۳۸۰۰ خانواده در اصفهان متقاضی فرزندخواندگی

معاون اجتماعی بهزیستی اصفهان با بیان اینکه ۳۸۰۰ نفر در اصفهان متقاضی فرزندخواندگی هستند، گفت: بیشتر افراد متقاضی سرپرستی نوزاد دختر هستند و همین باعث انتظار چندساله آنها شده است.

مجتبی ناجی با اشاره به اینکه بیش از ۴۸۰ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بد سرپرست در ۳۸ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و یا بد سرپرست معروف به «خانه» زندگی می‌کنند، به مهر گفت: بیش از ۷۵ درصد کودکان بد سرپرست از والد یا والدین معتاد رنج می‌برند و به‌این‌علت به این مراکز سپرده‌شده‌اند؛ با بهبودی والدین در مراکز تخصصی مددکاری و روان‌شناختی کودکان بد سرپرست به خانواده زیستی‌شان برمی‌گردند. او افزود: رابطه تنگاتنگ و مستقیمی بین اعتیاد والدین با کودکان بد سرپرست وجود دارد و تمام اقدامات لازم در راستای بهبود والدین انجام می‌شود تا کودکان به کانون خانواده بازگردند.

واگذاری کودکان بد سرپرست با جرائم خاص به مراکز شبه خانواده

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به وجود کودکان والدینی که به حبس ابد محکوم شدند و هیچ‌گونه راهی برای بازگشت به خانواده را ندارند، ادامه داد: این کودکان به مراکز شبه خانواده که از امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار هستند واگذار می‌شوند و چنانچه زوجینی درخواست فرزندخواندگی داشتند، این کودکان در اولویت واگذاری «امین موقت» و یا دائم به این متقاضیان هستند.

واگذاری ۶۵ کودک به‌صورت موقت و ۳ کودک به‌صورت دائم

او با اعلام اینکه در هشت ماه سال جاری سه هزار و ۸۰۰ زوج اعلام آمادگی برای فرزندخواندگی داشتند، تصریح کرد: در شش ماه ابتدای سال ۶۵ کودک به‌صورت موقت و سه کودک به‌صورت دائم واگذار شدند. ناجی با اشاره به اینکه کودکان با هویت نامشخص و یا با نواقص عضوی در اولویت واگذاری دائم به متقاضیان فرزندخواندگی هستند، اظهار داشت: واگذاری کودکانی که به سن بلوغ رسیدند رضایت شخص کودک را هم می‌طلبد اما کودکان زیر ۱۲ سال با تشخیص قانون‌گذار واگذار می‌شوند.

تمایل فرزندخوانده‌ها به نوزاد دختر

او افزود: متقاضیان تمایل به فرزندخواندگی نوزاد دختر دارند برای همین مدت انتظار آنها گاهی به چند سال هم می‌رسد؛ این در حالی است که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان بد سرپرست و یا بی‌سرپرست ۸ تا ۱۲ کودک زندگی می‌کنند و امسال هم رتبه دورقمی کنکور سراسری از «خانه» گلپایگان بود.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار