عنایتی: موضوع اصلی سریال محرمی «فرشتگان بی بال» کرونا است

نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سریال «فرشتگان بی بال» گفت: بازیگران سریال «فرشتگان بی بال» می‌خواستند ادای دینی به کادر درمان بکنند و به همین خاطر از بازی در این مجموعه استقبال کردند و برخی از بازیگران از جمله فقیه سلطانی و رزیتا غفاری حاضر شدند با نقشی کوچک در این پروژه سهمی داشته باشند.

امیرحسین عنایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون ساخت سریال «فرشتگان بی بال» که در ایام محرم از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد گفت: ما تقریبا بعد از تعطیلات نوروز سال گذشته که اولین تعطیلات به واسطه شیوع ویروس کرونا بود تصمیم گرفتیم فیلم سینمایی در این رابطه کار کنیم. پس از آن شروع به تحقیقات میدانی کردیم و در بیمارستان‌ها حضور داشتیم و حتی زمانی را در بیمارستان‌ها فعالیت داشتیم تا با حواشی و اتفاقات مربوط به کرونا بیشتر آشنا شویم.
وی در همین راستا اظهار کرد: طی تحقیقات چند ماهه‌‎ای که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که نمی‌شود با یک فیلم سینمایی تمامی ابعاد قضیه را به نمایش گذاشت؛ بنابراین تصمیم ما عوض شد و مصم شدیم این اتفاقات را در قالب سریال کار کنیم و داستانی متناسب با فضای سریال ساخته و پرداخته کنیم. نگارش «فرشتگان بی بال» اوائل تابستان سال گذشته به اتمام رسید و وارد پیش تولید شدیم و از اواسط شهریورماه فیلمبرداری را شروع کردیم.
این کارگردان تلویزیون با اشاره با زمان فیلمبرداری سریال «فرشتگان بی بال» عنوان کرد: فیلمبرداری «فرشتگان بی بال» تا اواسط زمستان ادامه پیدا کرد و پس از آن وارد مرحله تدوین شد. کار تصویربرداری این سریال حدود سه ماه طول کشید و یکی دو مقطع به دلیل شرایط بحرانی کرونا در استان اصفهان مجبور شدیم کار را تعطیل کنیم و دوباره ادامه دادیم.

امیرحسین عنایتی: بازیگران سرالی می‌خواستند ادای دینی به کادر درمان بکنند/یک نفر هم کرونا نگرفت
این کارگردان جوان با اشاره به اینکه هزینه زیادی برای سلامتی گروه «فرشتگان بی بال» کردیم بیان کرد: برای این پروژه و سلامتی تمامی گروه سازنده هزینه زیادی در بخش‌های پذیرایی، حمل و نقل و اسکان کردیم. فکر می‌کنم «فرشتگان بی بال» تنها پروژه‌ای است که حتی یک نفر از عوامل سریال درگیر ویروس کرونا نشدند. با وجود آنکه فیلمبرداری در اوج کرونا و در فضای بیمارستانی بود به دلیل تمهیداتی که اندیشیدیم، هیچکدام از عوامل مبتلا به کرونا نشدند و از این گذر سخت خوشبختانه به سلامت رد شدیم و کار به نحو احسن پیش رفت.
عنایتی پیرامون لوکیشن اصلی این مجموعه توضیح داد: تقریبا ۵۰ درصد بخش کار ما در فضای بیمارستان فیلمبرداری شد که با مشارکت و همکاری شهرک سلامت اصفهان (یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های بیمارستانی خاورمیانه) این مهم به سرانجام رسید. در آن زمان قرار بود این شهرک بیمارستانی افتتاح شود که مدیر شهرک قبل از افتتاح، این بیمارستان را در اختیار گروه «فرشتگان بی بال» گذاشت. این همکاری باعث شد هم آرامش بیشتری داشته باشیم و هم بازیگران با خیال راحت به اصفهان بیایند. در نهایت خوشحالم در وضعیت بحرانی مراحل فیلمبرداری مجموعه به بهترین شکل انجام شد.
وی پیرامون علت فیلمبرداری سریال «فرشتگان بی بال» در اصفهان بیان کرد: در آن شرایط امکان ساخت این سریال در تهران وجود نداشت و تصمیم گرفتیم که در اصفهان تصویربرداری کار انجام شود. زیبایی لوکیشن‌ها، خلوتی شهر و البته در اختیار قرار گرفتن شهرک سلامت اصفهان از جمله دلایل انتخاب این شهر برای فیلمبرداری بود.
عنایتی با اشاره به بازیگران حرفه‌ای این مجموعه بیان کرد: خوشبختانه اتفاق بسیار خوبی به جهت کار با بازیگران درجه یک تلویزیونی در این مجموعه افتاد. کمتر سریالی می‌بینیم که در شهرستان کار شود و نزدیک ۱۴ بازیگر درجه یک صدا و سیما در آن نقش‌آفرینی کنند و همه هم از کار کردن راضی باشند و شرایط خوبی برای آن‌ها فراهم باشد. تقریبا برای همه کاراکتر‌های اصلی و مکمل بازیگران درجه یک را انتخاب کردیم و خود بازیگران هم به دلیل داستان و تم مجموعه همکاری خیلی بسیاری خوبی کردند.
کارگردان سریال محرمی «فرشتگان بی بال» اضافه کرد: بازیگران سریال «فرشتگان بی بال» می‌خواستند ادای دینی به کادر درمان بکنند و به همین خاطر از بازی در این مجموعه استقبال کردند و برخی از بازیگران از جمله فقیه سلطانی و رزیتا غفاری حاضر شدند با نقشی کوچک در این پروژه سهمی داشته باشند. این سریال محرمی نیست، اما چون به موضوع کرونا و مشکلات و معضلاتی که به وجود آورده می‌پردازد به صلاحدید سازمان صدا و سیما در ایام محرم پخش می‌شود.
عنایتی: موضوع اصلی سریال محرمی «فرشتگان بی بال» کرونا است/حضور ۱۴ بازیگر درجه یک تلویزیون
وی با اشاره به تلاش برای بالابردن کیفیت نهایی این سریال تلویزیونی گفت: تمام تلاشمان را کردیم تا از بهترین عوامل، بازیگران و لوکیشن‌ها استفاده کنیم و حتی زمانی که از برخی از سکانس‌ها روی میز تدوین راضی نبودیم، مجددا هزینه کردیم و تصویربرداری دوباره انجام دادیم. شرایط سختی داشتیم، اما برای بهتر شدن کیفیت نهایی تمامی نیروی خود را به کار گرفتیم تا مخاطبین در کنار اتفاقات کرونایی داستان شاهد روایت عاشقانه‌ای در دل مجموعه باشند. البته در این مجموعه ریسک کردیم و به سراغ موضوع قاچاق دارو هم رفتیم و امیدواریم اتفاقات خوبی برای مجموعه بیفتد و مخاطب با سریال ارتباط برقرار کند.
امیرحسین عنایتی خاطرنشان کرد: مجموعه تلویزیونی «فرشتگان بی بال» با محوریت جهاد و ایثار کادر درمان و پرستاران در دوران کرونا از سه شنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۲۳ همزمان با آغاز ماه محرم روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار