شهردار اصفهان: بدون برنامه‌ریزی هیچ هدفی محقق نمی‌شود

شهردار اصفهان گفت: برنامه ریزی یک فرآیند است و نبود برنامه می‌تواند به بی نظمی و فاصله گرفتن از اهداف تعیین منجر شود.

قدرت الله نوروزی روز شنبه در نشست سالانه آمار و برنامه‌ریزی در مدیریت شهری درهتل آسمان اصفهان افزود: برای اولین بار این نشست تشکیل می‌شود و قرار است تا با هم اندیشی و هم فکری و ارائه نظرات کارشناسی در حوزه آمار امکانی فراهم شود تا شهرداری‌ها در کلان‌شهرها و سایر شهرها براساس واقعیات آماری راه درستی را برای خدمت رسانی به شهروندان انتخاب کنند.
وی افزود: هر سازمانی بخش زیادی از عمر خود را با رهبری، سازماندهی و کنترل سپری کرده است که اساس کار همه این موارد برنامه‌ریزی است.
شهردار اصفهان اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما را در فرآیند مدیریت به اهداف شایسته می‌رساند؛ شهر از مصنوعاتی شکل گرفته که باید با توجه به موضوعات سیاسی و امنیتی و اقتصادی و قومی و اجتماعی برنامه‌ای تدوین شود که با تمام ملاحظات خدمات بهتر به مردم ارائه کند.
نوروزی ادامه داد: باید برای رفع مشکلات برنامه داشته باشیم که اصلی‌ترین پایه آن آمار است، آمار نقش کلیدی در برنامه‌ریزی دارد ؛ شهرداری اصفهان از گذشته‌های دور در این راستا قدم‌های خوبی برداشته است و اگر بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تر داشته باشیم فواید خوبی را به دست می‌آوریم.
شهردار اصفهان گفت: برنامه‌ریزی متضمن فواید بسیاری است و منابع شهر را به صورت مؤثر تامین می‌کند و از فرصت‌ها استفاده کرده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم تحول سازمانی ایجاد کنیم نیازمند برنامه هستیم، اگر بخواهیم نظام آماری یکپارچه و دقیق داشته باشیم باید تصویر مناسب از جایگاه واقعی خود داشته باشیم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز گفت: هدف از برگزاری این نشست پررنگ کردن نقش برنامه ریزی به ویژه آمار در مدیریت شهری است.
علیرضا صادقیان ادامه داد: برنامه‌ریزی و آمار سبب بهتر شدن زندگی در شهرها می‌شود از این رو برای تسهیل زندگی شهروندان باید نگاه دقیق‌تری به آمار داشته باشیم.
نخستین نشست سالانه آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری با حضور مدیران، متخصصان و کارشناسان حوزه آمار و برنامه ریزی در اصفهان برگزار شد.
در این نشست اهمیت آمار و برنامه‌ریزی، روش‌ها و متدهای آن با حضور متخصصان شهری و غیرشهری، کارشناسان مرکز آمار ایران، دانشگاهی و افرادی که در مباحث اجرایی و تئوری فعالیت دارند، تبیین و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در پایان نشست سالانه آمار و برنامه ریزی در اصفهان سامانه رصا (مدیریت داشبوردها و پیاده‌سازی هوش تجاری)، خدمات اطلاعات مکانی، سامانه خدمات نقشه‌ای (ارائه خدمات نقشه‌های چاپی در مقیاس‌های مختلف به شهروندان ‌و شهرداری) و سامانه جامع مدیریت مصوبات شورای اسلامی شهر و سند جامع SDI رونمایی شد.
منبع ایرنا

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار