افراد فاقد درآمد رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهان گفت: ارزیابی وسیع که طرح وسع‌سنجی نام دارد توسط وزارت کار صورت می‌گیرد تا افرادی که فاقد توانایی پرداخت حق بیمه سلامت هستند به‌طور رایگان تحت این پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسلم آشوری در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته سلامت با اشاره به پوشش بیمه اجباری برای تمام آحاد جامعه اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه همه افراد باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و این قانون برای همه آحاد جمعیت ایران اجباری و توسط طرح وسع سنجی انجام می‌شود.
مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهان افزود: ارزیابی وسیع که طرح وسع‌سنجی نام دارد توسط وزارت رفاه کار و امور اجتماعی صورت می‌گیرد تا افرادی که فاقد توانایی پرداخت حق بیمه سلامت هستند به‌طور رایگان تحت این پوشش بیمه‌ای قرار گرفته و حق بیمه آن‌ها از طرف دولت پرداخت می‌شود.
آشوری با اشاره به دهک‌های سنجش در این طرح تصریح کرد: مردم 6 ماه فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت خود اقدام کنند تا اگر افراد جزو دهک گروه‌های این طرح باشند، طبق آن‌کسانی که کمتر از 40 درصد حقوق قانون کار را می‌گیرند از پرداخت حق بیمه اجباری معاف می‌شوند و افرادی که هم‌سطح بالای 40 درصد حقوق کار را گرفته نیمی از بیمه را خودپرداخت کنند و دهک‌های بالای حقوق قانون کار یا هم‌سطح آن کاملاً حق بیمه خود را بدهند و بدین ترتیب تمامی آحاد مردم جزو پوشش سلامت قرار گیرند.
مدیر بیمه سلامت شمال استان اصفهان تأکید کرد: اجرای این قانون در جامعه به عدالت نزدیک‌تر است و همه مردم به‌طور یکسان از خدمات بیمه‌ای درمان استفاده خواهند کرد.
آشوری با اشاره به جمعیت 42 میلیون نفری بیمه سلامت در کشور، گفت: یک‌میلیون و 555 هزار نفر بیمه‌شده استان اصفهان، 75 هزار نفر بیمه‌شده سلامت در شهرستان کاشان هستند که 85 درصد بیمه‌شدگان خدمات رایگان دریافت می‌کنند از جمله روستاییان، دانشجویان، خانواده‌های شهدا ، ایثارگران و طلاب، زندانیان، افراد تحت پوشش بهزیستی و همچنین افراد مجهول‌الهویه که کسی تکلف آن‌ها را به عهده ندارد.
وی 56 هزار عملیات بیمه‌ای را در سال جدید شامل تمدید دفترچه صدور بیمه، دفاتر المانی را از جمله خدمات این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 422 هزار اسناد سراپایی و بستری در این سازمان تشکیل‌شده که هزینه‌های درمان آن‌ها 90 تا 70 درصد بیمه سلامت پرداخت کرده است.
به گزارش فارس، سوم تا 9 آبان هفته سلامت نام‌گذاری شده و بیمه سلامت با رویکرد تجمیع سازمان‌های بیمه در سال 1391 شروع به فعالیت کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار