخی از نمادهای بورسی بازگشایی شده و برخی متوقف شدند از جمله می‌توان به اطلاعیه ناظر در مورد بازگشایی نماد معاملاتی کویر اشاره کرد؛ همچنین توقف نماد داروسازی کوثر، توقف شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، ‌توقف نماد تولیدی و صنعتی درخشان تهران، توقف نماد داروسازی کوثر، توقف نماد شرکت نیروکلر، بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری بهمن و بانک ملت، بازگشایی نماد پالایش نفت تهران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، مس شهید باهنر اشاره کرد.

در پیام دیگری از ناظر توقف نماد سرمایه‌گذاری بوعلی و همچنین وقفه معاملاتی نماد صنایع جوشکاب یزد، وقفه نماد تولید کابل شهید قندی، وقفه در نماد نوش مازندران و نیز حراج مجدد نمادهای معاملاتی حق تقدم سیمان فارس نو، حق تقدم سیمان مازندران و حق تقدم پارس سوئیچ اشاره کرد. توقف نماد مس شهید باهنر روی داد، توقف نماد سرمایه‌گذاری ایران خودرو و توقف نماد پالایش نفت تهران با پیام ناظر روی داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار