تلفات حوادث رانندگی در استان اصفهان ۶.۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: آمار مرگ و میر حوادث ترافیکی استان اصفهان در ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶.۵ درصدی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: آمار مرگ و میر حوادث ترافیکی استان اصفهان در ۶ ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶.۵ درصدی داشته است.

علی سلیمان‌پور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در ۶ ماه اول سال جاری، ۶۰۳ نفر در حوادث ترافیکی اصفهان جان خود را از دست دادند که این افراد به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع داده شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۴۵۶ نفر از این فوتی‌ها مرد و ۱۴۷ نفر نیز زن بوده‌اند تصریح کرد: سال ۱۳۹۷ تلفات رانندگی ارجاع داده‌شده به پزشکی قانونی ۶۴۵ مورد بوده‌است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان خاطرنشان کرد: ۱۴ هزار و ۹۹۴ نفر شامل چهار هزار و ۴۱۳ نفر زن و ۱۰ هزار و ۵۸۱ نفر مرد نیز در این ۶ ماه در حوادث رانندگی در راه‌های استان مصدوم شدند.
وی بیان کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۴ هزار و ۶۸۰ نفر، ۲.۱ درصد افزایش داشته‌است.
بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۳۵۰ نفر را مربوط به جاده‌های برون‌ شهری عنوان کرد و ادامه داد: ۱۸۷ نفر فوتی در مسیرهای درون ‌شهری و ۶۶ نفر فوتی نیز مربوط به جاده‌های خارج استان بوده‌است.
سلیمان‌پور اظهارداشت: سال گذشته یکهزار و ۱۰۹ نفر شامل ۲۲۷ زن و ۸۸۲ مرد در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۱۲ نفر شامل ۲۳۳ زن و ۷۷۹ مرد مقداری افزایش نشان می‌دهد.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.
وقوع تصادفات در کشور سالانه میلیاردها ریال خسارت بر اقتصاد ملی تحمیل می‌کند که با آموزش ، فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نظارت نهادهای مربوط می‌توان این چالش دنباله‌دار کشور را برطرف کرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار